Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen niin kyllästynyt lapsen atopiaan

Vierailija
03.02.2015 |

en lapseen, vaan atopiaan. tyttö on 4v & tätä saa se on ollut siitä lähtien, kun oli 6kk. käytössä on kortisonivoide (ihotauti-lääkäriltä), kosteusvoide, iholle suihkutettava hoitoöljy, äitini ostama kehäkukkavoide luontaistuote-kaupasta, suihkussa käytetttävä pesuöljy jonka pitäisi ehkäistä ihon kuivumista sekä Atarax eli keskushermostoon vaikuttava antihistamiini. sen avulla tyttö nukkuukin kokonaisia öitä, mutta ei viitsisi joka ilta "huumata" ! rasvat ovat kuitenkin yhtä tyhjän kanssa  :( ihottumaa on päänahassa, kämmenissä, sormissa, reisissä..

yöt ovat yhtä kitinää & raapimista. tyttö änkeää sänkyyn ja kiljuu rapsuttamaan. tilanne paheni sen jälkeen, kun tutti vietiin oravavanpoikasille tytön ollessa 1v6kk. sai selvästi siitä voimakasta lohtua öisin. nyt nyhtää & imee hiuksiani sitten.. pikasuihkun ottaa joka ilta, jottei hiki ärsytä. päänahka pestään kerran viikossa kosteusvoiteella. syö mielellään marjoja,  manteleita sekä puuroa eli ruokavalion pitäisi olla ok. tosin nyt on puhuttu allergiatutkimuksista, jos muu ei auta.. :/

kesäisin tilanne paranee vähän, mutta heti elo/syyskussa sama rumba alkaa taas.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasooda ja kosteusvoide! Kannattaa googlettaa ja perehtyä, kokeilemisen arvoinen ehdottomasti.

Ja allergiat poissuljettava.

Vierailija
22/112 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi syödä 3 tai 4 "lämmintä" ruokaa päivässä. Mitkään perinteiset aamupalaruoat eivät ole pakollisia vaan täysin kulttuurisidonnaisia juttuja.

Olen atoopikko ja söin tänään aamupalaksi jauhelihaa ja salaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen, joka kärsii talvisin atooppisesta ihottumasta. Ihoni pysyy hyvänä, kun hoidan sitä näillä:

-protopic (ei rikkinäiselle iholle, hoida ensin paremmaksi hydrokortisonilla)

-hydrokortison (ei liikaa, ohentaa ihoa pitkään käytettynä)

-perusvoiteita apteekista ainakin 3 erilaista (YHTÄ AIKAA AUKI, ÄLÄ KÄYTÄ SAMAA MONTA KERTAA PERÄKKÄIN)

-suihku päivittäin (en käytä mitään saippuaa yleensä)

-silloin tällöin hellävarainen kuorinta (tai no lähinnä suolan levitys) jollain iholle tarkoitetulla suolalla kuten Premier by dead sea premier, älä huuhtele suolaa pois liian hyvin

Lapsista en tiedä, kannattaa varmaan miettiä allergioiden mahdollisuutta. Protopicin kirveylä voi lievittää laappimalla siihen kohtaan viileässä säilytetty perusvoidetta

Vierailija
24/112 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:58"]

Olen aikuinen, joka kärsii talvisin atooppisesta ihottumasta. Ihoni pysyy hyvänä, kun hoidan sitä näillä:

-protopic (ei rikkinäiselle iholle, hoida ensin paremmaksi hydrokortisonilla)

-hydrokortison (ei liikaa, ohentaa ihoa pitkään käytettynä)

-perusvoiteita apteekista ainakin 3 erilaista (YHTÄ AIKAA AUKI, ÄLÄ KÄYTÄ SAMAA MONTA KERTAA PERÄKKÄIN)

-suihku päivittäin (en käytä mitään saippuaa yleensä)

-silloin tällöin hellävarainen kuorinta (tai no lähinnä suolan levitys) jollain iholle tarkoitetulla suolalla kuten Premier by dead sea premier, älä huuhtele suolaa pois liian hyvin

Lapsista en tiedä, kannattaa varmaan miettiä allergioiden mahdollisuutta. Protopicin kirveylä voi lievittää laappimalla siihen kohtaan viileässä säilytetty perusvoidetta

[/quote]

Hoidat siis vain oiretta?

Vierailija
25/112 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on ap. sulle luettavaksi tarina siitä miten lapsella parani atopia, kuvien kanssa, veikkaan ettei sun lapsella ole edes noin pahana se atopia.

http://www.dehappy5.com/2014/09/eczema-allergies-recovery-story-part-2/

Vierailija
26/112 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:03"]

Hoidat siis vain oiretta?

[/quote]

Kärsin siitä vain talvella yleensä suhteellisen lyhyen ajan.

-92-

Vierailija
27/112 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaan allergiaan tarvitaan usein sibicortia vahvempia kortisonivoiteita. Kortisonilla EI korvata perusvoidetta, kortisonia ei saa käyttää koko aikaa, iho tottuu siihenkin, ja toisaalta se ohentaa ihoa ja pahentaa tilannetta jos käytetään koko ajan. Ihotautilääkäri aikanaan minulle määräsi vahvinta kortisonivoidetta, jota käytettiin viikon-2 viikon kuureina. Sanoi sen olevan sekä tehokkaampi että turvallisempi keino kuin joku miedompi pitkään käytettynä.

Tuosta ruokasoodasta, sehän kuivattaa ihoa monilla. Muutenkin, iho on ihmisen suurin elin, jos tytön maksa vaikka olisi tuossa kunnossa, niin varmaan veisitte lääkärille, eli kyllä se lääkäri on noin pahassa tilanteessa se ainoa, joka voi oikeasti antaa päteviä neuvoja. Ihmiset täällä tarkoittaa hyvää, mutta joku pieni kuivaihoisuus ja ihottuma on aika kaukana tuosta tilanteesta missä ap:n tyttö on. Tuossa tilanteessa tarvitaan jo erikoislääkäriä eikä lisää mahdollista kärsimystä kaikilla maallikoiden omahoitokokeiluilla.

-48

Vierailija
28/112 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole koskaan sopinut mitkään rasvat, vaan ihoni tulehtuu heti kun laitan siihen rasvaa. Myös voi ja öljyt aiheuttavat saman.. Olen kärsinyt atopiasta ja lääkäreiden kuuntelemattomuudesta viimeiset 20 vuotta.. Stressi on ainoa yhteinen pahentava tekijä atoopikoille. Minulle auttaa meri ilma ja valohoito sekä aurinko. Syön paljon kalaa joten omegani on turvattu ja vieläpä itse kalastettuna. Olen allerginen melkein kaikille hedelmille ja pähkinöille sekä pavuille eläimille jne.

Kokeilin myös tuota soodaa rasvaan vaan sillä oli sama vaikutus kun rasvalla muutenkin se pahensi ja tulehdutti ihoani.

Pettyneenä jatkuviin valohoitoihin ja kortisoneihin ja ikuiseen stressaamiseen joka pahentaa vain ihottumia, päätin kokeilla omenaviinietikkaa talous paperissa turvonneihin tulehtuneisiin ihottumiini. Tämä vei kutinan pois ja kuivatti vetistäviä haavoja. Nopeasti huomasin kuinka turvotus laski ja iho alkoi menemään kiinni sekä parantumaan. Tämä toimi minulle ja otin myös joka aamu ruokalusikallisen ove:a.

Etikka sisälsi samean "juuren" tai "motherin". Olen myös omenalle allerginen, mutta ilmeisesti vain raa´alle omenalle.

Tämä toimi minulle. Kohta 4kk ilman ihottumaa. Luksusta kahdenkymmenen vuoden ihottumien jälkeen. Etikkaa olen käyttänyt innokkaana tämän jälkeen monessa ruuassa ja salaatissa.

Vierailija
29/112 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:56"]

Jätä vehnä, ohra, ruis, maito ja lisäaineet pois väh 3 viikon ajaksi.

[/quote]

Vierailija
30/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä taas. ensin, JÄTTIRUTISTUS sille joka suositteli Xyliderm-voidetta, ihan ihmeainetta !!!!!!! jo ensimmäisen laittokerran jälkeen raapiminen väheni.  soitin myös neuvolaan ja sain järjestettyä ajan neuvolalääkärille sekä sitä kautta toivottavasti allergiatesteihin :)

ja kiitos vielä kaikille asiallisesti vastanneille !

Vierailija
31/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tyttösi Ersdalin vyöhyketerapeutille, et tule katumaan. Kokemusta on. Atopia on oire jostakin -yleensä johtuu suolistosta- ja v.terapiassa hoidetaan koko kroppaa eli laitetaan keho hoitamaan itse itsensä kuntoon. Kokeile oikeasti, voit silmissä nähdä ihottuman paranevan ja - katoavan kokonaan.

Vierailija
32/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille auttoi kun jätettiin maito pois ruokavaliosta, samoin kaikki valkoinen vehnä.
Kaurasta ja ohrastakin on oireita tullut. Yhdellä lapsella iho-oireita aiheuttaa hiiva.
Joku ehdotti apteekin xylitoli-voidetta, on toiminut meilläkin. Atopiaa pahentaa kaikki tulehdusta edistävät ruoka-aineet, ollaan vältelty niitä. Ja maitohappobakteerit on myös tärkeät.

Vierailija
33/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:15"]

Voi surkeus että pistää vihaksi nämä tällaiset vanhemmat! Luin ketjua ja huomasin tässäkin tapauksessa vanhemman vain etsivän verukkeita ja tekosyitä ettei tarvisi hoitaa lastansa: " Lääkäri ei usko valohoitoon, ei ole vielä aihetta allergia testeihin, "lääkäri ei usko viljojen pois jättämiseen", vielä ei ole tarvetta siihen ja siihen. Mua pistää niin vihaksi nämä kun lasta huudatetaan yötä päivää sairauden kanssa jota vanhempi ei viitsi yrittää edes hoitaa! Eikö oikeasti äly sano että vanhempi on vastuussa oman lapsensa hoidosta, ei lääkäri. Jos lääkäri on huono, on mentävä toiselle lääkärille. Atopiaan on syy ja se syy tulee selvittää niin että rajataan pois mahdolliset aiheuttajat, olkoon lääkäri mitä mieltä tahansa. 

Tässäkin tapauksessa vanhempi ilmeisesti odottaa vain että apteekkiin tulee jokin uusi ihmevoide jolla atopia saadaan hoidettua. 

Voi sanoa että sitä ei tule. Atopia lähtee sisältä. Jokin elimistössä ei toimi oikein, jokin ärsyttää suolistoa tai heikentää ravintoaineiden imeytymistä. Se OIREILEE iholla. Se että levität rasvaa iholle, auttaa OIREISIIN, ei itse syyhyn. Todella useat lääkärit hoitavat pelkästään oiretta, ei edes pyri selvittämään syitä. Sinun tehtävä on rajata mahdolliset syy pois ruokavaliosta, ja jos tarvitset siihen kaveriksi lääkäriä, mene funktionaaliselle lääkärille jossa apuna on sekä lääkäri että ravintoterapeutti ja tarkoitus on selvittää ja hoitaa syy.

[/quote]

Vierailija
34/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 19:01"]

ostin tuon suihkutettavan öljyn itse apteekista, koska siinä on hyvin lyhyt ainesosa-luettelo. sitä laitetaan heti suihkun jälkeen kostealle iholle. kosteusvoidetta levitän joka aamu päästä varpaisiin   & kehäkukkaa olen pistänyt pari kertaa pienelle ihoalueelle, äitini osti sen kun ajatteli että ei siitä haittaakaan voi olla (pitäisi uudistaa ihoa & tappaa bakteereja..). kortisonia laitan tarvittaessa tuoreisiin läikkiin, joskus sitä on käytetty ihan kahden viikon kuureina.

alan olla niin epätoivoinen, että kokeilen miltei mitä tahansa.. ! :( tyttö kärsii, minä kärsin. tarhastakin tulee huomautuksia tuosta alituisesta raapimisesta ! ja yöt.. yöt ovat pahempia kuin vastasyntyneen kanssa ! herään töihin rättiväsyneenä ja lapsirukallakin on silmäpussit. jos on saanut Ataraxia illalla, on pirteä mutta vieläkin ikäänkuin "pilvessä" mikä vahvistaa käsitystäni siitä, ettei ainetta kannata antaa joka ilta ! vaikka auttaakin.

aloittaja

[/quote]

Eikö mieleesi ole tullut sellainen juttu että lapsesi saattaa olla mykerökukkaisille allerginen? Itse olen joutunut anafylaksian vuoksi ensiapuun koska kokeilin kehäkukkavoidetta.

Vierailija
35/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:08"]

EI SAA KARSIA RUOKAVALIOTA ILMAN LÄÄKÄRIN OHJEISTUSTA.

[/quote]

Mutta kaikenmaailman voiteita voi lapsen iholla testata??

Vierailija
36/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:15"]Voi surkeus että pistää vihaksi nämä tällaiset vanhemmat! Luin ketjua ja huomasin tässäkin tapauksessa vanhemman vain etsivän verukkeita ja tekosyitä ettei tarvisi hoitaa lastansa: " Lääkäri ei usko valohoitoon, ei ole vielä aihetta allergia testeihin, "lääkäri ei usko viljojen pois jättämiseen", vielä ei ole tarvetta siihen ja siihen. Mua pistää niin vihaksi nämä kun lasta huudatetaan yötä päivää sairauden kanssa jota vanhempi ei viitsi yrittää edes hoitaa! Eikö oikeasti äly sano että vanhempi on vastuussa oman lapsensa hoidosta, ei lääkäri. Jos lääkäri on huono, on mentävä toiselle lääkärille. Atopiaan on syy ja se syy tulee selvittää niin että rajataan pois mahdolliset aiheuttajat, olkoon lääkäri mitä mieltä tahansa. 

Tässäkin tapauksessa vanhempi ilmeisesti odottaa vain että apteekkiin tulee jokin uusi ihmevoide jolla atopia saadaan hoidettua. 

Voi sanoa että sitä ei tule. Atopia lähtee sisältä. Jokin elimistössä ei toimi oikein, jokin ärsyttää suolistoa tai heikentää ravintoaineiden imeytymistä. Se OIREILEE iholla. Se että levität rasvaa iholle, auttaa OIREISIIN, ei itse syyhyn. Todella useat lääkärit hoitavat pelkästään oiretta, ei edes pyri selvittämään syitä. Sinun tehtävä on rajata mahdolliset syy pois ruokavaliosta, ja jos tarvitset siihen kaveriksi lääkäriä, mene funktionaaliselle lääkärille jossa apuna on sekä lääkäri että ravintoterapeutti ja tarkoitus on selvittää ja hoitaa syy.
[/quote]

Täyttä asiaa! Niin sitä vain moni etsii jotain Helppoa lääkettä. Hoidetaan oireita, ei syitä.

Vierailija
37/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:23"]

EI SAA KARSIA RUOKAVALIOTA ILMAN LÄÄKÄRIN OHJEISTUSTA.

[/quote]

Joopa joo, mä jouduin ravaamaan erikoislääkäreillä lapsena ihon takia, kaikilla sama juttu ettei ruokavalio vaikuta.

Mun äiti onneksi jätti maidon pois multa, todella paha atopia parani parissa kk.

Olisin kärsinyt koko elämäni hirveistä kivuista ja järkyttävän näköisestä ihosta, jos asia olisi lääkäreistä riippunut.

Ihmisten pitää itse ottaa vastuu itsestään, lääkäreistä on hyvin harvoin mitään apua iho-ongelmiin yms.

Vierailija
38/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää lääkäriä vaihtamaan Atarax-resepti toiseen antihistamiiniin. Meillä ollut pienestä saakka Aerius käytössä, on hyvin siedetty ja on ollut rauhalliset yöt siitä lähtien.

Vierailija
39/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttaa suolakylvyt (puhdistamatonta merisuolaa saa mm. luontaistuotekaupoista), ja mitä suihkuun/kylpyyn tulee, niin ei kuumaa vettä, vaan haaleaa ja mahdollisimman pitkään. Jatkuva kortisonin käyttö pois. Täysin hajustamatonta ja parabeenitonta perusvoidetta, vauvaöljy on paras, ei mitään suihkutettavia, missä on tuoksuja mukana. Pesuaineet hajustamattomiksi, huuhteluaine on täysin turha tuote. Vaaleat viljat vähiin ja maitotuotteet myös. Mahdollisimman "puhdasta" ruokaa (esim. maustamatonta jugua, lisäät itse vaikka marjoja). Kasvoihin meidän lapsella on käytetty apteekista ostettavaa lasten Dermalex ekseemavoidetta, ja on todella tehokas ilman mitään kortisoneja, niille on saatu heittää hyvästit.

Vierailija
40/112 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, olet jo saanut nipun hyviä neuvoja. Meillä auttoi

-maito pois

-maitohappobakteereja kehiin (kuuklaa vivomixx)

-ruskovillan silkkialusvaatteet myös yöasuksi

-suihkuttelun vähentäminen, talvikautena jopa vain kerta viikkoon!

tärkein; ihopäiväkirja! Eli kirjaat ihon kunnon ja muut oireet päivittäin + käytetyt hoitotoimenpiteet. Säästi todella paljon hermoja kun oli aina kirjallista materiaalia näyttää lääkärille (esim vänkäys että kyllä hoito-ohje on päivittäinen pesu --> näytin kalenterista koska pesujen harvennus aloitettu ja ihon kuntoseurannan, lääkäri siihen sitten "no joo, kun näyttää toimivan niin jatkakaa samaa rataa").