millaiselle lääkärille? kilpirauhasen vajaatoiminta
Omasta terveyskeskuksesta en saanut apua ja kaupungissamme ei taida endokrinologia olla. Mihin erikoistuneelle lääkärille sitten menisin? Onko väliä? Yleislääkäri? :O
Ja ei, en yritä diagnosoida itseäni ja hakea rahalla turhaa tyroksiinirespaa. Tuo meidän terkkari vaan oikeasti on aika hanurista. Ois kiva jos joku osais neuvoa :)
Kommentit (7)
Yleislääkäri tai (yleis)sisätautilääkäri.
Niin sulla on jo diagnoosi? Aika monet muutkin asiat aiheuttaa vajaatoiminnan oireita. Ruokavalio, harvat ruokailuajat, vähäinen liikunta, vähäinen uni, joku muu sairaus.. Mee yleislääkärille, saattaahan sulla olla joku muukin.
Mulla on oireita kuten kuukautisten puuttuminen, keskittymisvaikeus, matala verenpaine ja matala syke, pahimpana jatkuva väsymys. Terveyskeskuksesta suostuttiin mittaan vain TSH joka oli neljä ja menee vielä juuri ja juuri viitearvojen sisään. Masennusta mulla ei testien mukaan ole. Ajattelin että erikoislääkäri vois olla kumminkin parempi kuin yleislääkäri.
Tuo TSH on minusta korkea, koelääkitys
Mä löysin meidän kaupungista sellaisen joka on Yleislääkäri, Sisätautien erikoislääkäri. Taidan varata hänelle ajan. Peukut pystyyn että tulisin pian kuntoon!
Miksi aloitit uuden ketjun aiheesta?
Endokrinologi on erikoistunut sisätautilääkäri - siis sisätautilääkärille. Tai yleislääkärille.