Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsäästeliäät ihmiset kavereina

Vierailija
04.02.2015 |

Miten toimitte tilanteissa joissa itse olette säästäväisiä mutta kaveri ei. Nyt puhutaan niistä pienistä arjen säästöistä siis. Esim. Maksullinen parkkipaikka vs ilmainen, junalipun valitsee halvimman mukaan eikä ota ekaa mikä tulee vastaan, ostaa sitä kallista voidetta eikä apteekin halpaa, ostaa vain merkkituotteita kaikessa, esim. pakko olla marimekkoa tai finlaysonin tekstiilit, ulkona syö usein ja ostelee aina kalliita kahveja..

..ja sitten ihmettelee kun ei ole rahaa säästöön!? ARGGHH

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:13"]Niin mitä sitten? Mun kaveri on juuri tuollainen pihistelijä, ostaa ruoat -30% jne. Mä tuhlaan surutta ruokaan mutta mulla ei ole autoa, heillä kaksikin. Minä saan rahaa säästöön, kaveri ei. Ihmisillä on vaan eri tavat toimia ja hyvä niin. Onneksi emme ole samasta puusta! [/quote] Mitä järkeä maksaa ruuasta turhaan ylihintaa kun halvemmallakin saa? Se ruoka on vaan kuitenkin ruokaa eikä tavaraa mistä saa iloa pitkäksi aikaa.

[/quote]Edullisuus ei ole mulle relevanttia siinä mitä laitan suuhuni vaan laatu.

Vierailija
42/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, 17, miksi sinun pitää osallistua kaverin aikuisen lapsen ruokkimiseen? Jotain meni nyt ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mun kaveri otti kerran rahapulassa myös pikavipin kun ajatteli että eihän se 20e korko siitä ole paha maksaa.

Tosi juttu! -Ap

Vierailija
44/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:13"]Niin mitä sitten? Mun kaveri on juuri tuollainen pihistelijä, ostaa ruoat -30% jne. Mä tuhlaan surutta ruokaan mutta mulla ei ole autoa, heillä kaksikin. Minä saan rahaa säästöön, kaveri ei. Ihmisillä on vaan eri tavat toimia ja hyvä niin. Onneksi emme ole samasta puusta! [/quote] Mitä järkeä maksaa ruuasta turhaan ylihintaa kun halvemmallakin saa? Se ruoka on vaan kuitenkin ruokaa eikä tavaraa mistä saa iloa pitkäksi aikaa.

[/quote]Edullisuus ei ole mulle relevanttia siinä mitä laitan suuhuni vaan laatu.
[/quote]

Tuo laatu on markkinamiesten luomaa illuusiota suuremmaksi osaksi.

Vierailija
45/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, käsitin että kyse oli tilanteesta, jossa sama ruoka ostetaan joko normihinnalla tai alennuksella. Eli ei varsinaisesti laadun kanssa tekemistä.

Vierailija
46/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tuollainen kaveri. Valittaa usein rahapulaa ja tili mennyt aina parin viikon kuluttua tilipäivästä. Ostaa koirallekin jotain 70 euron puruleluja. En kyllä yhtään ihmettele, miksi köyhä.

Vierailija
47/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika Mauritiuksessa? Ollaan  lähdössä sinne viikon päästä, ei se mikään ihmekallis matka ole.

Vierailija
48/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:28"]Mikä vika Mauritiuksessa? Ollaan  lähdössä sinne viikon päästä, ei se mikään ihmekallis matka ole.
[/quote]
En tiedä missä Mauritius on mutta vertailukohtana oli Euroopan matkat joihin saa tosi edullisia lentoja.

Vierailija
49/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon tosi pihi mutta kyllä tota rahaa säästössäkin on sen verran, että huomaa et pihistelty on. Ostelen harvoin mitään kallista ja nekin yleensä aleista, matkustan äkkilähdöillä ja halpalennoilla. Jos kaveri joka tuhlaa surutta valittelee sitä ettei oo rahaa, yritän vaan olla myötätuntonen. "No onpa kurja juttu, kohtahan se palkkapäivä taas on ja lomarahatkin nurkan takana." Mitä sitä suotta moittiin toista, kaikki me ollaan erilaisia.

Vierailija
50/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 26 osasi tarttua olennaiseen...not.  T Mauritius-vertauksen kirjoittaja

Vierailija
51/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:14"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:13"]Niin mitä sitten? Mun kaveri on juuri tuollainen pihistelijä, ostaa ruoat -30% jne. Mä tuhlaan surutta ruokaan mutta mulla ei ole autoa, heillä kaksikin. Minä saan rahaa säästöön, kaveri ei. Ihmisillä on vaan eri tavat toimia ja hyvä niin. Onneksi emme ole samasta puusta! [/quote] Mitä järkeä maksaa ruuasta turhaan ylihintaa kun halvemmallakin saa? Se ruoka on vaan kuitenkin ruokaa eikä tavaraa mistä saa iloa pitkäksi aikaa. [/quote]Edullisuus ei ole mulle relevanttia siinä mitä laitan suuhuni vaan laatu. [/quote] Tuo laatu on markkinamiesten luomaa illuusiota suuremmaksi osaksi.

[/quote]

Joo niinhän se on... Kun suu on tuohesta on sama syökö jauhettua silakanpäätä kalapuikkona vai tuoretta kalafilettä. Minun suuni ei ole tuohesta, ja kroppani ansaitsee parasta. Ei onneksi maksa sinulle mitään.

Vierailija
52/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:33"]

Ite oon tosi pihi mutta kyllä tota rahaa säästössäkin on sen verran, että huomaa et pihistelty on. Ostelen harvoin mitään kallista ja nekin yleensä aleista, matkustan äkkilähdöillä ja halpalennoilla. Jos kaveri joka tuhlaa surutta valittelee sitä ettei oo rahaa, yritän vaan olla myötätuntonen. "No onpa kurja juttu, kohtahan se palkkapäivä taas on ja lomarahatkin nurkan takana." Mitä sitä suotta moittiin toista, kaikki me ollaan erilaisia.

[/quote]

KIITOS tästä viestistä! Asiaa narinan sijaan. :)

Vierailija
53/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin hyvin kuvitella olevani se vastapuoli, ainakin näennäisesti. Olemme mieheni kanssa opiskelijoita, tosin molemmat olleet töissä. Meille laadukas, mielenkiintoinen ruoka on tärkeää, joten syömme usein vähän hienommissa ravintoloissa tai teemme kotona esimerkiksi hummeria. Olimme vastikään lomalla Antigualla, kiertäen samalla Miamin ja Lontoon, ja moni vaatteistamme on merkkivaatteita, koska niiden materiaali (ainakin omissa suosikkimerkeissä) on vaan miellyttävämpää ja kestävämpää. Harrastamme viinejä ja juttuihin saattaa tämän takia sisältyä mainintoja viinitaistingeista yms. MUTTA. Asumme lähes ilmaiseksi, ei lainoja, ei autoa, ei lapsia/lemmikkejä, eli minimaalisen vuokran+puhelinmaksun jälkeen kaikki menee mihin huvittaa. Loman löysimme supertarjouksena, johon sisältyi nuo välilaskut, väkisin. Hotellitkin sattuivat olemaan alessa + kantisalennukset. Lähikaupassamme on todella hyvin alennuksia, ja suunnittelemme ruoat aina niiden mukaan. Meillä on ravintola/viinialan tuttuja, joiden kautta saa alennuksia. Käymme usein vintageliikkeissä ja kirpputoreilla, mistä bongailen nimenomaan parempilaatuisia vaatteita, samoin tutkin aina alennusmyynnit. Moni asia, mikä näyttää tuhlailulta, on oikeasti sellainen, joka on mahdollista minimaalisten elämiskulujen, oikeiden tuttujen ja suunnitelmallisuuden ansiota. Säästöön jää, hyvin jääkin. Miksi siis pihistelisin, kun voin myös nauttia elämästä?

Vierailija
54/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni elin köyhyydessä. Nyt viimein bruttopalkkani 2100e/kk ja todellakin tuhlailen kaikkien menetettyjen vuosien edestä. Enpä ainakaan ruoki lamaa.

Vierailija
55/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:28"]

Mikä vika Mauritiuksessa? Ollaan  lähdössä sinne viikon päästä, ei se mikään ihmekallis matka ole.

[/quote]

Heh, ei täällä tiedetä mikä/missä on Mauritius... :)

Vierailija
56/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:25"]Öh, 17, miksi sinun pitää osallistua kaverin aikuisen lapsen ruokkimiseen? Jotain meni nyt ohi.
[/quote]

No kun se on kaverin lapsi.

Vierailija
57/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tässä on ongelma? Se että joku haluaa laatua ja ostaa jotain muuta kuin xtraa, vai se että joku ei halua kuluttaa koko elämäänsä vertailemalla mistä saisi halvinta? 

Vierailija
58/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on rahaa hyvin säästössä ja kulutustottumukset ovat arjessa varsin maltillisia, ainakin tulotasoon nähden.

Joskus sitä kuitenkin haluaisi ottaa elämästä iloa irti, käydä ulkona, ravintoloissa tai mitä ikinä sitä kavereiden kanssa keksii. Ja silloin *tuttaa tajuttomasti nämä euroshopperkaverit. Oluet juodaan baarin ulkopuolella, ravintolassa tilataan se halvin pizza, autoa ei voi laittaa maksulliseen parkkiin. Tai ollaan menty toiselle puolelle Eurooppaa muttei haluta maksaa 10euroa pääsymaksua johonkin nähtävyyteen. Ja aina verrataan kuinka halvalla olisi samat ruuat saanut itse tehtynä tai oluet pussista juomalla. Ja muistellaan sitä syskyllä 2009 ostettua s-marketin tarjouslohta ja citydeal parturia. Ja sitä rahaa kuitenkin yleensä on. Tilillä makaamassa kun ei mihinkään uskalleta järkevästi sijoittaakaan ettei vaan mitään menetettäisi.

Ehkä meni jo aiheesta ohi, ehkei.

M34

Vierailija
59/59 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:28"]Mikä vika Mauritiuksessa? Ollaan  lähdössä sinne viikon päästä, ei se mikään ihmekallis matka ole. [/quote] En tiedä missä Mauritius on mutta vertailukohtana oli Euroopan matkat joihin saa tosi edullisia lentoja.

[/quote]

:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi