Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“

Vierailija
16.11.2021 |

Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?

Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.

Kommentit (3939)

Vierailija
921/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, minkä korona on aiheuttanut on ennen näkemätön joukkopsykoosi!

Minusta tuon on aiheuttanut vasta nämä rokotteet ja se, ettei virusta tukahdutettu Suomesta jo keväällä -20.

Silloin suurin osa suomalaisista suhtautui tähän hyvinkin rationaalisesti ja yhteinen tahtotila oli, että okei hoidetaan ongelma kerralla pois. Samaan aikaan THL ja asiantuntijat vähätteli ja naureskeli, hallitus kehitteli paniikissa spektaakkeleita oikeiden rajoitusten sijaan ja lopulta sitten päättivät, että virus pitää saada leviämään.

Sen jälkeen onkin sitten ollut yhtä vänkäystä ja toistensa syyttelyä ilmassa ja tässä nimenomaan hallitus on toiminut moottorina ja esikuvana.

Vierailija
922/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.psshp.fi/documents/7796350/7841067/Tehohoidon+raportti+1509…

Tehohoidon tilannekuva:

COVID-19 teho-osastoilla

Raportti 15.9.2021

Sukupuoli- ja ikäjakauma:

COVID-19-positiivisista tehohoitopotilaista 64 % on ollut miehiä. Sukupuolijakauma ei ole

olennaisesti muuttunut epidemian aikana.
Koko epidemiaa tarkasteltaessa tehohoidossa olleiden COVID-19-potilaiden keski-ikä on ollut

57 v. Iän mediaani on 59 v ja kvartiiliväli 48-68 v. Yli 60-vuotiaiden osuus on jonkin verran

muuttunut ajan myötä (kuva 3).

joo aika kaukana denialistien viljelemästä väitteestä, jossa teholla on 85+ vuotiaat.

Delta variantin tultua, yhä nuorempia on päätynyt teho-osastoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta ihmistä todellisuudessa on ollu koronan takia sairaalahoidossa?

Salminen sanoi viime viikolla että tilastoista saa väärän kuvan koska jos ihminen on sairaalassa jonkun muun syyn takia kuin koronan mutta jos hänellä todetaan sairaalassa korona niin hän kirjataan koronan takia sairaalassa olevaksi.

Eli kuinka monta ihmistä on joutunut koronan takia sairaalaan tai tehohoitoon koronaviruksen takia?

Vierailija
924/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, että nämä, jotka eivät kouluaikaan olleet penaalin terävimpiä kyniä, tietävät ja ymmärtävät nyt enemmän ja paremmin kuin parhaimmatkaan tiedemaailman tutkijat.😀

Niinpä.

”I don’t need science, all I need to is look around!” on rokotuskielteisiltä Yhdysvalloissa.

Vasta koronan myötä tajusin, kuinka suurelle osalle korrelaation ja kausaliteetin käsitteiden ymmärtäminen on aivan liian vaikeaa.

Vierailija
925/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.verkkouutiset.fi/tehohoidon-johtaja-islle-nuorten-korona-ei…

Tehohoidon johtaja IS:lle: Nuorten korona ei ole vain harmiton flunssa

Siina Ekberg | 26.08.2020 | 08:49

Stepani Bendelin mukaan ei pidä viestiä, että vain ikäihmiset sairastavat vakavan koronan.

Kuopion yliopistollisen sairaalan anestesiologian ja tehohoidon yksikön johtaja Stepani Bendelin mukaan ei pidä tuudittautua siihen, että kaikki koronaviruksen saaneet nuoret sairastuisivat vain harmittomaan flunssaan.

– Ensimmäisessä aallossa se viesti oli vähän ongelmallinen, että tämä on vanhojen ihmisten tauti. Totta kai he ovat vaaravyöhykkeessä. Mutta se on sairaus, joka voi ajaa tehohoitoon nuorempia ihmisiä, Stepani Bendel sanoo Ilta-Sanomille.

Tilannekuvaraporttien mukaan Suomessa tehohoidossa olleista suurin osa, 53 prosenttia on ollut alle 60-vuotiaita. Vakavaa tautimuotoa on esiintynyt varsin nuorilla, sillä 11 prosenttia tehohoitoa saaneista on ollut alle 40-vuotiaita.

Vierailija
926/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aalto yliopisto professori kertoo miten asiat on

Miten tämä sopii vastaisten agendaan - yliopistothan ovat eliitin laitoksia ?

Tässä katsotaan tilastoja. Itsekin olen yliopiston käynyt ja suhtaudun kriittisesti, koska tilastojen valossa ei ole ylikuolleisuutta eli ei ole epidemiaa.

Vierailija
927/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuon on aiheuttanut vasta nämä rokotteet ja se, ettei virusta tukahdutettu Suomesta jo keväällä -20.

Silloin suurin osa suomalaisista suhtautui tähän hyvinkin rationaalisesti ja yhteinen tahtotila oli, että okei hoidetaan ongelma kerralla pois. Samaan aikaan THL ja asiantuntijat vähätteli ja naureskeli, hallitus kehitteli paniikissa spektaakkeleita oikeiden rajoitusten sijaan ja lopulta sitten päättivät, että virus pitää saada leviämään.

Sen jälkeen onkin sitten ollut yhtä vänkäystä ja toistensa syyttelyä ilmassa ja tässä nimenomaan hallitus on toiminut moottorina ja esikuvana.

Pääministeri, THL:n asiantuntijat, HUS:in päälliköt, Kirkon johtajat, keskusteluohjelmiin osallistujat, he ovat kaikki omalla naamallaan sanoneet julkisuudessa, että rokottamattomat ovat vastuuttomia ja heidän vuoksi tämä tauti edelleen leviää.

Oksettavaa. Kuten sanoit, niin tässä on jo keväästä 20 ollut aikaa tehdä asioita toisin. Nyt sitten on päädytty syksyllä 2021 lynkkaamaan joku pieni siviilijoukko, jonka niskaan on kaadettu tämä koko sotku.

Sen olen oppinut, että tästä lähtien esitän aina ulospäin "oikeamielistä" kympin oppilasta, joka ei kyseenalaista mitään. Hymyssä suin aina kerron, kuinka olen tehnyt kaikki käskyjen mukaan ja ilomielin. Tosiasiassa halveksun mielessäni tuollaiset syyllistävät kusipäät, ja teen asiat juuri niin kuin parhaaksi näen.

Vierailija
928/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pandemian alussa puhuivat vielä totta. Sanoivat, että ei ole valtaosalle vaarallinen ja tehohoitopaikat riittävät ei hätää. Silloin vielä puhuivat totta ja mm. Pfizer ei ollut lahjonut ketään.

Vierailija
929/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta näkee ettei ole rokotteet vanhuksia suojelleet :(

Ei vaikka rokotteiden nimenomaan sanottiin antavan varsin hyvän suojan ikääntyneille ja riskiryhmiin kuuluville joille tartunta aiheuttaa vakavaa tautimuotoa. Ja siksi rokottaminen myös heistä aloitettiin eikä esim perusterveistä työikäisistä joilla tartunta taasen on ilman rokotteitakin vaaraton ja lieväoireinen eikä riskiä vakavalle tautimuodolle juurikaan ole.

Nyt sitten selitetään, että ei nämä rokotteet suojaa ikääntyneitä ja riskiryhmiä, mutta sitä perustervettä työikäistä nämä kyllä suojaa vakavalta tautimuodolta varsin hyvin.. 

Se kai tästä enää puuttuisikin, että perusterve työikäinen olisi rokotettuna suuremmassa vaarassa vakavalle tautimuodolle kuin mitä oli ennen/ilman rokotuksia.

Vierailija
930/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata selitellä!Olet pupupöksy joka ei uskalla ottaa rokotetta!

Vierailija
931/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri, THL:n asiantuntijat, HUS:in päälliköt, Kirkon johtajat, keskusteluohjelmiin osallistujat, he ovat kaikki omalla naamallaan sanoneet julkisuudessa, että rokottamattomat ovat vastuuttomia ja heidän vuoksi tämä tauti edelleen leviää.

Oksettavaa. Kuten sanoit, niin tässä on jo keväästä 20 ollut aikaa tehdä asioita toisin. Nyt sitten on päädytty syksyllä 2021 lynkkaamaan joku pieni siviilijoukko, jonka niskaan on kaadettu tämä koko sotku.

Sen olen oppinut, että tästä lähtien esitän aina ulospäin "oikeamielistä" kympin oppilasta, joka ei kyseenalaista mitään. Hymyssä suin aina kerron, kuinka olen tehnyt kaikki käskyjen mukaan ja ilomielin. Tosiasiassa halveksun mielessäni tuollaiset syyllistävät kusipäät, ja teen asiat juuri niin kuin parhaaksi näen.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. On helpompi syyllistää osaa kansasta, jotta saadaan huomio siirrettyä pois itsestä ja omista mokista. Pöyristytttävää se silti on.

Vierailija
932/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko korona ajan on ollu hirveää vastakkainasettelua?

Ensin oli maski asia ja nyt rokote asia.

Minun lähipiirissäni kukaan ei moiti rokottamattomia eikä myöskään rokotettuja moitita. Ei minua edes itseäni kiinnosta ottaako joku rokotteen vai ei. Se ei minun elämääni vaikuta millään tavalla onko joku rokotettu vai ei.

Miksi osaa kiinnostaa se?

Vierailija
933/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä katsotaan tilastoja. Itsekin olen yliopiston käynyt ja suhtaudun kriittisesti, koska tilastojen valossa ei ole ylikuolleisuutta eli ei ole epidemiaa.

Elämankolu yliopiston kun tilastomatematiikan kurssi jäi suorittamatta?

Vierailija
934/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähipiirissäni kukaan ei moiti rokottamattomia eikä myöskään rokotettuja moitita. Ei minua edes itseäni kiinnosta ottaako joku rokotteen vai ei. Se ei minun elämääni vaikuta millään tavalla onko joku rokotettu vai ei.

Vastakkainasettelua luo ja ylläpitää media, sillä saadaan A) ihmisten huomio siirrettyä pois ja B) tarjottua selitys, jonka osa nielee, ja ei kysele vaikeita kysymyksiä.

Vierailija
935/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämankolu yliopiston kun tilastomatematiikan kurssi jäi suorittamatta?

Olen DI. Ja sulla taas ad hominem argumentointi, kun et parempaan pysty. Argumentoi aiheeseen, älä mun taustoihini.

Vierailija
936/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla oli linkki juttuun jossa n atsit käyttävät koronaa kannattajien rekrytoimiseksi.

Vierailija
937/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11168163

Voiko Wuhanin koronavirus levitä Suomeen? THL:n johtava asiantuntija: "Ei syytä radikaaleihin toimenpiteisiin"

THL:n johtava asiantuntija sanoo, että epidemiariski on Euroopassa erittäin pieni.

Kiinassa havaittu uudentyyppinen koronavirus on herättänyt laajaa huomiota. THL:n mukaan vakavan epidemian riski on pieni.

Anu Kerttula

16.1.2020

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n mukaan tauti näyttää tällä kertaa rajoittuneen Wuhaniin, ja riski sarsin kaltaiseen epidemiaan on pieni.

– Paljon on vielä selvitettävää, mutta tällä hetkellä ei ole mitään syytä olettaa, että tästä syntyisi maailmanlaajuinen epidemia, sanoo THL:n johtava asiantuntija Jussi Sane.

Sane korostaa, että laajemman leviämisen riski on olemassa silloin, jos virus leviää tehokkaasti ihmisestä toiseen.

Viruksen tarttumistapaa ei vielä tiedetä. Maailman terveysjärjestön WHO:n tänään päivitetyn tilannekatsauksen mukaan ei ole merkkejä siitä, että virus leviäisi tehokkaasti ihmisestä toiseen.

Viranomaiset eivät silti ole sulkeneet pois mahdollisuutta, että virus voisi levitä ihmisten välillä.

– Koronavirukset leviävät kyllä ihmisestä toiseen, etenkin jos on hyvin läheinen kontakti, mutta se on eri asia kuin jos virus leviäsi populaatiossa tehokkaasti, Sane sanoo.

Toistaiseksi ei ole merkkejä siitä, että virus olisi esimerkiksi levinnyt hoitohenkilökuntaan. Maailman terveysjärjestö WHO on sanonut, että virus voi levitä ja on varoittanut asiasta sairaaloita ympäri maailmaa.

Arviolta sadat miljoonat kiinalaiset matkustavat lomasesongin aikana, myös ulkomaille. Esimerkiksi Thaimaahan odotetaan satoja tuhansia kiinalaisia turisteja. Wuhan on yksi tärkeistä liikenteen solmukohdista.

Pitäisikö alueelle matkustavien turistien tai työmatkalaisten olla asiasta huolissaan?

– Jos sinnepäin matkustaa, riski sairastua tautiin on hyvin pieni, Sane sanoo.

Hän muistuttaa, että pohjoisella pallonpuoliskolla jyllää paraikaa flunssakausi ja Suomessakin influenssakausi on vasta alkamassa.

– Matkalla voi siis sairastua erilaisiin hengitystieinfektioihin, ja niitä voi pyrkiä ehkäisemään hyvällä käsihygienialla, Sane sanoo.

THL seuraa tilannetta Euroopan tautiviraston ja WHO:n kanssa sekä tiedottaa tilanteesta tarvittaessa.

– Ei tästä tarvitse Suomessa menettää yöunia. Pidetään pää kylmänä ja seurataan tilannetta, Sane sanoo.

Hän muistuttaa, että Suomessa keuhkokuumetapauksia esiintyy yleisesti.

– Tästä viruksesta ja taudista opitaan vielä enemmän. Toistaiseksi näyttää siltä, että kyse ei ole mistään erikoisesta vaan yhdestä keuhkokuumeen aiheuttavasta viruksesta, eikä tauti ole erityisen vakava, Sane arvioi.

Vierailija
938/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota noin. Jos HUS kaatuu siihen, että teholla on 15, niin kyllä jotakin tarttis asialle tehdä.

Eikä se jokin ole ihmisten syyllistäminen vaan sairaanhoitokapasiteetin kasvattaminen.

Ymmärrätkö miten vaativaa ja kallista tehohoito on?

Vierailija
939/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä rokotettujen ja rokottamattomien sopuisasta yhteiselosta ei kirjoitella lööppejä: Vaan tyylin, välit katkesivat suvussa ikiajoiksi :=(

Vierailija
940/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tämäkin päivä elää, että jos ei ota vapaaehtoista rokotetta, joka ei estä sairastumasta, tartuttamasta ja jonka suoja ei kestä, sinua saa painostaa, haukkua ja viedä ihmisoikeudet. Meillä Suomessa ei onneksi vielä jälkimmäistä, mutta maailmalla ollaan menty tässä jo järkyttävyyksiin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi