Mitä tuli luokkasi kilteistä, ujoista ja hiljaisista oppilaista?
Tämä ei ole negatiivinen ketju, olin itse juuri tuollainen :) Olen lentoemäntä. Toteutin yläasteelta saakka olleen unelmani. Ei olis moni silloin varmaan uskonut.
Kommentit (80)
Minusta tuli IT-konsultti. Jostain toisesta tuli kai hammashoitaja tms. Muita en nyt muista tai tiedä.
Minusta tuli tosi sosiaalinen. En pelkää tai arastele mitään sosiaalisia tilanteita. Uskallan esiintyä, en jännitä oikeastaan mitään. Kaksi koulutusta on tullut hommattua. Toinen talousalalta ja toinen ihmisten parista.
Useimmat meni yliopistoon. Minä ja kaverini olitiin hiljaisia nörttejä. Kaveri on erikoislääkäri ja minä olen asiantuntijatehtävissä teknologiayrityksessä. Mieheni oli kans nörtti ja on nyt it-alalla aika törkeen hyvällä liksalla. Ja kivat perheet on meillä, paremmin meni todellakin kuin niillä luokan "kingeillä".
Minusta tuli ohjelmistosuunnittelija vaikka tradenomiksi luinkin. Muista luokkani hiljaisista en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:27"]
Tämä olisi hyvä ketju nuorten lukea jotka kärsivät ujoudestaan tässä ekstroverttien maailmassa! Hienoja vastauksia! Ap
[/quote]
Ujo ei ole ekstrovertin vastakohta. On olemassa myös ujoja ekstroverttejä.
t: ei ujo introvertti
P.s. Luokkani hiljaisista ujoista tuli ruotsinopettaja ja lähihoitaja
Yleisesti ottaen paremminkuolutettuja kuin niistä esilläolijoista ja muista suurisuista. Arkkitehteja, lääkäreitä, tuomareita, ekonomeja ym.
Paremmin ovat (taloudellisesti) pärjänneet.
T: Yksi niistä suurisuista!
Lestadiolaisesta tuli suurperheen äiti, muut tytöt työllistyneen sosiaalialalle ja pojat tekniselle alalle, DI tai vastaava koulutuspohja. Meillä oli luokkakokous vähän aikaa sitten, ilman sitä en olisi tiennyt yhtään mitä entisistä luokkakavereista tuli.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että minusta tulee luonnontieteilijä, ellen ehdi tappaa itseäni ensin.
En minä vaan tiedä mitä kenestäkin tuli. Eipä kiinnosta kenenkään entisten luokkakavereiden tekemiset.
Heistä tuli akateemisia hallintokoneiston osasia, niitä jotka nyt ovat töissä Elviirassa ja Valviirassa ja ties missä Hulluuden ja Turhuuden laitoksella. Suu vaahdossa ja sormi pystyssä he ovat kieltämässä meiltä kaiken ja verottamassa meidät kuiviin kun itse elävät huolentonta elämää velkarahalla ja verotuotoilla.
Jotkut heistä toisinaan käyvät täällä av:lla muistuttelemassa toisia kirjoittajia pilkuista, yhdys sanoista ja isoista kirjaimista. He ovat oppineet että tärkeintä ei ole se että puhuu asiaa tai sanoo nasevasti vaan se että on muodollisesti pätevä, superkuiva teksti.
Minusta tuli psykologi ja lapsena ujo mieheni on lääkäri:) Vaikka olin hiljainen ja ujo niin olen aina luottanut itseeni.
Valmistun terveydenhoitajaksi. Olin hiljainen ja ujo lähinnä ala-asteella.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:25"]Eipä se ujous ja hiljaisuus näköjään huono juttu ole ;)
Hyvä me ujot, luotetaan itseemme ja kykyihimme! :)
[/quote]
Vahinko alapeukku :(
Minä olin se ujo ja kiltti paitsi pienenä kun olin pikkukoulussa jossa alle 40oppilasta niin olin kova esittämään ja riehumaan koska olin niin epävarma. Olen nyt 20v ja asun vuokralla miesystävän kanssa ja olen hyväpalkkaisessa vakiduunissa, vaikka koulussa en osannut oikein mitään.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:18"]Olin myös kiusattu koulussa. Minusta tuli taloushallinnon ammattilainen, olisin halunnut arkkitehdiksi, mutta fysiikka ja matikka ei sujunut lukiossa. Hiljainen olen edelleen, mutta ujouden on elämä minusta karistanut ja antanut itsevarmuutta ja terävän kielen. Ne jotka mua kiusasi, niin vain yhdestä tuli jotain, pankinjohtaja, yksi joutui tapetuksi, yksi kiertää vankiloita ja yhdestä ei ole mitään tietoa. Yksi ns. hiljainen luokkakaveri oli eurovaali- ja on eduskuntavaaliehdokas, yksi lääkäri, yksi balettitanssija, yksi radion leivissä, paras kaverini (jota myös kiusattiin) meni naimisiin xx-luvun iskelmätähden pojan kanssa ja asuu kartanossa...
[/quote]
Ot: Ei kai arkkitehti kovin kummoista matikkaa ja fysiikkaa tarvii. Insinöörit tekee laskelmat.
Bussikuski ja suurperheen äiti :) olin ujo, hiljainen, kiltti ja kiusattu..
Olin koulussa vähän kaikkien kaveri ja olen edelleen tekemisissä kahden luokkamme hiljaisen, kiusatun tytön kanssa. Ikää meillä kaikilla siis 24.
Toinen meni yliopistoon opiskelemaan fysiikkaa, nykyään hyvässä duunissa, osti juuri oman asunnon. Sinkku on ja edelleen vähän socially awkward, mutta saanut jonkun verran ystäviä yliopistosta.
Toinen ollut pätkätöissä, oli myös naimisissa mutta erosi, nykyään opiskelee ammattikoulussa. Muuttunut hurjasti sosiaalisemmaksi ja Facebookin mukaan ainakin on paljon kavereita ja matkustelee usein, käy paljon tapahtumissa yms.
Minusta tuli siivooja, vaimo ja äiti.