Älä kasvata lapsestasi rasistia!!
Ohjeet miten torjut sen:
Yhdeksän vinkkiä yhdenvertaiseen ajatteluun
1. Kohtaa ihmiset yksilöinä. He eivät ole pelkästään kulttuurisen tai etnisen ryhmänsä edustajia!
2. Ohjaa lastasi puhumaan ihmisistä heidän nimillään. Käytä myös itse ihmisten nimiä - älä etnisiä nimityksiä.
3. Ole rohkea! Uskalla toimia yhdenvertaisuuden puolesta. Näytä lapselle esimerkkiä: auta ja puutu kohtaamiisi kiusaamistilanteisiin.
4. Turha korrektius roskiin! Kohtaa ihmisiä ja kysy rohkeasti heidän tavastaan olla ja elää. Älä oleta, vaan kysy.
5. Kulttuurinen moninaisuus ei koske vain Suomeen muuttaneita. Jokaisella on oma erilainen kulttuuriperimänsä.
6. Älä usko liian helppoihin selityksiin. Esimerkiksi maailman pakolaisista 0,03 prosenttia asuu Suomessa. He eivät ole voineet aiheuttaa talouskriisiämme!
7. Ole kriittinen. Erityisesti median ja lastenkulttuurin välittämän maailmankuvan suhteen: onko prinsessa aina avuton kohde tai tummaihoinen lapsi köyhä uhri?
8. Haasta omia ennakkoluulojasi ja ajattelutapojasi. Se, että olet uskonut aina samalla tavalla, ei tee asiasta totta. Kuuntele muita ihmisiä ja kyseenalaista oma näkökulmasi. Entä jos asialla onkin aivan toinen puoli, jota et ole ikinä tullut ajatelleeksi?
9. Tue lapsen itsetunnon kehitystä. Kuuntele lastasi. Anna hänelle aikaa ja rakkautta. Itseään arvostava ihminen arvostaa myös muita!
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1423049870632.html
Ahhahhahhaa...ei vi**u mitä sontaa. Olen saanut kotona suvaitsevaisen kasvatuksen, mutta muuttunut ennakoluuloiseksi ihan mamujen oman toiminnan takia. Tämäkin vuosi on alkanut niin rikastuneissa tunnelmissa, että kovankin suvakin usko voi olla koetuksella.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:34"]
Lapsilleen on pakko opettaa itsesuojeluun liittyviä kysymyksiä. En itse kannustaisi 17 v. tytärtäni lähestymään ennakkoluulottomasti musu-laumaa Itiksessä.
[/quote]
Minä en kannusta tytärtäni (15v) lähestymään ennakkoluulottomasti MITÄÄN vieraiden teinipoikien laumaa missään ostarilla, en varsinkaan iltamyöhään. Ihan sama, ovatko syntyperäisiä suomalaisia vai mamutaustaisia. Tyhmyys tiivistyy joukossa, tietää viisas sananlasku.
[/quote]No ei se mikään sama ole, se on ihan harhaista ajattelua. Jos sinun pitää päästä Helsingistä Rovaniemelle mahdollisimman nopeasti ja vaihtoehtoina on polkupyörä ja auto, niin valitsetko pyörän, koska molemmilla voi saapua kohteeseen? Auto, juna tai lentokonehan voi vaikka rikkoutua tai olla joku muu este tiellä...mutta silti keskimäärin noilla ajoneuvoilla onnistuu paljon suuremmalla todennäköisyydellä.
Mikset saman tien opeta, ettei kumpaakaan sukupuolta edustavaa nuorisojoukkoa saa lähestyä tai se on yhtä vaarallista, koska tekeväthän tytötkin rikoksia kuten pahoinpitelyitä ja joskus voivat jopa tehdä seksuaalisesti väkivaltaa toiselle tytölle. Turha sanoa, että se on paljon harvinaisempaa, koska eihän silläkään ole sinun mielestäsi mitään merkitystä, että suomalaispojat tekevät sellaista paljon harvemmin kuin tietyt muut.
-Mies 29v-
[/quote]
Lässyn lässyn lässyn. Mitä hittoa sä soperrat? Fakta on, että ihan yhtä hyvin suomalaiset nuoret miehet tekevät raiskauksia ja jopa joukkoraiskauksiakin tekevät. Ei kannata mennä iltamyöhään sekoilemaan ventovieraiden miesten tai nuorten kanssa, ihan sama mitä etnistä taustaa. Sinä miehenä et tietenkään tätä myönnä, mutta naiset ovat kautta aikain tienneet varoa outoja miesjengejä.
Muslimithan kasvattaa kaikista lapsistaan rasisteja. Sun kannattais AP mennä heitä jotenkin valistamaan, etteivät ole noin järkyttäviä antisemitistisiä fasistirasistinatseja kaikki.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:46"]
Muslimithan kasvattaa kaikista lapsistaan rasisteja. Sun kannattais AP mennä heitä jotenkin valistamaan, etteivät ole noin järkyttäviä antisemitistisiä fasistirasistinatseja kaikki.
[/quote]
Ai sorry, AP olikin ihan järki-ihmisiä ja tiesi jo tämän, että musut kasvatetaan ylriörasistinatseiksi.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:40"]
Lapsilleen on pakko opettaa itsesuojeluun liittyviä kysymyksiä. En itse kannustaisi 17 v. tytärtäni lähestymään ennakkoluulottomasti musu-laumaa Itiksessä.
[/quote]
Minä en kannusta tytärtäni (15v) lähestymään ennakkoluulottomasti MITÄÄN vieraiden teinipoikien laumaa missään ostarilla, en varsinkaan iltamyöhään. Ihan sama, ovatko syntyperäisiä suomalaisia vai mamutaustaisia. Tyhmyys tiivistyy joukossa, tietää viisas sananlasku.
[/quote]No ei se mikään sama ole, se on ihan harhaista ajattelua. Jos sinun pitää päästä Helsingistä Rovaniemelle mahdollisimman nopeasti ja vaihtoehtoina on polkupyörä ja auto, niin valitsetko pyörän, koska molemmilla voi saapua kohteeseen? Auto, juna tai lentokonehan voi vaikka rikkoutua tai olla joku muu este tiellä...mutta silti keskimäärin noilla ajoneuvoilla onnistuu paljon suuremmalla todennäköisyydellä.
Mikset saman tien opeta, ettei kumpaakaan sukupuolta edustavaa nuorisojoukkoa saa lähestyä tai se on yhtä vaarallista, koska tekeväthän tytötkin rikoksia kuten pahoinpitelyitä ja joskus voivat jopa tehdä seksuaalisesti väkivaltaa toiselle tytölle. Turha sanoa, että se on paljon harvinaisempaa, koska eihän silläkään ole sinun mielestäsi mitään merkitystä, että suomalaispojat tekevät sellaista paljon harvemmin kuin tietyt muut.
-Mies 29v-
[/quote]
Lässyn lässyn lässyn. Mitä hittoa sä soperrat? Fakta on, että ihan yhtä hyvin suomalaiset nuoret miehet tekevät raiskauksia ja jopa joukkoraiskauksiakin tekevät. Ei kannata mennä iltamyöhään sekoilemaan ventovieraiden miesten tai nuorten kanssa, ihan sama mitä etnistä taustaa. Sinä miehenä et tietenkään tätä myönnä, mutta naiset ovat kautta aikain tienneet varoa outoja miesjengejä.
[/quote]
Mamumiesjengin kohdalla raiskauksen mahdollisuus on moninkertainen vs. vain suomalaista koostuvaan jengiin. Ja tilastoissa näkee tämän faktan puhtaasti.
Kyllähän se niin on, että jos lastaan vähänkään rakastaa, niin rasistiksi kasvattaminen on ainoa vaihtoehto. Muutoin käy kuin tälle juuri uutisissa olleelle 17-vuotiaalle tytölle. Surullinen kohtalo tyttöparalla :(
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:11"]
Mjaa. Minä olen kyllä täysin samaa mieltä tuon lehtijutun teesien kanssa. Maailma on globaali ja tulevaisuudessa ihmiset joutuvat olemaan tekemisissä työn ja vapaa-ajan myötä yhä monenkirjavamman ihmisjoukon kanssa. On typerä karhunpalvelus istuttaa lapsiin ajatusmalleja, jotka vaikeuttavat tuota kanssakäymistä. Haluatko ap lapsestasi sujuvan kosmopoliitin vai kyräilevän ja keskustelutaidottoman jurnuttajan?
On sitten täysin asia erikseen se, että miten suhtautuu yksilöihin, jotka töpeksivät tai rötöstelevät. En minä karta kaikkia miehiä lähtökohtaisesti, vaikka he ovat 100% raiskaajista. Miksi sitten karttelisin jotain etnistä ryhmää siksi, että heistä joku on rötöstellyt? Tai vaikka jossain etnisessä ryhmässä olisi suhteellisesti enemmän rötöstelijöitä kuin mitä heitä on % väestöstä, seKÄÄN ei tee kaikista ko. etnisen ryhmän edustajista rikollisia.
Ja siitä tuossa oli kyse, ap. Kohta ykkönen on avainkohta.
PS: olen muuten liki viisikymppinen ja asunut yli puolet elämästäni stadin maahanmuuttajalähiössä. Työn puolesta olen matkustanut paljon kehitysmaissa ja kriisimaissa ja nähnyt todella paljon sitä, minkä takia tänne tulijoita riittää. Kas kummaa, kun minusta ei ole tällä elämänkokemuksella tullut rasistia...
[/quote]
Niin, maailmassa on valitettavan paljon kaltaisiasi typeryksiä.
Chilling moment member of 13-strong Somali prostitution gang checks in to a Premier Inn hotel before raping 13-year-old girl in a room with another man
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2851680/13-Somali-men-convicted-running-inner-city-prostitution-ring-British-teenagers-abused-raped.html#ixzz3QmvvOpnC
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Iltasanomista saa aina numeroidut ohjeet elämiselle. Sieltä voi sitten tarkistaa onko masennus, nukutko oikeassa asennossa tai miten kasvatat lapsesi oikean.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:34"]
Ruotsissakin on opetettu lapset "suvaitsevaisiksi" ja monta teinityttöä on raiskattu kun ovat luulleet että mamuporukan kanssa voi viettää aikaa ihan vaan kavereina.
[/quote]
Just joo. Luulisi noiden kertoneen jos kerran raiskattu. Tytöt pyörii kaikkialla omissa tyttöporukoissa ja kaverit siis toisia tyttöjä. Jos mamutytöt raiskaisi niitä niin eiköhän ne kertoisi. Mä en ota kantaa niihin harvoihin tyttöihin jotka viihtyy poikaporukoissa ja siitä mitä niille sattuu ja tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:06"]
Mulla on 14-vuotias poika, jota ei tosiaankaan ole kasvatettu rasistiksi, ihan itse on oppinut koulun mamujen huonon käytöksen takia. Hän ihan oikeasti inhoaa niitä, yritän rauhoitella häntä ja etsiä positiivista, mutta mistäs minä tiedän, hän se joutuu käymään koulua heidän kanssaan. Nämä ovat järjestään lähi-idästä tulleita, ikävä kyllä.
[/quote]
Niinpä.
Onneksi kouluaika on ihmisen elämässä sittenkin melko lyhyt. Kun hoitaa omat asiansa kunnolla niin voi nauraa roskaväelle/mutiai****e loppuelämänsä.
He ovat ja tulevat aina olemaan kakkosluokan ihmisiä kuten jo päältäkin näkyy.
[/quote]
Se on vain semmoinen juttu, että sitten kun tuota "kakkosluokan väkeä" on tarpeeksi, niin niitä ei pääsekään enää minnekään pakoon, ei ainakaan tässä maassa. Monissa maissa tällä pallolla eivät turvassa ole kuin ihan ne ylimmät klaanipäälliköt (joita on ehkä 1/10000), ja heillekin käy usein huonosti sitten kun klaaninsa jää tappiolle.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:40"]
[/quote]
-Mies 29v-
[/quote]
[/quote]
Ei mene enää kusetukset läpi, hyysäri.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:11"]
Mjaa. Minä olen kyllä täysin samaa mieltä tuon lehtijutun teesien kanssa. Maailma on globaali ja tulevaisuudessa ihmiset joutuvat olemaan tekemisissä työn ja vapaa-ajan myötä yhä monenkirjavamman ihmisjoukon kanssa. On typerä karhunpalvelus istuttaa lapsiin ajatusmalleja, jotka vaikeuttavat tuota kanssakäymistä. Haluatko ap lapsestasi sujuvan kosmopoliitin vai kyräilevän ja keskustelutaidottoman jurnuttajan?
On sitten täysin asia erikseen se, että miten suhtautuu yksilöihin, jotka töpeksivät tai rötöstelevät. En minä karta kaikkia miehiä lähtökohtaisesti, vaikka he ovat 100% raiskaajista. Miksi sitten karttelisin jotain etnistä ryhmää siksi, että heistä joku on rötöstellyt? Tai vaikka jossain etnisessä ryhmässä olisi suhteellisesti enemmän rötöstelijöitä kuin mitä heitä on % väestöstä, seKÄÄN ei tee kaikista ko. etnisen ryhmän edustajista rikollisia.
Ja siitä tuossa oli kyse, ap. Kohta ykkönen on avainkohta.
PS: olen muuten liki viisikymppinen ja asunut yli puolet elämästäni stadin maahanmuuttajalähiössä. Työn puolesta olen matkustanut paljon kehitysmaissa ja kriisimaissa ja nähnyt todella paljon sitä, minkä takia tänne tulijoita riittää. Kas kummaa, kun minusta ei ole tällä elämänkokemuksella tullut rasistia...
[/quote]
Sun kaltaiset ihmiset tuhoaa Euroopan. Katso Ruotsin tilannetta.
Ei voi olla totta, mitä paskaa :D
Varmasti lämmittää esim. kirvesmurhan tai polttomurhan uhrien läheisiä, että heidän rakkaansa lähestyi ennakkoluulottomasti mamua. Tämmöinen juttu näinä aikoina. Huh. Rasisti ei tarvitse olla, mutta järkeä pitää käyttää.