Millaisen ihmisen seurassa väsyt henkisesti?
Itse huomaan väsyväni jos toinen puhuu jatkuvasti ja yleensä itsestään. Itsessä ei koskaan vikaa. Oman edun tavoittelija, epäaito ihminen.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen, jonka kanssa on eri aaltopituudella. Pitää skarpata, milloin olisi jotain sanottavaa, kun sitä ei oikein ole.
Tämä, niin tämä.
Sellaisen kanssa joka pitää minua tyhmänä.
Joskus yritän väkisin vaikuttaa älykkäämmältä, mikä johtaa rasittavaan esittämiseen.
Joskus luovutan, ja kuuntelen vain hiljaa toisen pätemistä, mikä on myös rasittavaa.
Ja jos joku ihmettelee, olen juuri sellainen isosilmäpieninenäblondijollaonainatyhmäilme.
Väsyn hengelisesti eniten niiden seurassa jotka ovat hengettömiä.
Extravertin joka rakastaa tiedoilla pätemisessä ja opettaa taukoamatta muita.
En kenenkään.
Kuuluu yleissivistykseen käydä perus sukujuhlat, ystävien häät ja synttärit, small talkata hiukan työtoverien kanssa.
Kyllä sen kestää, oli sitten miten erityisherkkä tai introvertti tai mikä tahansa pertti.
Sitä omaa aikaa on sitten kotona, siellä voi huokaista menemällä yksin makuuhuoneeseen ja sanomalla että älkää nyt pariin tuntiin häiritkö minua. Tämä onnistuu jos on jo isommat lapset.
Itensä voi sopeuttaa kestämään kaikenlaisia tilanteita ja se on pakkokin, jos meinaa työelämässä pärjätä ja hoidellea normaalit ihmissuhteet.
juoruilijan, puhuisi mieluummin itsestään kuin muista
Syyttelee kaikesta mitä teen/en oel tehnyt/en tee kuin hän tai "kaikki"muutkin, joka manipuloi, joka valehtelee, joka ylentää itseään muita alentamalla samalla, tivaa asioitani kuulustellen, arvostelee ja haukkuu ja "neuvoo" ylhäältäpäin esim. työttömiä, sairaita ja köyhiä. Ei kuuntele yhtään, jankaa vaan omiaan tuntikausiakin putkeen ja pahimmillaan ilman taukoja. Energiavarkaat.
Koronahullun ja toisaalta myös rokotevastaisen.
Vihervasemmistolainen ideologisti on kyllä pahin ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen kanssa joka pitää minua tyhmänä.
Joskus yritän väkisin vaikuttaa älykkäämmältä, mikä johtaa rasittavaan esittämiseen.
Joskus luovutan, ja kuuntelen vain hiljaa toisen pätemistä, mikä on myös rasittavaa.Ja jos joku ihmettelee, olen juuri sellainen isosilmäpieninenäblondijollaonainatyhmäilme.
Oon tullut tällaisissa siihen lopputulokseen, että en voi asialle yhtään mitään eikä siis kannata yrittää mitään. Näissä on kyse siitä, että henkilö on sitä mieltä, että mä olen "oranssi", mutta se henkilö ei tajua katsovansa oranssien lasien läpi. Sitten hän puhuttelee ja kohtelee kuin "oranssia".
Raskasta seuraa, kyllä. Haluaa välttää.
Ylimielisten ihmisten, jotka asettavat itsensä muiden yläpuolelle. He myös katsovat muita nokan vartta pitkin ja pahimmillaan saattavat jopa hyvin alentuvasti määräillä heitä, koska HE tietävät paremmin.
Pinnallisen sekä tyhmän. Sellaisen, joka puhuu arkipäiväisyyksiä. Tylsistyn kuoliaaksi sellaisen seurassa.
Sellaisten, jotka eivät anna muille suunvuoroa. Puhuvat vain tauotta, yleensä omista asioistaan, ja jos jotain yrittää väliin huikata, niin puhuvat päälle. Suvussa on muutama tällainen, ja heidän kanssaan en jaksa enää edes jutella puhelimessa, koska se on niin kuormittavaa. Viestitse yhteydenpitoon saa edes jotain vuorovaikutteisuutta ja mielekkyyttä.
Introverttien ja hiljaisten ihmisten seura vie energiaa, samoin sellaisten ihmisten, joilla ei ole mielipiteitä eikä omaa tahtoa. Tykkään puheliaista, aloitekykyisistä ja itsevarmoista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen joka puhuessaan yrittää onkia tietoonsa jotain hänelle kuulumatonta.
Ööö...Enpä ole koskaan edes ajatellut asiaa noin. Jos joku kysyy asioista, joita en halua kertoa, niin sanon sen. Kyselyt loppuu siihen eli ei ole ongelma. Itse ajattelen, että hieman tuntemattoman kanssa ei voi tietää mikä hänelle on ns. yksityistä ja salassa pidettävää ja siksi en ota nokkiini, jos joku tuntemattomampi kysyy jotain, josta en halua puhua.
Vierailija kirjoitti:
En kenenkään.
Kuuluu yleissivistykseen käydä perus sukujuhlat, ystävien häät ja synttärit, small talkata hiukan työtoverien kanssa.
Kyllä sen kestää, oli sitten miten erityisherkkä tai introvertti tai mikä tahansa pertti.
Sitä omaa aikaa on sitten kotona, siellä voi huokaista menemällä yksin makuuhuoneeseen ja sanomalla että älkää nyt pariin tuntiin häiritkö minua. Tämä onnistuu jos on jo isommat lapset.
Itensä voi sopeuttaa kestämään kaikenlaisia tilanteita ja se on pakkokin, jos meinaa työelämässä pärjätä ja hoidellea normaalit ihmissuhteet.
Aloituksessa kysyttiin väsymisestä ei kestämisestä. Aika monella meillä introverteillä ei ole mitään ongelmia pärjätä, mutta väsymme silti näissä tilanteissa.
Ps. Sinun kaltainen itsensä toisten yläpuolelle korvaa pätijä on usein aika väsyttävää seuraa.
Sellainen, joka sanoo aina "suoraan", vaikkei kukaan pyytäny mitään.