Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa jos 9v ei uskalla mennä kouluterkkarin luo influenssarokotusta ottamaan yksin vaan vanhemman pitää

Vierailija
16.11.2021 |

olla mukana koska lapsi pelkää rokotusta?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/fullarticle/2765162?utm…

Tässä todetaan että kaksi influenssarokotetta antaa lapsella paremman suojan.

Vierailija
22/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo yhtään outoa. Mun teini halus 13v mut mukaan rokotukselle, nyt 14v se uskalsi yksin kouluterkalle rokotukseen. Labraan ei varmasti menis yksin. Noita pelkoja on usein vaikea tietää mistä tulee. Mua ja isäänsä on neulottu niin monta kertaa ettei olla moksiskaan eikä reagoida mitenkään. Silti lapsi alkoi 6v pelätä pistämistä ihan yhtäkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.physiciansweekly.com/kids-get-better-protection-with-2-dose…

"Vaccine effectiveness higher in young children who received full recommended course

The burden of influenza among young U.S. children may be reduced by improving adherence to an initial two-dose series of flu vaccination, researchers reported."

Vierailija
24/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla lapsena ensimmäinen kerta, kun tajusin, että äiti valehteli. Olimme menossa neuvolaan hakemaan minulle jotain rokotusta. "Ei se tunnu yhtään, kun täti pistää." Tuntuipas. Muistan, kuinka olin hoitopöydällä takapuoli paljaana ja kankkuun iskettiin piikki ja se kävi kipeää. Tosin siihen aikaan rokotusneulatkin olivat tosi järeitä nykyisiin verrattuna. Koulussakin rokotettiin, ilman äitiä.

Nyt olen saanut kaksi koronarokotusta. Ensimmäinen tuntui selvästi, mutta toinen ei lainkaan. Lieneekö pistäjien taidoissa ollut eroa?

Vierailija
25/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän outoa, mutta ei mitenkään lopullista :)

Ainakin 80% ihmisistä pääsee eroon piikkikammosta.

Vierailija
26/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vähän outoa, mutta ei mitenkään lopullista :)

Ainakin 80% ihmisistä pääsee eroon piikkikammosta.

No joo, mutta aika monen kohdalla vanhemmat on vielä mukana terveystarkastuksissa.

Vierailija
27/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että haluat lapsellesi influenssarokotteen.

Mikähän siinä on outoa? Mäkin olen ensi viikolla kärräämässä kaikki 3 lastani rokotukseen. Kerro nyt nopeasti miksi niin ei kannattaisi tehdä? Saan vähän nauraa täällä sitten.

Pääsette tilastoihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän