Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“

Vierailija
16.11.2021 |

Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?

Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.

Kommentit (3939)

Vierailija
1561/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton enkä rokotusta meinaa ottaa koska minulle se on turha enkä halua tälläiselle yhteiskunnalle mitää hyvää.

Jos sairastut vakavaan koronaan niin ethän sitten ota tehohoitoa vastaan. Sekin on sinulle ihan turhaa.

Minun todennäköisyys joutua teholle koronan takia on olemattoman pieni mutta jos teholle joudun niin tottakai otan paikan koska olen maksanut veroja todella paljon.

Jos veroprosenttiani kevennettäisiin huomattavasti niin silloin en ottaisi tehohoitopaikkaa vastaan.

Eli olet siis itsekäs mulkvisti. En ota yhteiskunnan tarjoamaa edullista rokotetta vaan mieluummin menen kalliiseen tehohoitoon. Vain koska olet maksanut veroja. Just.

Vierailija
1562/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järki käteen nyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton enkä rokotusta meinaa ottaa koska minulle se on turha enkä halua tälläiselle yhteiskunnalle mitää hyvää.

Se on ihan ok. Mutta älä sitten odota tältä yhteiskunnalta yhtään mitään.

Eikö minun sitten pitäisi vapautua verojen maksamisesta?

Helppoa. Lopetat vain työnteon etkä ota mitään tukia vastaan. 

Silti jää maksettavaksi 50% verot esim. bensavero, vakuutusvero, arvonlisävero, ... you name it.

Niin, koska ajat valtion ylläpitämillä teillä. Oikeasti et saisi käyttää niitäkään. Pitääkö näitä aikuisille ihmisille tosiaan selittää.

Sitä varten kerätään autoveroa, joka on tilapäinen jo 1960-luvulta lähtien. Siitä 10% käytetään teiden ylläpitoon ja loppuosa kaikkeen muuhun.

Periaate nyt kuitenkin on tämä, että jos haluat olla maksamatta veroja ja jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle sinun pitää hommata oma torppa jostain ja olla täysin omavarainen. Älä käytä mitään yhteiskunnan palveluja. Erittäin yksinkertaista.

Ei se ole mikään periaate.

Oikea periaate on se, että maksaa siitä, mitä käyttää. Autoveroilla hoidetaan teitä (jos hoidetaan). Tuloveroilla voidaan osallistua terveys- ja sosiaalimenoihin, koulutus, jne. Mutta fakta on se, että 80% veroista menee johonkin ihan muualle kuin julkisiin palveluihin.

Niin. Sinun kaltaisten elättämiseen.

Minun kaltaisteni? Olen ihan kantasuomalainen, käyn töissä, maksan verot, enkä saa edes asumistukea. 

Eli perustelisitko tarkemmin?

Lienet Venäjän trolli.

Miksi sitten käyt töissä, maksat veroja, jos et halua kuitenkaan maksaa niitä. Kerroin vain, miten voit heittäytyä pois yhteiskunnasta, mutta näköjään ole vielä valmis siihen. 

En ainakaan minä ole sanonut haluavani pois yhteiskunnasta. Tuon toisenkin kirjoittajan kysymys oli retorinen.

Jos minä päädyn teholle, niin menen sinne ilman mitään ongelmia, vaikka olisinkin rokottamaton. Siksi niitä veroja on maksettu. Ja siitähän nyt oli kyse.

Et välttämättä enää mahdu. Alkaa jo paikat pullistella teistä rokottamattomista. Miten muuten sitten taistelette itsellenne hengityskoneet?

Siinäpä uusi kiva reality sarja Neloselle. Rokottamattomat kilpailijat ovat saarella jossa on vain yksi hengityskone. Tekemällä erilaisia tehtäviä pääsee jatkoon kisaamaan pääsystä tehohoitoon. Ohjelmassa voi seurata kilpailijoiden sairauden etenemistä ja juonitteluja toisiaan vastaan. Mukaan voisi ottaa satunnaisia liikuntakykynsä vierailijoita Temppareista. Nuoret alkoholistit joisivat ja nussisivat tukehtumaisillaan olevien potilaiden koristessa ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset eivät ymmärrä matematiikkaa?

Todettuja tartuntoja 173k ja tehohoidossa ollu 1k eli tuosta voitte helposti laskea todennäköisyyden tehoihotoon joutumisesta.

Toki se luku ei ole vedenpitävä koska tartuntoja on todellisuudessa enemmän kuin todettuja tartuntoja.Sekä ikä ja terveydentila on riskitekijä.

Sitä en osaa sanoa sisältyykö lukuun 1000 myös ne ihmiset kuka on ollu sairaalassa jo ennestään muun taudin kuin koronan takia mutta hänet on siirretty tehohoitoon koronan iskettyä siihen päälle vielä.

Vierailija
1564/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset rokotteet eivät ole tehokkaita estämään delta-variantin leviämistä ja niiden teho laskee jo 3 kuukauden jälkeen. Rokotetut tartuttaa yhtälailla, joten rokotepakolle ei ole perusteita.

Tutkimus 1:

Oxfordin yliopiston johtamassa tutkimuksessa mitattiin virusten määriä ihmisten nieluissa ja vasta-aineiden määrää veressä. Ihmiset oli ilmeisesti eroteltu rokotettuihin ja rokottamattomiin, koska siitä pystyttiin tekemään johtopäätöksiä heidän välillään. Osaa otti 444 000 ihmistä yhdistyneessä kuningaskunnassa.

Yksi tutkimuksen päälöydöksistä oli:

>Kahden rokoteannoksen jälkeisillä delta-infektioilla oli kuitenkin samanlaiset viruksen huipputasot kuin rokottamattomilla ihmisillä; Alfa-variantilla viruksen huipputasot infektoituneilla rokotuksen jälkeen olivat paljon alhaisemmat.

Toisin sanoen löydös vie pohjan argumentilta, että rokotteen ottamalla suojelet muita, kun et levitä tautia.

https://www.ndm.ox.ac.uk/covid-19/covid-19-infection-survey (lainaus löytyy alasivulta new studies)

Tutkimus 2:

Tässä tutkimuksessa tutkittiin rokotettujen ja rokottamattomien CT-arvoja ja tuloksena oli, että CT-arvoissa ei mainittavaa eroa ole (kuva liittyy). Ct-arvo kertoo kuinka monta sykliä testin annetaan monistaa näytteessä olevaa RNA:ta, eli mitä isompi arvo, sitä useampi sykli = vähemmän virusta alkuperäisessä näytteessä ( https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/covid-pcr-testaus-ei-ole-epidemian-s… ):

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.21261387v4.full.pdf

Vierailija
1565/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiellä koronaviruksen olemassa oloa, suojasin itseni tuplarokotteella, käytän maskia töissä ja julkisissa paikoissa, pesen käsiäni ja pysyn flunssaisena kotona.

Silti olen sitä mieltä, että kyse on influenssasta, joka ajaa teholle huonosta keuhkotuuletuksesta kärsiviä, ylipainoisia, heikolla immuniteetilla varustettuja ihmisiä. En liioin usko maskien vaikuttavan tartuttavuuteen millään lailla, sillä ihmiset käyttävät kertakäyttöisiksi tarkoitettuja maskeja moneen kertaan ja näpelöivät niitä yhtenään. Niiden 'suoja' on lähinnä symbolinen. Kangasmaskien merkitys on aivan olematon.

Olen myös sitä mieltä, ettei tällaista virusta vastaan rokottaminen ole kestävä ratkaisu. Parempi on sairastamalla saatu immuniteetti ja terveet elämäntavat, sekä riittävä veren D-vitamiinitaso.

Vierailija
1566/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastut vakavaan koronaan niin ethän sitten ota tehohoitoa vastaan. Sekin on sinulle ihan turhaa.

Minun todennäköisyys joutua teholle koronan takia on olemattoman pieni mutta jos teholle joudun niin tottakai otan paikan koska olen maksanut veroja todella paljon.

Jos veroprosenttiani kevennettäisiin huomattavasti niin silloin en ottaisi tehohoitopaikkaa vastaan.

Eli olet siis itsekäs mulkvisti. En ota yhteiskunnan tarjoamaa edullista rokotetta vaan mieluummin menen kalliiseen tehohoitoon. Vain koska olet maksanut veroja. Just.

Tai sitten käy se todennäköisin vaihtoehto eli sairastan koronan oireettomana ilman rokotetta.

Tehohoitoon joutuminen koronan takia on todella harvinaista rokotetuilla sekä rokottamattomilla.

Vierailija
1567/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti jää maksettavaksi 50% verot esim. bensavero, vakuutusvero, arvonlisävero, ... you name it.

Niin, koska ajat valtion ylläpitämillä teillä. Oikeasti et saisi käyttää niitäkään. Pitääkö näitä aikuisille ihmisille tosiaan selittää.

Sitä varten kerätään autoveroa, joka on tilapäinen jo 1960-luvulta lähtien. Siitä 10% käytetään teiden ylläpitoon ja loppuosa kaikkeen muuhun.

Periaate nyt kuitenkin on tämä, että jos haluat olla maksamatta veroja ja jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle sinun pitää hommata oma torppa jostain ja olla täysin omavarainen. Älä käytä mitään yhteiskunnan palveluja. Erittäin yksinkertaista.

Oikea periaate on se, että maksaa siitä, mitä käyttää. Autoveroilla hoidetaan teitä (jos hoidetaan). Tuloveroilla voidaan osallistua terveys- ja sosiaalimenoihin, koulutus, jne. Mutta fakta on se, että 80% veroista menee johonkin ihan muualle kuin julkisiin palveluihin.

Minun kaltaisteni? Olen ihan kantasuomalainen, käyn töissä, maksan verot, enkä saa edes asumistukea. 

Lienet Venäjän trolli.

Miksi sitten käyt töissä, maksat veroja, jos et halua kuitenkaan maksaa niitä. Kerroin vain, miten voit heittäytyä pois yhteiskunnasta, mutta näköjään ole vielä valmis siihen. 

En ainakaan minä ole sanonut haluavani pois yhteiskunnasta. Tuon toisenkin kirjoittajan kysymys oli retorinen.

Jos minä päädyn teholle, niin menen sinne ilman mitään ongelmia, vaikka olisinkin rokottamaton. Siksi niitä veroja on maksettu. Ja siitähän nyt oli kyse.

Et välttämättä enää mahdu. Alkaa jo paikat pullistella teistä rokottamattomista. Miten muuten sitten taistelette itsellenne hengityskoneet?

Siinäpä uusi kiva reality sarja Neloselle. Rokottamattomat kilpailijat ovat saarella jossa on vain yksi hengityskone. Tekemällä erilaisia tehtäviä pääsee jatkoon kisaamaan pääsystä tehohoitoon. Ohjelmassa voi seurata kilpailijoiden sairauden etenemistä ja juonitteluja toisiaan vastaan. Mukaan voisi ottaa satunnaisia liikuntakykynsä vierailijoita Temppareista. Nuoret alkoholistit joisivat ja nussisivat tukehtumaisillaan olevien potilaiden koristessa ympärillä.

Et kyllä täysjärkiseltä kuulosta.

Vierailija
1568/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienet Venäjän trolli.

Alkoholisairauksiin liittyvät lyhyet sairaalakäynnit lisääntyivät 55 prosentilla – THL: Vuodeosastolla alkoholisteja on kallista hoitaa

Hoito on kallista ja alkoholihaittojen välittömät kulut nousevat vuosittain 1,3 miljardiin euroon. Alan lääkäri maksattaisi aiempaa suuremman osan kuluista potilailla.

https://yle.fi/uutiset/3-9393241

Niin ja koronapassi pitää tietysti olla että pääsee ravintolaan notkumaan.

Vierailija
1569/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin ja joo just  juuri iltksessä kerottiin  12 vuotiaista ---) yhden rokotteen saaneita oli saanut enemmän koronatartuntoja kuin rokottamattomat?? Kuis ny näin??

Vierailija
1570/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todettuja tartuntoja 173k ja tehohoidossa ollu 1k eli tuosta voitte helposti laskea todennäköisyyden tehoihotoon joutumisesta.

Toki se luku ei ole vedenpitävä koska tartuntoja on todellisuudessa enemmän kuin todettuja tartuntoja.Sekä ikä ja terveydentila on riskitekijä.

Sitä en osaa sanoa sisältyykö lukuun 1000 myös ne ihmiset kuka on ollu sairaalassa jo ennestään muun taudin kuin koronan takia mutta hänet on siirretty tehohoitoon koronan iskettyä siihen päälle vielä.

Ei voi. Siitä voi laskea luvun joka ei kerro mitään hyödyllistä jos tämänpäivän riskiäsi saada tauti yrität arvioida, kuten te teettekin.

Jännä kyllä kun teille kertoo että koronan saa rokottamattomana 6 kertaa todennäköisemmin kuin tuplarokotettuna, sen saatuaan joutuu sairaalaan 19 kertaa todennäköisemmin tai teholle 33 kertaa todennäköisemmin rokottamattomana niin yhtäkkiä teille tulee kiire kertoilla tai jakaa lukuja mitenkään perustelematta miljoonalla tai miljardilla. 

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/d271a323-fba3-4631-be1a-14922823…

Siis kerrataan vielä, jokaista yhtä tuplarokotettua kohtaan joka sairastuu koronaan on 6 rokottamatonta. Jokaista yhtä tuplarokotettua kohtaan joka joutuu koronan vuoksi sairaalaan on 19 rokottamatonta. Ja jokaista yhtä tuplarokotettua teholle joutunutta kohtaan on 33 rokottamatonta jotka joutuu teholle.

Kuulostaako siltä ettei rokotteet toimi?

Vierailija
1571/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kuvittelette, että joka ikinen rokottamaton joutuu tehohoitoon? Suurin osa sairastaa koronan lievänä, vain pieni murto-osa joutuu sairaalaan. Nekin vanhuksia tai ylipainoisia keski-ikäisiä.

Vierailija
1572/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vattu Virpunen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vattu Virpunen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuolto on kriisissä koska ei ole henkilökuntaa. Sitä voi jokainen pohtia miksei lähes kahden vuoden aikana ole tehty sen eteen mitään, vaan päinvastoin.

Mitä sen eteen olisi pitänyt mielestäsi tehdä?

Miten ala saadaan kiinnostavaksi nuorille ja miten alalla olevat saadaan pysymään työssä?

Esimerkiksi tämä palsta. Sadoittain kommentteja siitä, kuinka hoitajat ei tee mitään, helppoa työtä kansliassa pullaa syöden ja palkkaa eivät tarvitse. Tämähän on yleinen mielipide. Arvostus.

Miten tosiaan ne työolot, palkka? Miksi tehohoitajan palkka on lähes sama, kuin täysien ikälisien kanssa lähihoitajalla? Siinä missä hoitaja saa yövuoroputken jälkeen nukkumispäivän ja yhden vapaapäivän alle kahden tonnin netolla vs. kolmivuorotehtaassa kolmen tonnin netto kuuden päivän vapailla. Miksi sijainen valitsee vuoronsa vakiväen tehdessä jämät? Kumpaa arvostetaan, sitä joka sitoutuu työpaikkaansa, kehittää työtä ja ottaa lopullisen vastuun hoidettavistaan vai sitä joka poikkeaa silloin tällöin?

Ei tämä vaikeaa ole. Ongelmat hoitoalalla on olleet vuosia, niille ei ole haluttu tehdä mitään ja onhan tämä korona-aika ollut märkä rätti kasvoille ja viimeinen pisara monelle. Silti jatkatte jankkaamista että kyllä ne hoitajat töihin saadaan vaikka valmiuslailla pakotettuna. Ja parilla pakkopiikillä. Ette saa.

Suuri yleisö ,eli asiakkaat ja potilaat, eivät arvosta mitään hoitajia. Suuri yleisö niputtaa kaikki -hoitaja loppuiset ammatit johonkin alimpaan aputyökastiin, jolle ei tarvitse osoittaa arvostusta minkään vertaa. Suurelle yleisölle on ihan sama, onko kyseessä kokonaan kouluttamaton hoitaja, ammattikoulun käynyt lähihoitaja vai korkeakoulututkinnon suorittanut sairaanhoitaja, ja sanasta "hoitaja" herää mielikuva apukäsistä jossain vanhainkodissa. Suurin osa ei tiedä, tai jos tietääkin niin ei tule ajatelleeksi, että sairaanhoitajille AMK-tutkinto on vain minimivaatimus, ja että osa sairaanhoitajista on suorittanut myös maisteritutkinnon, ja varsinkin terveysasemien vastaanotoilla on töissä sairaanhoitajia, jotka pitävät vastaanottoja, määräävät lääkkeitä ja kirjoittavat sairauslomia.

Suuri yleisö soittaa terveysasemalle tai tekee sähköisen yhteydenoton, joka alkaa sanoilla: haluan varata ajan lääkärille. Lääkäri on se, mitä arvostetaan ja halutaan, mutta jos kyseessä ei ole erityisasiantuntemusta vaativa ongelma, vaan homman hoitaa sairaanhoitaja, eli se hoitotyön asiantuntija, niin kuulee tosi herkästi, että sain ajan "vain hoitajalle". 

Sairaanhoidon maisteri? :D

Sairaanhoitaja on perinteisesti se opistotason tutkinto, jota nykyään kutsutaan AMK:ksi.

Lääkäri on käynyt korkeakoulun eli yliopiston. Ja lähihoitaja on tosiaan amistutkinto.

Hoitotieteen maisteri.

Vastauksesi osoittaa juuri sitä tietämättömyyttä, mitä suurella yleisöllä on.

Lähinnä herättää kysymyksiä:

- Arvostatko enemmän sellaisissa maissa koulutettuja sairaanhoitajia, joissa tutkinto suoritetaan yliopistossa? - Näinhän monissa maissa on, että sairaanhoitajat tekevät yliopistossa bachelor- tai masters-tutkinnon.

- Tämä koulutuspaikan profiiliko se on, mikä vaikuttaa sairaanhoitajien arvostukseen Suomessa, että meillä tosiaan oli ne opistot, ja nykyään on nämä niitten oudot reliktit, eli AMK:t?

- Entäpä opistoissa ja AMK:ssa koulutetut insinöörit, onko nekin sinusta noita vähemmän arvostettuja "perinteisesti opistotason tutkintoja"? 

Ovat.

Ok. Eli koskee yleisesti niitä tutkintoja, joita on koulutettu Suomessa ennen opistoissa.

Mites ne ulkomaalaiset, eli yliopistoissa koulutetut sairaanhoitajat? Vaikuttaako tämä entisistä suomalaisista opistotutkinnoista kumpuava asenne myös niidenkin maiden tutkintoihin, joissa ei tuollaista opistokummajaista koskaan ole ollut? 

En tiedä, koska valitettavan harvan puheesta saa tolkkua vaikka työskentelisivät suomalaisissa sairaaloissa/terveysasemilla. Kokemusta viimeksi viime viikolta kun hoitsu ei ymmärrä mitä minä sanon, enkä minä, mitä hän kysyy. Mutta ehkäpä nuo venäläiset ja virolaiset sitten työskentelevät edullisemmin kun heidän lukumääränsä on niin suuri esim. Eksotella.

Näinhän se on, että suomalaisen kokemus ulkomaalaisesta sairaanhoitajasta on virolainen tai venäläinen, jonka kliininen ammattitaito mielletään huonoksi sen takia, että ei osaa suomea. 

Entäs jos olet itse ulkomailla ja joudut sairaalaan, vaikka Thaimaassa, missä sairaanhoitajat koulutetaan yliopistoissa ja huomattavasti isompi osa sairaanhoitajista on suorittanut myös maisterin tutkinnon?

Virosta ja Venäjältä tulee erinomaisia hoitajia. Kokemusta useasta kollegasta sekä perusterveydenhuollosta että erikoissairaanhoidosta. En usko että ovat maistereita eikä se ratkaise tasoa. Kielitaito toki edellytys. t. ex-hoitaja

Vierailija
1573/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten käy se todennäköisin vaihtoehto eli sairastan koronan oireettomana ilman rokotetta.

Tehohoitoon joutuminen koronan takia on todella harvinaista rokotetuilla sekä rokottamattomilla.

Sinulta ei kysytä minkä vaihtoehdon voit valita. Saat just sen mikä kohdallesi osuu, miellytti se tai ei. 

Vierailija
1574/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on opettajana suuressa koulussa pk-seudulla ja siellä on ihan jokaisella luokalla koronatartuntoja ja poissaoloja. onneksi lapset siarastavat todennäköisemmin koronan lievillä oireilla.

Ei varmaankaan minkään muun syyn vuoksi olla pois kuin koronan? Ei ole esim. tavallista flunssaa enää lainkaan.

tietoa koronatartunnoista ja testituloksista levitetään  wahtsupviesteissä, siis kertovat oman lapsensa positiivisista tuloksista ryhmän jäsenille, että ei, ei ole muista syistä kuin koronasta. me puhuimme  nimenomaan koronapoissaoloista ja niiden suuresta kasvusta.

Vierailija
1575/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset rokot...snip

Samat valeet jotka ei pidä paikkaansa taas kerran kopypasteessa.

Vierailija
1576/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Siitä voi laskea luvun joka ei kerro mitään hyödyllistä jos tämänpäivän riskiäsi saada tauti yrität arvioida, kuten te teettekin.

Jännä kyllä kun teille kertoo että koronan saa rokottamattomana 6 kertaa todennäköisemmin kuin tuplarokotettuna, sen saatuaan joutuu sairaalaan 19 kertaa todennäköisemmin tai teholle 33 kertaa todennäköisemmin rokottamattomana niin yhtäkkiä teille tulee kiire kertoilla tai jakaa lukuja mitenkään perustelematta miljoonalla tai miljardilla. 

Siis kerrataan vielä, jokaista yhtä tuplarokotettua kohtaan joka sairastuu koronaan on 6 rokottamatonta. Jokaista yhtä tuplarokotettua kohtaan joka joutuu koronan vuoksi sairaalaan on 19 rokottamatonta. Ja jokaista yhtä tuplarokotettua teholle joutunutta kohtaan on 33 rokottamatonta jotka joutuu teholle.

Sinäkö väität että thl valehtelee luvuissa?

Thl on itse ilmoittanut että todettuja tartuntoja on noin 173 000 ja tehohoidossa on ollut noin 1000 ihmistä eli todetuista tartunnan saajista tehoitoon on joutunut 0,58% ihmisistä.

Nämä luvut ei ole päästä keksittyjä vaan nämä luvut on ilmoittanut thl/tartuntatutirekisteri.

Jos väität että minä valehtelen niin samalla väität että thl sekä tartuntatautirekisteri valehtelee.

Vierailija
1577/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan tuohon pakkomielteiseen todennäköisyyslaskentatuskaan joku lääke.  

Aikoinaan  vuosia, vuosia sitten psykiatri Anna-Liisa Jokinen kertoi luennollaan henkilöstä, jolla oli pakkomielle juosta nelostielle vähän väliä katsomaan tuleeko siellä auto. Henkilö tiesi kyllä, että se oli aivan hullua, mutta tuska  jos ei toteuta tuota pakkomiellettä oli aivan sietämätön....

Vierailija
1578/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pfizer hakee 55 vuoden salassapito-oikeutta rokotteen tutkimusdatalle.

Sitä ei voida syyttää mistään rokotteeseen liittyvästä haitasta.

Tiedot saadaan julkaista vuonna 2076.

https://aaronsiri.substack.com/p/fda-asks-federal-judge-to-grant-it

Kivan pitkään Pfizer yrittää pitää datan ja haitat salassa. Olen tuolloin 86 vuotias, jos niin kauan elän.

Vierailija
1579/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että Korona aika on meilläkin alkanut jakamaan jo ennestään toisistaan vieraantunutta kansaa.Kuukausi kuukaudelta mielipiteet ja äänenpainot ovat koventuneet puolin ja toisin.

Olen ollut surullisen yllättynyt etenkin korona rokotteita kannattavien mielipiteiden todella kovasta jyrkkenemisestä niin lyhyessä ajassa. Ikään kuin he olisivat täysin poissulkeneet mielestään sen tosiasian, että myös he voivat levittää Korona-virusta.

Voisiko rokote todella jotenkin vaikuttaa ihmisten psyykeeseen?

Mihinköhän tämä mahtaa vielä isossa kuvassa johtaa? Sisällisotaan, sijoitusleireihin rokottamattomille, massa lynkkauksiin kaduilla, rokottamattomien täydelliseen sulkemiseen yhteiskunnan ulkopuolelle vai pelkästään nettiuhon- ja raivon kasvuun?

Niin viattomasti se holokaustikin aikoinaan lähti vyörymään. Kuka olisi silloinkaan alkuaikoina arvannut, että hetken päästä vanhassa sivistysvaltiossa jo sijoitetaan vankileireille miljoonia viattomia ihmisiä ja murhataan..

Isot massat lähtevät pelottavan helposti mukaan jonkinlaiseen joukkohypnoosiin, jos mitä vain "totuutta" riittävän kauan valtaapitävien auktoriteettien taholta heille toistellaan.

"Voisiko rokote todella jotenkin vaikuttaa ihmisten psyykeeseen?" Sellainen follariteoria liikkuu maailmalla että se vaikuttaisi aivojen empatiakeskukseen. Toivon hartaasti että olisi tosiaankin aivan huuhaata.

No tosiaan jos vaikuttaisi ihmisten empatiaan, niin ei ehkä kannattaisi olla sillä pienemmällä puolella. Mutta tosissaan, miten hulluiksi nämä keskustelut vielä ehtivät follareiden, antivaxxerediden ym. hörhöjen osalta tulevan vuoden aikana mikä vielä koronasta kärsitään? Edes alakoulutason biologian ymmärrys olisi ihan suotavaa.

Vierailija
1580/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö väität että thl valehtelee luvuissa?

Thl on itse ilmoittanut että todettuja tartuntoja on noin 173 000 ja tehohoidossa on ollut noin 1000 ihmistä eli todetuista tartunnan saajista tehoitoon on joutunut 0,58% ihmisistä.

Nämä luvut ei ole päästä keksittyjä vaan nämä luvut on ilmoittanut thl/tartuntatutirekisteri.

Jos väität että minä valehtelen niin samalla väität että thl sekä tartuntatautirekisteri valehtelee.

THL ei tuollaista laskutoimitusta tee koska ne tietävät ettei siinä ole järjen hiventä. Eli siis katso vaan peiliin jos ihmetyttää miksei lukusi kelpaa koska sinä tuon laskit.

Hyödylliset luvut löytyy esim. tuosta iltalehdestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan