30-vuotias akateeminen nainen etsii toista työtä!
Voisin tehdä iltaisin ja viikonloppuisin. Mikä olisi hyvä 2. työ? Vai olisiko yrittäjäksi ryhtyminen parempi verotuksellisesti? Aion säästää mökkiä varten ja haluan tehdä 2:ta työtä. Kiitos vinkeistä!
Kommentit (14)
Akateeminen on aika laaja käsite... Eli mitä Ap niinkuin osaat? tai mitä "akateemisuutesi" on?
3, KTM, ja 2, sairasta, tarkoitan ihan normaalia työtä, en ihmiskauppaa yms.
Ap
Myyntityötä löytyy aina, jos vain on hyvä myyjä.
Kaupan myyjäksi. Kivaa ja helppoa työtä, jossa tapaa paljon ihmisiä. Vai pitääkö olla akateeminen työ? Käännöksiä?
Mä olen päivät toimistohommissa ja iltaisin hoidan yhden pienyrittäjän kirjanpitoa.
Luovaa työtä, eli lumenluontia olisi iso piha, saat 20 euroa tunti.
Viikonlopputyöt ovat ehkä sellaisia, joita et halua: siivous, leipomo, puhelintyö, myyjänä oleminen, henkilökohtaisena avustajana oleminen (tosin parhaimmillaan vakityö ja 16 h viikonlopussa). Paremmin tulee massia kuin siivoojana tai myyjänä tai leipomossa, eikä yleensä tarvitse istua koko 16 tuntia, vaan esim 8 tuntia joskus riittää ja saat silti täyden palkan. Tosin on henkisesti vaativa työ, mukavia työnantajia on noin 10% kaikista työnantajista.
Jos mahdollista, tee jotain kirjanpitoa tms. iltaisin.
Vai toinen pitäisi olla vaikka joillakin ei ole yhtäkään.
En tiedä voiko jotain kerhonohjaajan tms. töitä tehdä viikonloppuisin.
Vuokratyöt? Tosin epäsäännöllisiä. Lumenluonti tällä hetkellä vuokratöiden kärkityö? Tai kassana oleminen?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:53"]
Kirjanpito voisi olla järkevää.
[/quote]
Siihen vaan tarvitsee jonkin verran kokemusta tai jonkun tahon, jolta kysyä neuvoja. Jollei ihan kirjanpitäjäksi, niin laskutukseen reskontranhoitoon voi kelvata.
Itse olen ollut mm. postitusapulaisena eräässä painotalossa, joka teki yhden kampanjan, jossa kerättiin samaan kansioon muutama esite ja cd. Tämä siis ihan käsityönä. Ja arvatkaa ottiko päähän, kun kuukauden päästä näki niitä samoja mainoskansioita roskiksessa...
No ilolinnun hommiin vain