Tiedätkö millainen liikennemerkki on ohituskielto?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015020319137954_uu.shtml
Yleisesti ottaen toivoisi, että autoilijat arvioisivat sen ohittamisen mielekkyyttä. Mitä sillä oikeasti saavutetaan, ja onko todella niin kiire, Mettälä pohtii.
Ohitusta suunniteltaessa maltti on aina valttia, mutta erityisesti tämä pätee huonon ajokelin aikaan.
- Kaikki lähtee ajotavasta. Sen pitäisi olla niin rauhallinen, ettei nokkakolaria tule ilman ohituskieltomerkkejäkään.
Tampereen lähellä valtatie 9:llä tapahtui maanantaina nokkakolari, jossa menehtyi 2-vuotias lapsi.
Kommentit (3)
Ajoin viime kesänä A-kortin, BC-kortin ajamisesta oli tuolloin noin 11,5 vuotta ja täytyy sanoa että oli hyvää kertausta sekä teoria- että liikennetunnit. Aika äkkiä tulee liikenteessä sokeaksi omille toimilleen, unohtaa kunnolisen turvavälin tärkeyden ja nimen omaan sen miten paljon ohittamiseen tarvitsee matkaa ja väkyvyyttä. Suomen ajokorttilainsäädäntö on nykyisellään jo niin perseestä, etten toivo enää lisää kikkailua sen puolesta, mutta kertaus on opintojen äiti.
Eiks se oo sellanen pyöreä, lumen peitossa oleva? Ei hätää, talvikelillä ohitan vain pakosta (esim. Hitaat traktorit) ja varmoilla paikoilla. Keskiponanne ja lumisuus on mun ohituksille selkee no-no.
Tiedän, mulla on ollut ajokortti jo 35 vuotta. Tiedättekö, mitä merkitsee tiehen merkitty keltainen viiva?
Entä sitten ne alemman tason tiet, kuten soratiet ja kapeammat kestopäällystetyt, joilla ei ole edes maalattua keskiviivaa, saati sitten keltaista viivaa ja ohituskieltomerkkejä? Silloin se ohituskielto on oltava aivan omien korvien välissä. Ei siinä kannata olla liikennemerkkiuskovainen ja päätellä, että kyllä tässä voi ohittaa kun sitä ei ole erikseen kielletty.