Ihana vanhanajan kassapoika K-kaupassa
Olin tänään kassalla, joka hoiti työnsä jotenkin niin kauniisti. Käden liikkeet olivat elegantit ja arvokkaan rauhalliset, kun hän piippasi ostokset ja ojensi kuitin. Lisäksi hän sanoi hinnan kauniisti. En tiedä, miten hän teki sen. Voin kuvitella, että ennen vanhaan jossain hienossa myymälässä on ollut juuri tuollaisia arvokkaasti käyttäytyviä miehiä myyjinä. Varmaan jossain Ranskan macaronpuodissa voi nähdä vastaavaa. Kiitos! Ja olen muuten Lidlin asiakas yleensä!
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:43"]AP on himokas puuma :D
[/quote]
En ole, vaan 30-vuotias vanhojen aikojen haikailija (pappahymiö)
Kirjoitapa tuo aloitus sinne palautelaatikkoon, myyjä varmaan ilahtuisi.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:09"]Kirjoitapa tuo aloitus sinne palautelaatikkoon, myyjä varmaan ilahtuisi.
[/quote]
Hyvä idea :) etenkin, kun saman kaupan naismyyjät aina vain juttelevat keskenään asiakkaan pään yli, ja jos ei ole asiakkaita, niin juoruavat kääntyneinä toistensa puoleen. Taidan ensi kerralla kirjoittaa kehut tälle kassapojalle! ap
Täällä myös yksi, joka ilahtuu todella paljon, jos asiakaspalvelussa (esim. juuri kassa) on oikein kohtelias nuori työntekijä. Hoitaa työnsä työtään ja asiakasta arvostaen, puhuu kauniisti ja kohteliaasti, toivottaa hyvät päivänjatkot jne. Juuri sillä tavalla "vanhanaikaisen" huomaavainen asiakaspalvelija. Yleensä näitä on nuorissa miehissä hieman enemmän kuin naisissa, miksikähän?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:41"]
Olin tänään kassalla, joka hoiti työnsä jotenkin niin kauniisti. Käden liikkeet olivat elegantit ja arvokkaan rauhalliset, kun hän piippasi ostokset ja ojensi kuitin. Lisäksi hän sanoi hinnan kauniisti. En tiedä, miten hän teki sen. Voin kuvitella, että ennen vanhaan jossain hienossa myymälässä on ollut juuri tuollaisia arvokkaasti käyttäytyviä miehiä myyjinä. Varmaan jossain Ranskan macaronpuodissa voi nähdä vastaavaa. Kiitos! Ja olen muuten Lidlin asiakas yleensä!
[/quote]
Kaipaisin suomalaisiin myymälöihinkin sellaista vanhan ajan eleganssia. Arvostan myös kunnon englantilaisia vanhan ajan hovimestareita. Mielestäni kassatyöntekijäkin on ihan niin hieno kuin miten osaa käyttäytyä. Säädyllisen ja hienostuneen käytöksen erottaa kyllä helposti. Suomessa varsinkin.
Kai ne jaksaisivatkin larpata jotain aateliston palvelusväkeä, jos saisivat kunnon liksaa edes.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:17"]Täällä myös yksi, joka ilahtuu todella paljon, jos asiakaspalvelussa (esim. juuri kassa) on oikein kohtelias nuori työntekijä. Hoitaa työnsä työtään ja asiakasta arvostaen, puhuu kauniisti ja kohteliaasti, toivottaa hyvät päivänjatkot jne. Juuri sillä tavalla "vanhanaikaisen" huomaavainen asiakaspalvelija. Yleensä näitä on nuorissa miehissä hieman enemmän kuin naisissa, miksikähän?
[/quote] sä vaan huomaat ne kohteliaat miehet herkemmin, ku hymyily naisella on jo oletusarvo
AP on himokas puuma :D