Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maikka oli udellut pojaltamme ammattiamme ja

Vierailija
03.02.2015 |

työpiakkojamme. Onko oikein?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:54"]

Aiheuttaa vain kiusaamista, vanhempien työt ei kuulu koko luokalle. Miettikääpä miten noloa on kertoa koko luokan edessä että äiti on siivooja kun muut luettelee lentäjä, lakimies, opettaja yms. Enkä mitenkään vähättele siivoojan ammattia mutta moni yläkouluikäinen kyllä saattaa vaikka alkaa kiusata siitä että äiti on siivooja. Harva sen ikäinen arvostaa siivoojan työtä vaan siivooja koetaan "tyhmien ja vähän yksinkertaisten työnä" ja "kuka nyt vapaaehtoisesti toisten paskoja siivoaa"

[/quote]

Kuinka monen vanhempi on lentäjä tai lakimies? Uskon, että joukossa on myös paljon myyjiä, rekkamiehiä, raksamiehiä ja sairaanhoitajia. Siivooja menee siinä joukossa ihan hyvin. Sitten on niitä "tylsiä" toimistotyöntekijöitä, joiden työnä on istua tietokoneella ja tehdä...jotain.

[/quote]

Siivooja on kuitenkin nuorten mielestä eri luokkaa kuin sh, myyjä tms. Kun nuorilta kysytään miksi haluat isona niin harva vastaa siivooja. Se koetaan työnä johon joudutaan kun ei muualle päästä. Mielikuvat esimerkiksi rekkamiehen työstä on ihan erilaiset, pääsee näkemään maailmaa, saa ajaa isolla autolla.

[/quote]

Siksipä varmaan onkin ihan hyvä, että eri ammateista ja töistä puhutaan jo niiden ekaluokkalaisten kanssa. Lapsille muodostuu jo varhain käsitys, että ihmiset tekevät mitä moninaisimpia asioita työkseen, kaikki eivät ole lentäjiä ja lääkäreitä. Siivojia on, ja he tekevät myös tärkeää työtä. Ei tarvitse sitten yläasteella naureskella siivojan lapselle, kun siinä ei ole mitään ihmeellistä, että jonkun vanhempi on siivoja (tai ihan mitä tahansta).

[/quote]

No toivotaan.  Kenet mä haastan sit koulusta oikeuteen jos se ei kantanutkaan lapsissa hedelmää?

Vierailija
42/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset arvostaa ainakin siivoojia. Meillä on ollut kotisiivous ja mieluisampaa porukkaa saa hakea kuin he, jotka tekivät meille sitä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:59"]

Aiheuttaa vain kiusaamista, vanhempien työt ei kuulu koko luokalle. Miettikääpä miten noloa on kertoa koko luokan edessä että äiti on siivooja kun muut luettelee lentäjä, lakimies, opettaja yms. Enkä mitenkään vähättele siivoojan ammattia mutta moni yläkouluikäinen kyllä saattaa vaikka alkaa kiusata siitä että äiti on siivooja. Harva sen ikäinen arvostaa siivoojan työtä vaan siivooja koetaan "tyhmien ja vähän yksinkertaisten työnä" ja "kuka nyt vapaaehtoisesti toisten paskoja siivoaa"

[/quote]

Kuinka monen vanhempi on lentäjä tai lakimies? Uskon, että joukossa on myös paljon myyjiä, rekkamiehiä, raksamiehiä ja sairaanhoitajia. Siivooja menee siinä joukossa ihan hyvin. Sitten on niitä "tylsiä" toimistotyöntekijöitä, joiden työnä on istua tietokoneella ja tehdä...jotain.

[/quote]

No mun parhaan kaverin isä oli kirurgi ja äiti yliopiston tutkija, toisen parhaan kaverin molemmat vanhemmat yliopistolla dosentteina, toinen ulkomailla. Ja samaa rataa oli muidenkin vanhempien ammatit. Oma isä diplomi-insinööri jne. Eli miten niin myyjiä ja rekkakuskeja?

[/quote]

Ja sittenkö ne parhaat kaverit jättivät sinut heti kun tajusivat, mitä sinun vanhempasi tekevät työkseen?

Lapset eivät ajattele toisten lasten vanhempien ammatteja. Minä en tiennyt yhdenkään koulukaverin vanhempien ammatteja ja työpaikkoja. Parhaasta kaverista tiesin, että hänen äitinsä on töissä sairaalassa (oli ilmeisesti jonkinlainen sihteeri) ja isä töissä naapurikaupungissa, mutta mitä hän siellä teki, en tiedä vieläkään. Minä en yhä edelleenkään tiedä aikuisten kavereiden vanhempien koulutustaustaa tai työpaikkoja, enkä utele ihmisten ammatteja heidät tavatessani. Työpaikka tai koulutustausta eivät arvota ihmistä, vaan luonne, fiksuus ja elämäntaidot.

Vierailija
44/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:02"]

Mäkin pidin sitä vähän outona, että kysellään. Mies on työtön ja lapsi oli sanonut sen (ekaluokkalainen), minusta ei ole kivaa, että lapsia leimataan heti ekalla, että kenen vanhemmilla on mitkäkin ammatit. Kun omanikaan ei ole kuin kanditasoinen niin ei sillä paljon voi rinta rottingilla kulkea. Tyhmää. Mutta ajattelin sitten, että kai tää on vain kestettävä ja tällaista elämä on, kun lapsi menee kouluun. Kilpailu alkaa heti.

[/quote]

Mikä hiton kilpailu? Eikö se nimenomaan ole hyvä, että lapset oppivat pienestä pitäen, että sillä kaupankassalla ja postin tädillä on lapsia ja voi olla niitä omia luokkakavereita. Maailman luonnollisin asia! Jos asiaa salaillaan, niin silloinhan kasvaa näitä Pirkko-Paavoja, jotka tajuavat yläkoulussa ensimmäisen kerran, että kaikki eivät olekaan samanlaisesta perheestä kuin itse.

Vierailija
45/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:19"]

OT: Mä vähän hämmennyin, kun ekan luokan ensimmäisessä vanhempainvartissa opettaja kyseli tarkkaan mitä työtä teen ja millaisessa firmassa. Tarkka kysymys oli: "Eli mitä te (yritys) tarkalleen teette". Olen siis lapsen mennessä kouluun täyttänyt sen tietopaperin, ja laittanut työnantajan ja tehtävänimikkeeni. En ihan käsittänyt mitä ope sillä tiedolla teki.

Olisin mieluusti keskustellut vain lapsen koulunkäynnistä.

[/quote]

Ehkä yritys oli hänelle vieras ja häntä kiinnosti, millä alalla yritys toimii. Ei kaikista yritysnimistä pysty päättelemään, mitä siellä tehdään. Tietäisitkö sinä, mitä tehdään yrityksessä nimeltä Prizztech? Siellä autetaan perustamaan uusia yrityksiä, mutta en osaa sanoa, millä tavalla.

Monesti opettaja haluaa tietää, onko isä tai äiti vuorotyössä tai sellaisessa työssä, jossa ei voida vastata puhelimeen kesken työpäivän, jotta ei soita väärään aikaan.

Vierailija
46/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:04"]

Mutta eihän työtön ole ammatti? Eli mikä mies on ammatiltaan? Entä itse, mikä olet ammatiltasi (et koulutukseltasi)?

[/quote]

No, lapsi ei ollut sanonut (ainakaan omien sanojensa mukaan) mikä mies on ammatiltaan (rakennusarkkitehti), vaan että työtön. Itse olen farmaseutti, mutta se ei paljon paina kun mies on tosiaan työttömänä.

[/quote]

Kivat eväät saa sinunkin lapsesi elämään, kotoa ne asenteet apinoidaan joten puhupa miehestäsi edes lapsen kuullen ihan toiseen sävyyn.

[/quote]

Täh? Kuten mihin sävyyn, voisitko opastaa?

[/quote]

Ja jos puutut tuohon "ei se paljon paina" niin tarkoitin omaa ammattiani. En pidä sitä oikein minään. Jos olisin joku, mistä itse pitäisin ja mitä pidän hienona (esim kuvataiteilija, kaikki eivät ehkä pidä) niin mulle ois ihan sama vaikka mies onkin työttömänä. Koska se mun ammatti "korvaisi" sen. 

En nyt oikein tajunnut purkaustasi. Ei kai omaakaan ammattia ole pakko pitää hienona jos sitä ei esim tykkää tehdä? Se ei ole minusta arvolleni tai tasolleni saati onnellisuudelleni sopiva ammatti, mutta miksi olen alisuoriutuja ei kuulu tähän.

[/quote]

Yök mitä asenteita sinulla on ja mitä siirrät lapsillesi. Juuri sinun kaltaisten vanhempien vuoksi lapset oppivat arvottamaan toisten ihmisten ammatteja. Häpeä.

Vierailija
47/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:54"] Aiheuttaa vain kiusaamista, vanhempien työt ei kuulu koko luokalle. Miettikääpä miten noloa on kertoa koko luokan edessä että äiti on siivooja kun muut luettelee lentäjä, lakimies, opettaja yms. Enkä mitenkään vähättele siivoojan ammattia mutta moni yläkouluikäinen kyllä saattaa vaikka alkaa kiusata siitä että äiti on siivooja. Harva sen ikäinen arvostaa siivoojan työtä vaan siivooja koetaan "tyhmien ja vähän yksinkertaisten työnä" ja "kuka nyt vapaaehtoisesti toisten paskoja siivoaa" [/quote] Kuinka monen vanhempi on lentäjä tai lakimies? Uskon, että joukossa on myös paljon myyjiä, rekkamiehiä, raksamiehiä ja sairaanhoitajia. Siivooja menee siinä joukossa ihan hyvin. Sitten on niitä "tylsiä" toimistotyöntekijöitä, joiden työnä on istua tietokoneella ja tehdä...jotain. [/quote] No minun toinen vanhempani on lakimies. Onko se yliluonnollista?

[/quote]

Ei tietenkään! Mutta tilanne, jossa luokassa olisi pelkästään lakimiesten ja lentäjien lapsia ja joukossa yksi siivoojan mukula, on aika epätodennäköinen.

[/quote]

joo, mutta sitten ne lakimiesten yms hienojen tai joidenkin jännittävien ammattien omaavien lapset voivat olla olevinaan parempia kuin ne, joiden vanhemmat ovat tyhmien ja tylsien ammattien tekijöitä. (Keneltähän ne lapset muuten oppii, mitkä ammatit on ihan tyhmiä?)

[/quote]

Paino sanalla voivat. Yhtä lailla lapset voivat olla kiinnostuneita siitä, että jonkun äiti ajaa rekkaa tai valvoo järjestystä ostoskeskuksessa. Jos kaikki mahdolliset kiusaamisen aiheet yritetään kitkeä, koulu hoidettaisiin etänä anonyyminä tietokoneen välityksellä, eikä sekään onnistuisi av:n ilkeiden kommenttien määrästä päätellen.

[/quote]

No toivotaan, että ne lapset on enemmän sun visiosi kaltaisia :) Elämä vain on opettanut että vituttavan moni ei ole tai aina on mukana omenoita jotka pilaavat sadon.

[/quote]

Mussa onkin vähän idealistin vikaa. Mutta kyllä omasta ala-aste-ajastani hienoa oli näin vanhempana ajatellen vähän oudot asiat. Esimerkkinä yhden kaverin isä toimi kyläkoulumme talonmiehenä ja olin kateellinen, kun tämä kaveri pääsi joku ilta koulun liikuntasaliin leikkimään. Samoin hänen isänsä oli se, joka teki koululle jään. Hienoa oli myös eräs yrittäjä-äiti, joka nimesi kylällä toimivan kioskin lapsensa mukaan.

Vierailija
48/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautukaa siihen, että vielä yläasteellakin vanhempien ammateista kysellään jne.

[/quote]

Siellä ei tyydytä kyselemään, vaan saattaa tulla kotiläksyksi kysyä vanhemmalta palkkaa. Jos vanhempi ei kerro, opettaja katsoo palkan netistä ja kertoo luokalle. Näin oli tehty tyttäremme luoikalla kun erään tytön isä oli kertonut ovelasti vain palkkaluokan, kun ei halunnut kertoa euroja. Opettaja kaivoi netistä selville mitä se palkkaluokka tarkoittaa euroina.

Vierailija
49/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa on siin, jos äiti on siivooja? Lapsilla on muutenkin kummallisia käsityksiä vanhempien tekemisistä. Lapseni kaveri luuli pitkään, että olen opiskelija, koska kotona oli kaikenlaisia paperipinoja ja kirjoja. Hänen äitinsä oli lievästi sanoen järkyttynyt, kun kerroin, että olen tohtori, en enää opiskele. Siinä perheessä kun lukeminen yhdistettiin automaattisesti koulunkäyntiin.

Vierailija
50/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:08"]Vanpien ammatit ei kuulu opella, tästä on säädetty ihan lailla. Eli koulu ei saa udella vanhempien ammattia tai työpaikkaa.
[/quote]

Linkkiä tähän lakiin!

Vierailija
51/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:38"]

OT: Mä vähän hämmennyin, kun ekan luokan ensimmäisessä vanhempainvartissa opettaja kyseli tarkkaan mitä työtä teen ja millaisessa firmassa. Tarkka kysymys oli: "Eli mitä te (yritys) tarkalleen teette". Olen siis lapsen mennessä kouluun täyttänyt sen tietopaperin, ja laittanut työnantajan ja tehtävänimikkeeni. En ihan käsittänyt mitä ope sillä tiedolla teki.

Olisin mieluusti keskustellut vain lapsen koulunkäynnistä.

[/quote]

Ehkä yritys oli hänelle vieras ja häntä kiinnosti, millä alalla yritys toimii. Ei kaikista yritysnimistä pysty päättelemään, mitä siellä tehdään. Tietäisitkö sinä, mitä tehdään yrityksessä nimeltä Prizztech? Siellä autetaan perustamaan uusia yrityksiä, mutta en osaa sanoa, millä tavalla.

Monesti opettaja haluaa tietää, onko isä tai äiti vuorotyössä tai sellaisessa työssä, jossa ei voida vastata puhelimeen kesken työpäivän, jotta ei soita väärään aikaan.

[/quote]

Meillä oli kuitenkin lyhyt aika, ja koska ison yrityksen eri toimialojen selittämiseen menee aikaa, niin olisin mieluusti puhunut lapsen koulusta. Jos yritys kiinnostaa, niin www-sivut ovat olemassa...

Tehtävänimikkeeni on varmasti monelle vieras, ja sen avaaminen vie myös aikaa. Se kyllä kertoo oleellisen, kuten tehtävänimike yleensäkin.

Yhteydenottotiedot kysyttiin jo aiemmin, ja toisaalta opettaja ilmoitti käyttävänsä ensisijaisesti Wilmaa. 

Ja en tiedä mitä Prizztech tekee, mutta jos haluan tietää, googletan sen. Jos tapaamisaikaa on 15 minuuttia ja tapaamisen pääpaino on aivan muussa, niin en edes kysyisi siitä. Minusta epäolennainen seikka. Ekassa vartissa kun olisi ollut tärkeitäkin juttuja.

Vierailija
52/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs oululainen opettaja puhuu omien oppilaidensa taustoista tutuilleen. Esimerkiksi siitä, kuinka hänen oppilaissaan on kolmannen polven syrjäytyneitä. Töihin eivät kuulemma lähde  aamuisin vanhemmat,  eivätkä ole lähteneet isovanhemmatkaan.

Vierailija
53/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhän on hyvin olennainen asia elämässä ja jopa määrittää elämää. Kyllä mä kyselen lasten kavereiltakin, mitä heidän vanhempansa tekevät ja jutellaan yleisesti töistä. Enkä arvota ammatteja. Samoin voin kysyä tuttavuuksilta, mitä he tekevät. Jos joku on siivooja tai myyjä, se on yhtä kiinnostavaa kuin jos toinen on lakimies. Jopa kiinnostavampaa. Myyjältä kyselen esim. saako hyviä alennuksia tai totean, että on varmaan sen takia niin hyvin pukeutunut aina, kun on vaatekaupassa töissä. Siivoojalta kyselisin erilaisista kohteista ja miten ihmeessä ehtii tehdä kaiken, kun se työ on muuttunut hurjan kiireiseksi. Ja koneellistahan sekin on nykyään. Mistä vaan voi puhua, kysellä ja olla kiinnostunut. Se on normaalia seurustelua ja kohteliaisuutta, että osoittaa kiinnostusta keskustelukumppaniaan kohtaan. Itse olen toimittaja, ehkä siksi olen kouliintunut uteliaaksi. Pääsääntöisesti ihmiset puhuvat itsestään ja töistään mielellään.

Vierailija
54/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

52, mitä kyselet työttömältä?

Vierailija
55/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:43"]

Varautukaa siihen, että vielä yläasteellakin vanhempien ammateista kysellään jne.

[/quote]

Siellä ei tyydytä kyselemään, vaan saattaa tulla kotiläksyksi kysyä vanhemmalta palkkaa. Jos vanhempi ei kerro, opettaja katsoo palkan netistä ja kertoo luokalle. Näin oli tehty tyttäremme luoikalla kun erään tytön isä oli kertonut ovelasti vain palkkaluokan, kun ei halunnut kertoa euroja. Opettaja kaivoi netistä selville mitä se palkkaluokka tarkoittaa euroina.

[/quote]

Tavallisesti työpaikkailmoituksissa kerrotaan palkkaus nimenomaan palkkaluokkana. Uusi OPS painottaa sitä, että oppilaille opetetaan, mistä netistä löytyy erilaisia tietoja. Opettaja oli ajan hermolla, kun näytti oppilaille, miten netistä haetaan eri alojen palkkataulukot ja niistä oikeanlaiset palkkatiedot. Sitten varmaan sen jälkeen laskettiin prosenttilaskuja veroista ja muista maksuista ja katsottiin, mitä jää jäljelle elämiseen. Tämähän on aivan erinomaista käytäntöön sidottua opetusta. Sellaista talous- ja budjettikasvatusta, jota yhteiskunta koululta vaatii.

Vierailija
56/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:59"]

[/quote]

[/quote]

No mun parhaan kaverin isä oli kirurgi ja äiti yliopiston tutkija, toisen parhaan kaverin molemmat vanhemmat yliopistolla dosentteina, toinen ulkomailla. Ja samaa rataa oli muidenkin vanhempien ammatit. Oma isä diplomi-insinööri jne. Eli miten niin myyjiä ja rekkakuskeja?

[/quote]

Hän luetteli juuri melkein kaikki maailman ihmiset.

Vierailija
57/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin miettimään tätä ammattiasiaa. Kun se ei aina ole ihan niin yksioikoinen,  inna kun se koulutus ei anna suoraan ammattia.

Juuri nyt pystyn sanomaan ammattini kyllä, sillä olen töissä. Ammattini on tehtävänimikkeeni (sen toki voin suomentaa tarvittaessa). Jos joskus vaikka olisinkin työttömänä, niin minkäs sitten sanoisin ammatikseni? Kun koulutukseni on tietojenkäsittelyn tradenomi ja olen tehnyt monen eri tyypisiä IT-alan töitä. Sama ongelma lienee usealla muullakin alalla.

Vierailija
58/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 09:54"] Aiheuttaa vain kiusaamista, vanhempien työt ei kuulu koko luokalle. Miettikääpä miten noloa on kertoa koko luokan edessä että äiti on siivooja kun muut luettelee lentäjä, lakimies, opettaja yms. Enkä mitenkään vähättele siivoojan ammattia mutta moni yläkouluikäinen kyllä saattaa vaikka alkaa kiusata siitä että äiti on siivooja. Harva sen ikäinen arvostaa siivoojan työtä vaan siivooja koetaan "tyhmien ja vähän yksinkertaisten työnä" ja "kuka nyt vapaaehtoisesti toisten paskoja siivoaa" [/quote] Kuinka monen vanhempi on lentäjä tai lakimies? Uskon, että joukossa on myös paljon myyjiä, rekkamiehiä, raksamiehiä ja sairaanhoitajia. Siivooja menee siinä joukossa ihan hyvin. Sitten on niitä "tylsiä" toimistotyöntekijöitä, joiden työnä on istua tietokoneella ja tehdä...jotain. [/quote] No minun toinen vanhempani on lakimies. Onko se yliluonnollista?

[/quote]

Ei tietenkään! Mutta tilanne, jossa luokassa olisi pelkästään lakimiesten ja lentäjien lapsia ja joukossa yksi siivoojan mukula, on aika epätodennäköinen.

[/quote]

joo, mutta sitten ne lakimiesten yms hienojen tai joidenkin jännittävien ammattien omaavien lapset voivat olla olevinaan parempia kuin ne, joiden vanhemmat ovat tyhmien ja tylsien ammattien tekijöitä. (Keneltähän ne lapset muuten oppii, mitkä ammatit on ihan tyhmiä?)

[/quote]

Paino sanalla voivat. Yhtä lailla lapset voivat olla kiinnostuneita siitä, että jonkun äiti ajaa rekkaa tai valvoo järjestystä ostoskeskuksessa. Jos kaikki mahdolliset kiusaamisen aiheet yritetään kitkeä, koulu hoidettaisiin etänä anonyyminä tietokoneen välityksellä, eikä sekään onnistuisi av:n ilkeiden kommenttien määrästä päätellen.

[/quote]

No toivotaan, että ne lapset on enemmän sun visiosi kaltaisia :) Elämä vain on opettanut että vituttavan moni ei ole tai aina on mukana omenoita jotka pilaavat sadon.
[/quote]
No maailma nyt on semmoinen paikka

Vierailija
59/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:08"]Vanpien ammatit ei kuulu opella, tästä on säädetty ihan lailla. Eli koulu ei saa udella vanhempien ammattia tai työpaikkaa.
[/quote]

Linkkiä tähän lakiin!
[/quote]
Löytyykö! Haluan ottaa asian esille koulussa

Vierailija
60/106 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuuluu ihan normaaliin elämään että työelämästä puhutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi