Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuva jolle olet nauranut vedet silmissä

Vierailija
03.02.2015 |

Mikä on teihin parhaiten kolahtanut komedia tms jolle olette nauraneet vedet silmissä?

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:27"]

Te Sacha Baron Cohen/Borat/Bruno -fanit selittäkää vähän, et mikä niissä naurattaa? Täällä yllättävän moni on maininnut noi ja mä en yhtään tajua sitä huumoria :D. Se on musta vaan tyhmää, lapsellista ja tosi "helppoa" huumoria. Arvaa siis aina mitä on tulossa, ei yllätys momentteja tai variaatioita vitseissä. Aina panemista tai ulostetta tai  valkoisen miehen rasismia. En siis oo itsekään mikään älykkö, mun suosikki komediat on Mies ja alaston ase -meinigit. Ihan mielenkiinnosta kysyn.

[/quote]

No esimerkiksi Borat on räävittömyyden kaapuun kätketty hyvin syvällinen elokuva. Vaikka nauroin sille niin että oli posket ja maha kipeänä, tajusin samalla miten sairaasti meidän maailma on rakentunut nationalismin, rasismin, uskontojen ja kulttuurien ylemmyydentunnon ympärille... miten ajattelemme erilaisuudesta sekä tietoisesti että alitajuisesti... tässä leffassa tietenkin tähtäimessä lähinnä USA, mutta ikävä kyllä pätee aivan kaikkialla.

Vierailija
122/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 16:17"]

Koskemattomat!!

[/quote]

Tämän on maininnut yllättävän moni. Minusta se on ihan hyväntuulinen elokuva, mutta en mä kyllä ääneen muistaakseni juuri nauranut. Mikä siinä nauratti? :) Siis ihan uteliaisuudesta kysyn. :) Toisekseen, elokuvassa oli tosi paljon vitsejä, jotka eivät käänny ranskasta muille kielille, ja paljon oli sellaistakin, että pitäisi tuntea ranskalaista yhteiskuntaa ne oivaltaakseen. 

Ranskalaiselokuva, jota olen itse nauranut ääneen, Asterix ja Kleopatra. Vaikka siinäkin on valtavasti ns. sisäpiirin vitsejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:27"]

Te Sacha Baron Cohen/Borat/Bruno -fanit selittäkää vähän, et mikä niissä naurattaa? Täällä yllättävän moni on maininnut noi ja mä en yhtään tajua sitä huumoria :D. Se on musta vaan tyhmää, lapsellista ja tosi "helppoa" huumoria. Arvaa siis aina mitä on tulossa, ei yllätys momentteja tai variaatioita vitseissä. Aina panemista tai ulostetta tai  valkoisen miehen rasismia. En siis oo itsekään mikään älykkö, mun suosikki komediat on Mies ja alaston ase -meinigit. Ihan mielenkiinnosta kysyn.

[/quote] No esimerkiksi Borat on räävittömyyden kaapuun kätketty hyvin syvällinen elokuva. Vaikka nauroin sille niin että oli posket ja maha kipeänä, tajusin samalla miten sairaasti meidän maailma on rakentunut nationalismin, rasismin, uskontojen ja kulttuurien ylemmyydentunnon ympärille... miten ajattelemme erilaisuudesta sekä tietoisesti että alitajuisesti... tässä leffassa tietenkin tähtäimessä lähinnä USA, mutta ikävä kyllä pätee aivan kaikkialla.[/quote]

Samoin Diktaattori, joka irvailee taitavasti amerikkalaiselle kaksinaismoralismille ja republikaanien harjoittamalle täysin käsittämättömälle politiikalle. Diktaattorin leffan loppupuolella esittämä puhe siitä, miten diktatuuri on demokratiaa parempi vaihtoehto, kertoi ihan suoraan siitä, miten Amerikassa asiat on, vaikka päättäjät ei sitä myönnä eikä varmaan oikein tajuakaan. Sekoilun ja suorasukaisten dialogien välissä on ihan oikea ajatus.

Brunossa ei ollut mitään sen syvällisempää tarinaa kuin homous. Mutta nauratti se paikoin silti.

Vierailija
124/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:25"]Viimeksi nauroin äänen monestikin, kun katsoin Meryl Streepin ja Alec Baldwinin tähdittämää p

Pientä säätöä. Ihana elokuva vähän vanhemman parin suhdesekoiluista. Suosittelen.
[/quote]

Mulla ei yleensä ole mitään lempparileffoja mutta tämä leffa on ehdottomasti kaikkien aikojen parhain leffa!

Vierailija
125/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hall pass - lupa rellestää. Suosittelen lämpimästi kaikille, erityisesti parisuhteisille :D

Vierailija
126/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:36"]

Weekend at Bernie's

[/quote]

Ihana, joku muukin muistaa Bernien! :D

Vierailija
127/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leffa vaan sarja. Paritellen eli Coupling.

Vierailija
128/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ace Venturat :)

Vierailija
129/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi muistan nauraneeni vedet silmissä Calaxy Quest:lle. Sen jälkeen on ollut jotain hymähtelyjä ja hörähdyksiä, mutta todella hauskoat leffat ovat nykyään timantteja harvinaisempia.

Yksi makupala:

Vierailija
130/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoistani poiketen mainitsen joukon jatkoksi pari kotimaista elokuvaa, eli Star Wreck ja Iron Sky. 

Vierailija
131/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää.

Vierailija
132/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carpenter: Dark Star

Vierailija
133/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalla Jalla!

Vierailija
134/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borat, Big Lebowski, Hei me lennetään, melkein kaikki mitä Monty Python on tehnyt.

Vierailija
135/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa aikuiseksi!

Vierailija
136/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Interview, ihan huippu!

Vierailija
137/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bridesmaidissa lempikohtaukseni ei ole se morsiuspukuripuli, vaan kilpailuhenkinen maljankohottelu :D

Ääni lähtee myös vanhemmalle ja uudemmalle The Producers -leffalle, ja ekalle Pink Pantherille.

Vierailija
138/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin joskus katsomaan "Valomerkin jälkeen" Vihdin keskustan pieneen elokuvateatteriin. Olin ainoa elokuvateatterissa ja todellakin nauroin yksin kippurassa eturivillä koko elokuvan ajan. Tästä on ainakin kymmenen vuotta, varmaan enemmänkin. Hyvä muisto :) 

Vierailija
139/173 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Lego Movie. yllätyin itsekin