Perhedynamiikka
Ollaan oltu naimisissa jo 15 vuotta. Puolisolla oli työ perheyrityksessä. Usea vuosi sitten yritys lopetettiin. Sen jälkeen puoliso on ns. etsinyt töitä.
Itse olen opiskellut uuden ammatin, tehnyt kaksi lasta ( jotka jo teinejä) ja hoitanut heidät itse. Olen ollut useissa useissa määräaikaisissa työpaikoissa. Huomenna taas edessä uusi työpaikka. Ja kyseessä siis sairaanhoitajan työt.
Nyt olen herännyt siihen, että perheen rahat eivät ole enää yhteiset. Perheen laskut, asuntolaina ja kauppalaskut on kaatunut itseni hoidettavaksi. Samoin siivoukset, pyykkihuolto ja ruokahuolto. Hitto, täällä asuu kolme teiniä!
Tiedän että tilanne on mitä on. Mitähän helvettiä pitäs tehdä?
Kommentit (3)
Mites sä itsekseseen lapsetkin oot tehny? Neitseellinen raskaus?
Vierailija kirjoitti:
Mites sä itsekseseen lapsetkin oot tehny? Neitseellinen raskaus?
Nyt on päiväsi varmasti pelastettu kun pääsit oikein tölväisemään?
Onko sinulla kaikki hyvin? Auttaako se, että saa aukoa päätään tuntemattomille anonyymina?
Kerropa miten ja minkälaista mielihyvää aiheuttaa olla oikein mahdollisimman v-mäinen ja ilkeä ja sylkeä oma p-mäinen olonsa toisten niskaan?
Parantaako se tilannettasi?
Tämä koskee kaikkia muitakin palstalla v-tuiljoita, ja heitä on paljon. Kertokaa miten hyvältä tuntuu?
Keveneekö se oma taakka?
Aloittajalle; älä alistu käyttöesineeksi. Vedä selkeät rajat ja kerro missä ne omalla kohdallasi kulkevat.
Yksikään ihminen ei ole kone, ja konekin vaatii huoltoa. Ei se loputtomiin käy ilman.
Olet ilmeisesti antanut ihan liikaa ja ihan liian kauan periksi. Päätä huolehtia itsestäsi. Ota asia esille ja vaadi keskustelua asiallisesti. Nyt on oltava luja ja määrätietoinen. Et jaksa romahtamatta, ja sitä et todellakaan halua, usko minua. Tee jotain asian eteen NYT, älä odota.
Terv. toinen sairaanhoitaja
Puhu miehesi kanssa. Eihän tuo ole oikein. Kyllä hänen on kotona oleilemaan työn etsijänä otettava ne kotihommat tehtäväkseen. Et sinä kauaa jaksa.