Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ihmisen seurassa väsyt henkisesti?

Vierailija
16.11.2021 |

Itse huomaan väsyväni jos toinen puhuu jatkuvasti ja yleensä itsestään. Itsessä ei koskaan vikaa. Oman edun tavoittelija, epäaito ihminen.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään sellaiset ihmiset, jotka eivät yhtään osaa ottaa muita huomioon. Tai edes peruskäytöstapoja. Jostain syystä tuntuu, että näitä on nykyään ihan hirveästi liikkeellä, menipä minne vain.

Vierailija
42/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesäälissä rypevän pultsarin seurassa, negatiivisen, laskutaidottoman (arkimatikka hukassa), arvostelijan, joka kukassa hyppivän seurassa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen, jonka kanssa on eri aaltopituudella. Pitää skarpata, milloin olisi jotain sanottavaa, kun sitä ei oikein ole.

Tämä, niin tämä.

Joittenkin kanssa ei vaan yksinkertaisesti tulee juttuun.

Vierailija
44/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vouhkaavien, hössöttävien, liian ekstroverttien naisten (tunnen välillä kateutta, kun olen pidättyväinen ambivertti ja jotkut eivät tunne omaavan estoja)

Vierailija
45/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin sellaiset ihmiset, jotka eivät huomaa toisessa väsymyksen merkkejä vaan jatkavat ja jatkavat ja jatkavat loputonta pajatustaan omista sairauksistaan, ongelmistaan, työstään yms. 

Samojen asioiden toistaminen ja jankkaaminen on myös tosi rasittavaa. 

Vierailija
46/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väsyn melkein kaikenlaisten ihmisten kanssa, jos en välillä saa olla yksin. Eniten voimia vievät liian puheliaat ihmiset, jotka eivät anna muille keskustelijoille puheenvuoroa tai eivät muuten osaa lukea tilanteita. Toinen ryhmä on passiivis-aggressiiviset kiukuttelijat, jotka eivät sano mikä on vialla, mutta rivien välistä, eleistä ja ilmeistä näkee, että jokin heitä ärsyttää tai suututtaa. Kolmas porukka on tuo, jonka kanssa on vaan niin eri aaltopituudella, että vuorovaikutus menee jotenkin ristiin tai ohi.

Vierailija
47/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisten ekstroverttien

Vierailija
48/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotain tuollaista.

Ja sellaiset kireät.

Yksi ryhmä on ihmiset joilla on huono itsetunto ja jotka pyrkivät peittoamaan sitä pätemällä. Se rasittaa tosi paljon.

Mitä tarkoitat pätemisellä?

Vierailija
49/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostin sulle tällaisen pitsiliinan, kun sulla ei näy koskaan pöytäliinoja", "oletko ajatellut, että tuo kirjahylly sopisi paremmin sohvan paikalle", "voisin ensi kerralla tuoda mukanani keksejä ja pullaa, ei siis sillä että sun tarjoiluissasi olisi mitään vikaa", "sä käytät aika tiukkoja vaatteita" ja sitten puhutaan itsestä ja itsestä ja itsestä kovalla, kantavalla äänellä, kerrotaan unista ja katsotuista elokuvista pitkään ja yksityiskohtaisesti ja juoruillaan muiden ihmisten tekemisistä, nauretaan kovalla äänellä ja imarrellaan itseä, voi kun taas ovat miehet tuijottaneet kahvilassa ja kadulla

Vierailija
50/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään sellaiset ihmiset, jotka eivät yhtään osaa ottaa muita huomioon. Tai edes peruskäytöstapoja. Jostain syystä tuntuu, että näitä on nykyään ihan hirveästi liikkeellä, menipä minne vain.

Just näitä on nykyisin paljon nuorissa, vastavalmistuneissa työkavereissa: Ei tervehditä, ei pidetä kiinni sovituista asioista, ei vastata viesteihin tai missään tapauksessa auteta toista. Keskitytään vain omaan työhön ja uraan ("minäminäminä-sukupolvi")

Vierailija
51/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vakavien kanssa. Sellaisia perus möliseviä ekstroverttejäkin voi vielä sietää ja saattavat joskus olla ihan viihdyttäviäkin, enkä itsekään ole ihan tuppisuu... Mutta pahiten on mennyt sukset ristiin sellaisten seiväsperseiden ja myrkynnielleiden kanssa. Etenkin työelämässä näitä tapaa ja valitettavasti edellinen esimieheni oli juuri tällainen. Virheet ovat maailmanloppu, mistään ei voi vitsailla, ikinä ei naureta tai oteta rennosti jne. Töitä pitää tehdä otsa rypyssä ja hartiat korvissa 24/7 ja koko ajan on niin kauhea kiire. Tärkeintä elämässä on tehdä töitä paljon ja naama norsunveellä. En kestä.

Toinen ihmistyyppi, jota en voi sietää, on sellainen tyypillinen pikkuporvari ja snobi. Sellainen, jolla pitää aina olla jotain muka vähän hienompaa ja joka haukkuu toisten valintoja ja nyrpistelee nenäänsä huono-osaisemmille jne. Näitä ei onneksi nykyisin tule usein vastaan omassa elämässäni.

Vierailija
52/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ostin sulle tällaisen pitsiliinan, kun sulla ei näy koskaan pöytäliinoja", "oletko ajatellut, että tuo kirjahylly sopisi paremmin sohvan paikalle", "voisin ensi kerralla tuoda mukanani keksejä ja pullaa, ei siis sillä että sun tarjoiluissasi olisi mitään vikaa", "sä käytät aika tiukkoja vaatteita" ja sitten puhutaan itsestä ja itsestä ja itsestä kovalla, kantavalla äänellä, kerrotaan unista ja katsotuista elokuvista pitkään ja yksityiskohtaisesti ja juoruillaan muiden ihmisten tekemisistä, nauretaan kovalla äänellä ja imarrellaan itseä, voi kun taas ovat miehet tuijottaneet kahvilassa ja kadulla

Kuvailit mun äidin!

On erittäin raskasta seuraa ja tapaammekin hyvin harvoin.

Välillä näille tempauksille voi hymähdellä ja nauraakin, mutta surullista on se, että äitini ei tunne minua lainkaan.

Ei tuntenut minua lapsena, eikä nyt aikuisenakaan.

Ehkä ei tunne itseäänkään, kun koko ajan on menossa juuri lainaamassani viestissä kuvailtu show.

Imee kyllä ilmankin ympäriltään, ja muita ihmisiä ei taida juuri edes huomata kun koko ajan jokin säätäminen, sählääminen ja show päällä.

Vierailija
53/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Erittäin puhelias ihminen. Siis sellainen että just ja just ehdit sanoa "joo", niin jo jatkaa juttuaan.

- Yltiöpositiivinen ihminen, jolle kaikki elämässä on ihanaa.

- Ihminen, jonka puheenaiheet pyörivät jossain politiikassa ja muissa ajankohtaisissa asioissa. Joo, olen itse huonosti perillä, enkä edes jaksa esittää muuta. Toinen vastaava on ihmistyyppi, joka jatkuvasti jauhaa oman alansa asioita, joista keskustelukumppani (eli minä) ei ymmärrä mitään.

- Ihminen, joka näkee joka ikisen keskustelun tilaisuutena käydä väittely.

Edellä kuvatun kaltaisia ihmisiä on paljon. Ehkä sanomattakin selvää, että viihdyn oikein hyvin yksin.

Vierailija
54/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka puhuvat koko ajan itsestään tai sitten tuttavistaan, joita en tunne.

Vierailija
55/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Erittäin puhelias ihminen. Siis sellainen että just ja just ehdit sanoa "joo", niin jo jatkaa juttuaan.

- Yltiöpositiivinen ihminen, jolle kaikki elämässä on ihanaa.

- Ihminen, jonka puheenaiheet pyörivät jossain politiikassa ja muissa ajankohtaisissa asioissa. Joo, olen itse huonosti perillä, enkä edes jaksa esittää muuta. Toinen vastaava on ihmistyyppi, joka jatkuvasti jauhaa oman alansa asioita, joista keskustelukumppani (eli minä) ei ymmärrä mitään.

- Ihminen, joka näkee joka ikisen keskustelun tilaisuutena käydä väittely.

Edellä kuvatun kaltaisia ihmisiä on paljon. Ehkä sanomattakin selvää, että viihdyn oikein hyvin yksin.

Ai niin, yksi ja ehkä se kaikista pahin unohtui listalta: itseoppineet keittiöpsykologit.

Vierailija
56/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaan ihmisen, joka vaatii huomiota ja pakottaa kuuntelemaan huoliaan. Lisäksi kyseisestä työkaverista ei pääse eroon. Joskus ihan mukava, mutta ei jaksais jatkuvasti.

Vierailija
57/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilosadistin seurassa. Hänestä moni saa herttaisen vaikutelman, koska hän osaa naamioida katalat aikeensa. On melkeinpä helpompi puolustautua suorilta hyökkäyksiltä.

Vierailija
58/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka ovat koko ajan jotenkin sarkastisia, nokkelia ja vitsikkäitä ovat usein aika raskaita. Joudut jatkuvasti skarppaamaan, jotta ymmärtäisit, mitä tyyppi OIKEASTI tarkoittaa. Skarppaaminen rasittaa aivoja. Tykkään ihmisistä, jotka puhuvat ilman turhia kiemuroita.

Vierailija
59/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kyselee liian henkilökohtaisia asioita. Kaikesta ei tarvitse avautua.

Vierailija
60/86 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova, empaatiton, tykittäjä, itsekäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi