Jos lainaa autoa toiselle joksikin aikaa, korvaako vakuutus..?
Jos sattuu vahinko?
Minulla on Op vakuutus mutta en ole varma tällaisessa tilanteessa korvaako se vahingot. Kiinnostaisikin tietää onko muilla kokemuksia?
Kommentit (9)
Kannattaisiko lukea vakuutusehdot tai kysyä vakuutusyhtiöstä?
Vierailija kirjoitti:
Korvaa. Vaikka auto olisi varastettu niin korvaa.
Niin kenelle korvaa ja mitä? Puhutaanko kaskosta vai liikennevakuutuksesta?
Ajoin äitini auton ojaan, kasko korvasi hinauksen.
Vakuutukset ovat aina autokohtaisia. Liikennevakuutus on pakollinen, kasko vapaaehtoinen.
jos ystäväsi ajaa jalankulkijan päälle niin liikennevakuutus korrvaa.
Jos autossasi on kasko ja ystäväsi ajaa auton päin puuta nini että vai auto veurioituu mutta kukaan ihminen ei, niin kasko korvaa.
Jos ystäväsi ajaa autosi katolleen niin että auto hajoaa ja hän itse joutuu sairaalaan nini sekä kasko että liikennevakuutus korvaa.
Jos autossa ei ole kaskoa vaan vain liikennevakuutus niin autolle itselleen aiheutetut vahingot ei mikään vakuutus korvaa.
Jos autoa lainaa pidemmäksi aikaa, kannattaa rekisteriin merkata omistaja ja haltia erikseen. Myös joihinkin vakuutusyhtiöihin saa laitettua merkinnän, että autoa ajaa alle 24-26- vuotias henkilö, ikä riippuu vakuutusyhtiöstä mikä ikä siellä on valittu. Tällöin vakuutuksen hinta muuttuu, mutta tämän tiedon voi myöhemmin käydä poistamassa kun auto ei ole enää nuoremman henkilön käytössä. Toki tuosta ei ole hyötyä jos autoa lainaava henkilö on kyseistä ikää vanhempi.
Ei korvaa jos on vähänkin pidemmäksi ajaksi lainattu! Auton pitää olla sen käytössä kelle on vakuutuskin otettu.
Kantsii muistaa, että menetät bonukset, jos lainaaja kolaroi ja on syyllinen. Syy, miksi itse en lainaa koskaan autoa kenellekään.
Korvaako vakuutusyhtiöt nykyään mitään ennen kuin korkeinoikeus käskee kun ei ole enempää valitus mahdollisuutta
Korvaa. Vaikka auto olisi varastettu niin korvaa.