Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko tässä tilanteessa?

Vierailija
04.02.2015 |

Meillä kaksi lasta (5, 9) ja asumme synnyinpaikkakunnallamme, siis minun sekä miehen vanhemmat asuu täällä. Täällä n. 10.000 asukkaan kylässä ei ole minulle töitä, miehelle on. Nyt olemme ajatelleet, pitäisikö muuttaa naapurikaupunkiin (matkaa n. 90km) minun työn perässä. Samalla lapset saisivat mahdollisuuden harrastuksiin ja aikanaan opiskelumahdollisuudet sekä työmahdollisuudet täällä paremmat. Etenkin vanhempi lapsista jo kaipaisi tekemistä...

Miehelle tulisi kuitenkin tunnin työmatka suuntaansa ja isovanhemmat eivät pystyisi olemaan arjessa mukana yhtä paljon. Kaiken kaikkiaan isommassa kaupungissa kaikkiin päivän välttämättömiin menoihin kuluisi enemmän aikaa. Täällä pikkukaupungissa meillä on kyllä aikaa, mutta ei oikein mitään mitä tehdä sillä kaikella ajalla..

Se vaihtoehto, että minä ajaisin matkaa toiseen kaupunkiin on toki myös olemassa, mutta elinvoimaisempaan kaupunkiin muutto houkuttaisi -mutta on hinta liian kova?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa tai voisin ajaa itse tuota matkaa (toki se vaatii kohtuullista palkkaa kulujen kattamiseksi). 90 kilometriä ei ole matka eikä mikään, mun työpaikalla monet kulkee sellaista matkaa päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla