Mitä ärsyttäviä tapoja teillä on?
Paljon ollut ketjuja siitä, mikä muiden tekemisissä ärsyttää. Mutta mitä tapoja teillä itsellä on, mitkä ärsyttää muita? Mun miestä korpee aivan helvetisti se, että jätän likaisia kahvikuppeja pitkin asuntoa, yleensä vielä puoliksi juotuja kuppeja. Tää ärsytti myös mun isää ja yhtä veljistä vielä kotona asuessani ja tää oli joka viikkoinen riidan aihe :D Toinen mikä miestäni ärsyttää on etten laita pussinsulkijaa leipäpussiin takaisin kun otan leipää. Ja tämä siis mieheltä, joka itse jättää leväälleen tiskit, pyykit ja tyhjät pakkaukset (leipäpussit, leikkelepaketit ym) joten en tajua tätä ärsyyntymistä :D
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:45"]En tiennytkään että joku oikeasti laittaa ne leipäpussit pussinsulkijoilla kiinni..
[/quote] Joo ei mullakaan oo ennen tullut sellaista ihmistä vastaan, kuulemma ne kuivuu muuten... vaikka taitan sen pussin suun sinne alle -ap
[/quote]
Laita pussin suut solmuun.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:45"]En tiennytkään että joku oikeasti laittaa ne leipäpussit pussinsulkijoilla kiinni..
[/quote] Joo ei mullakaan oo ennen tullut sellaista ihmistä vastaan, kuulemma ne kuivuu muuten... vaikka taitan sen pussin suun sinne alle -ap
[/quote] oisko se sulkijan käyttäminen siitä hyvä, että näkisi sen leivän päivämäärän ennenkuin se hukkuu johonkin? t:asiasta ärsyyntyvä
[/quote]
Kuka kattoo leivän parasta ennen päivää, haistaahab ja näkeehän sen jos on homeessa! Vähintää sitte maistaa..
Mulla kans kerran käytetyt vaatteet jää aina lojumaan joka paikkaan. Ja syykin on sama; ei oo niin likaisia, ettäkö pesukoneeseen menis, mutta ei ne oo puhtaitakaan, niin ei voi kaappiin laittaa.
Toinen paha tapa on kerryttää sisäistä kiukkua niin kauan, että tulee sit se päivä kun totaalisesti kyllästyn miehen tekemisiin (tai tekemättä jättämisiin) ja räjähdän päin naamaa. Onneksi mies on minun vastakohta, eikä ota itseensä, vaan pysyy näissä minun ylikiehumisissani (ärsyttävän) rauhallisena ja yleensä on ihan hiljaa.
No, sen verran lohduttaudun sillä, että en ole näissä tilanteissa pitkävihainen, kun tämä purkaus helpottaa niitä omia patoutuneita ajatuksia. Osaan pyytää reilusti anteeksi ja myönnän virheeni. Sovinnon jälkeen onnistuu puhuminenkin paremmin. Tämä on kaiketi sellainen taito, mitä minulle ei koskaan kotona opetettu. Asiat hoidettiin aina huutamalla ja niin, että sitä ärsytystä on kerrytetty sinne korvien väliin jo tovi. Ymmärrän ja tiedostan sen, että reilusti puhumalla omista tunteista ja parisuhteen epäkohdista tällaisia ei tulisi. Ja olisihan se fiksumpi, aikuismaisempi ja ennenkaikkea parempi tapa ratkaista asiat kuin huutamalla kurkkutorvi suorana.
Se ei vaan siitä huolimatta onnistu. Ei ikinä. Vaikka tiedostan, että parempiakin tapoja olisi.
Ja nämä raivokohtaukset yleensä johtuvat siitä, että muistutuksista huolimatta esimerkiksi pyykinpesu jää hyvin usein minun harteille, samoin ruuanlaitto ja yhteisten eläinten hoito. Minä huolehdin koirat lääkäriin, niiden ruokinnan ja muun yleisen hyvinvoinnin. No joo, ihan yleisistä ja yhteisistä asioista saa olla usein muistuttamassa, sitten kun ei vaan tunnu menevän jakeluun, niin kuppi keittää yli. Onneksi tätä tapahtuu harvoin, mutta aina parempi mitä vähemmän.
Itsehillinnän puuttuminen on siis ärsyttävin tapa itsellä. Ja tätäkin tapahtuu vain meidän kesken, julkisella paikalla tai kavereiden keskuudessa en ikimaailmassa kehtaisi alkaa kiukuttelemaan. Siinä mielessä itsehillintää on siis edes jonkin verran. ;)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:45"]En tiennytkään että joku oikeasti laittaa ne leipäpussit pussinsulkijoilla kiinni..
[/quote] oisko se sulkijan käyttäminen siitä hyvä, että näkisi sen leivän päivämäärän ennenkuin se hukkuu johonkin? t:asiasta ärsyyntyvä
[/quote]
Kuka kattoo leivän parasta ennen päivää, haistaahab ja näkeehän sen jos on homeessa! Vähintää sitte maistaa..
[/quote] no minä katson, enkä halua vahingossakaan pilaantuneita leipiä maistella.
Mulla on pussinsulkijoita, semmosia isoja muovisia, ni ei tarvi näprätä...
Jotain saattaa joskus ärsyttää kun jätän jääkaapin oven auki monesti. Saatan käydä toisessa huoneessa jääkaappi srpposen selällään. Joku on joskus maininnut sen ärsyttäväksi tavaksi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:46"]Jotain saattaa joskus ärsyttää kun jätän jääkaapin oven auki monesti. Saatan käydä toisessa huoneessa jääkaappi srpposen selällään. Joku on joskus maininnut sen ärsyttäväksi tavaksi.
[/quote]No toi onkin jo kusipäisyyttä !
Täällä eräs toinen joka jättää puoliksi juotuja kahvikuppeja ympäri kämppää, ja jonka mies valittanut muutaman kerran aiheesta.. :D Ja miksi en juo keittiössä? Usein juon kyllä, mutta esim aamulla jos on kiire, niin meikkaan ja juon kahvia samalla vessassa :D
Muita joista mies valittaa: jätän roskia autoon, sammuttelen valoja, leikkaan väärällä veitsellä (esim leipäveitsellä porkkanaa), olen hidas laittamaan tiskit koneeseen...
Verhotyypille: hommatkaa valoverhoja! Tulee valoa sisään mutta ei näy sisälle. Ovat yleensä nättejäkin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:45"]En tiennytkään että joku oikeasti laittaa ne leipäpussit pussinsulkijoilla kiinni..
[/quote]Ei kun miehellä on pointti se, että ne leivät muka kuivuu muuten. Mies syö vaikka viikon vanhaa ruokaa jos ei haise tai ole hometta. Ja meillä menee muutenkin leivät parissa päivässä -ap
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:29"]En tajua miten kukaan voi jättää kaappien ovia auki, huoneesta tulee tosi rauhaton. Toinen nuo kahvikupit, miksi ette juo keittiössä?
[/quote] En mä yksin keittiön pöydän ääressä kahvia juo, rennompi istua sohvalla. Aamulla taas laitan itseäni valmiiksi samalla ja hörppään monesti kiireessä loput ennen kuin astun ovesta ulos. Muutenkin tuntuu että tuo pöytä on keittiössä koristeena, syödään melkein aina olohuoneessa :D -ap
En tajua miten kukaan voi jättää kaappien ovia auki, huoneesta tulee tosi rauhaton. Toinen nuo kahvikupit, miksi ette juo keittiössä?