Jos ei ole eläessään lukenut yhden ainoaaa kirjaa eikä tiedä mistään mitään niin mistä kirjasta kannattaa lukuharrastuneisuus aloiittaa?
Kommentit (28)
Aapisesta.
Sitten voi siirtyä Raamatun Uuteen testamenttiin (riittää kun lukee Johanneksen evankeliumi). Siinä on vetäviä kertomuksia, joiden tietäminen kuuluu yleissivistykseen ja auttaa maailman ja menneisyyden ymmärtämisessä plus avaa upeaan pohdiskeluun.
Sitten voi edetä omien mielenkiinnonkohteidensa mukaan ja lujittaa sillä tavalla lukuharrastustaan pysyväksi.
Joku sellainen aihe mikä sinua kiinnostaa. Jos sinua kiinnostaa luontoasiat, niin lue jotain luontoon liittyviä kirjoja, jos matkustelu, lue joku matkaseikkailu tai lehti jne. Jos kiinnostaa tiede, niin lue jotain tieteiskirjallisuutta. Hyviä lukuhetkiä.
Vierailija kirjoitti:
viisikko
Siitä kyllä kasvaa ruokahalu (ja varsinkin pähkinävoi kutsuu). Kirjailija muuten bannattiin UKssa, mutten tiedä, miten kiistely päättyi. Nykyään niin monelle on käynyt noin ja usein aivan pöllöistä syistä, joten en jaksa edes seurata.
Lue joku kirja josta on tehty elokuva. Siinä on helpompi muodostaa kuva henkilöhahmoista ja miljööstä eikä sekavatkaan kohtaukset tunnu niin sekavilta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mistä vaan mikä kiinnostaa.
Voi myös miettiä, olisiko helpompi aloittaa ohuista kirjoista, etenkin jos mekaaninen lukeminenkaan ei ole harjaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Aapisesta.
Sitten voi siirtyä Raamatun Uuteen testamenttiin (riittää kun lukee Johanneksen evankeliumi). Siinä on vetäviä kertomuksia, joiden tietäminen kuuluu yleissivistykseen ja auttaa maailman ja menneisyyden ymmärtämisessä plus avaa upeaan pohdiskeluun.
Sitten voi edetä omien mielenkiinnonkohteidensa mukaan ja lujittaa sillä tavalla lukuharrastustaan pysyväksi.
Raamattu ei ole mitään yleissivistystä ja tappaa viimeisetkin luku- ja elämänhalut ihmisistä. Grimmin sadut ovat paljon kiinnostavampia ja lähempänä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minuusta useimmat kirjat ovat ihan hemmetin tylsiä ja ennalta arvatttavia. Olen mä pari mielenkiintoisen ihmisen elämänkertaa lukenut ja ne oli ihan hyviä. True story.
Minua kiehtoo kirjoissa muukin kuin pelkkä juoni. Kieli, sanojen käyttö ja ihmisten ajatukset. Kirjallisuus on myös taiteenlaji.
Elämäkerrat on helppoja aloittaa, niitä on tehty lähes jokaisesta julkisuuden henkilöstä. Etsii vain sen, josta haluaa tietää lisää.