Erikoisimmat lääkärikokemuksesi?
Esim. menen kysymään ihosairauksista ja lääkäri kyselee sukupuolielämästäni.
Kommentit (26)
Näöntarkastus ilman paitaa. Ajokorttia varten yksityislääkärillä Helsingissä, ko. lääkäristä on palstalla puhuttu ennenkin...
Kurkkuni oli muistaakseni turvonnut hiusvärin takia, lääkäri pyysi laulamaan Ukko Nooaa.. Sitten suu auki olin pari sekuntia että mitä.. Kunnes lääkäri naureskeli ettei nyt oikeasti tarvitse. Ilmankos jonotin kolme tuntia, edellinen varmaan vetänyt kolmen tunnin oopperan.
-nainen 23v-
Veli joutui klamydiatestiin 12-vuotiaana, kun kävi valittamassa polvikipua. Lääkäri intti ja intti testistä vaikka veli yritti sanoa, että se ei ole tarpeen... Myöntyi lopulta ja meni testiin lääkärin mieliksi vaikka oli siis vielä poikuus täysin tallella.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 23:25"]Veli joutui klamydiatestiin 12-vuotiaana, kun kävi valittamassa polvikipua. Lääkäri intti ja intti testistä vaikka veli yritti sanoa, että se ei ole tarpeen... Myöntyi lopulta ja meni testiin lääkärin mieliksi vaikka oli siis vielä poikuus täysin tallella.
[/quote]
Ilmeisesti klamydia voi siis oirehtia nivelkipuna. Mua vain aina naurattaa tää, kun veli oli niin hölmistynyt tilanteesta (ja kun tosiaan oli aika selvää, ettei klamydiasta voinut olla hänen tapauksessaan kyse)
Minulla on vain hyviä kokemuksia. Tai hyviä ja oikein hyviä.
Iho-ja allergiasairaalasta noin 20vuotta sitten lääkäri halusi tunnustella rinnat, kun olin ihan vain hakemassa astma-ja allergialääkkeeseen reseptiä... Totesi että näin on sitten aina välillä hyvä tehdä.
Minulla oli niska jumissa, sain silmätippoja.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 23:33"]Minulla oli niska jumissa, sain silmätippoja.
[/quote]
:D
Vanha miesgyne teki tutkimukset ja niiden loputtua taputti mua ulkoreiteen ja sanoi: "Hyvä tyttö!"
Menin nuorena tyttönä lääkäriin valittamaan poskiontelontulehdusta. Lääkäri pyysi riisumaan paidan. Siinäpä sitten olen rintsikkaisillani kun lääkäri ultraa poskionteloita.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 23:33"]
Minulla oli niska jumissa, sain silmätippoja.
[/quote]
noniin, lapsi nukahti uudeleen, voin kirjoittaa pidemmän version kun pääsin koneelle.
Oli siis niska todella jumissa, tuntui etten näe kunnolla ja puhettakin oli vaikeaa tuottaa, päätä särki. Oli ihan humalainen olo. Kävin lääkärissä, jos olisin vaikka lähetteen fysioon.
Selitin sitten oireita, ja sanoin lääkärille että tuntuu melkin kuin olisin humalassa, johon hän vain kysyi olenko juonut... No, en... Teki sitten näitä "kännitestejä" eli seiso yhdellä jalla, silmät kiinni, kädet sivuilla ja kosketa nenää (En ihan onnistunut....) ja rupesi sitten katselemaan minua. Istui ihan hiljaa, ja mutisi sitten että kyllä minulla taitaa toinen silmä vähän punoittaa, o varmaan silmätulehdus!
Ja se punoittava silmä oli se millä en muutenkaan näe, joten ei vaikuta näkökykyyni mitenkään vaikka se olisi miten tulehtunut tahansa...
Kyllä se olo meni ohi muutamassa päivässä kun kaverit hieroi ja venyttelin kuuman suihkun alla jne =)
Kävin luomenoistossa ja sen jälkeen odotustilassa odotellessani erään kivannäköisen ikäiseni jätkän vieressä jotain lomaketta (ei jaksa muistaa), virkailija joka oli avustanut operaatiossa, toi lomakkeen ja toisessa kädessä hänellä oli joku kannellinen kippo täynnä väritöntä nestettä, jossa kellui jotain uppeluksissa. Heilutti sitä mun (ja melkein sen jätkänkin) naaman edessä ja naureskeli ilahtuneena et "Hehe, arvaapa mikä tämä on? No tämä on nyt se sun luomi, hehe!". En tiennyt olisko itkenyt vai yrjönnyt, jätkällä näytti kallistuvan jälkimmäiseen.
Menin yksityiselle hammaslääkäriasemalle Erottajalla suun hiivatulehduksen epäilyksen kanssa ja minut ohjattiin perus hammaslääkäriltä näytteen ottoon hammaskirugin puheille (!), joka jutteli kuitenkin kuinka huono ruokavalioni ja pyöreä vatsani aiheuttaa mahdolliset oireet (olen lievästi ylipainoinen enkä koko vastaanotolla puhunut ruokavaliostani). Myöhemmin samana päivänä menin yleislääkärille toiselle lääkäriasemalle, joka antoi välittömästi suun kautta otettavan hiivalääkityksen ja epäili vastikään aloitetun astmalääkkeen syyksi. Että näin.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:34"]
[/quote]
Jotkut sukupuolitaudit oireilevat ihosairauksina ja voivat muutenkin olla yhteydessä, eli sinänsä saattoi olla ihan perusteltu kysely.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:14"]
[/quote]
Ei kasvojen akne, lääkäri vain päivitteli sitä miksi olen niin vanha enkä ole parisuhteessa, kun tuli e-pillerit puheeksi. Olisi voinut jättää päivittelemättä.
Jotkut sukupuolitaudit oireilevat ihosairauksina ja voivat muutenkin olla yhteydessä, eli sinänsä saattoi olla ihan perusteltu kysely.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:14"]
[/quote]
Ei kasvojen akne, lääkäri vain päivitteli sitä miksi olen niin vanha enkä ole parisuhteessa, kun tuli e-pillerit puheeksi. Olisi voinut jättää päivittelemättä.
[/quote]
[/quote]
Eli se halusikin kysyä käytätkö e-pillereitä eikä oikeastaan sukupuolielämästä? Osa lääkkeistä vähentää niiden tehoa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:14"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:34"] Esim. menen kysymään ihosairauksista ja lääkäri kyselee sukupuolielämästäni. [/quote] Ei kasvojen akne, lääkäri vain päivitteli sitä miksi olen niin vanha enkä ole parisuhteessa, kun tuli e-pillerit puheeksi. Olisi voinut jättää päivittelemättä. Jotkut sukupuolitaudit oireilevat ihosairauksina ja voivat muutenkin olla yhteydessä, eli sinänsä saattoi olla ihan perusteltu kysely. [/quote] [/quote] Eli se halusikin kysyä käytätkö e-pillereitä eikä oikeastaan sukupuolielämästä? Osa lääkkeistä vähentää niiden tehoa.
[/quote]
Ei kysynyt vaan näki tiedoista että en käytä, tyyliin "Siis sä oot 24 etkä tarvi e-pillereitä!", sitten vielä kysymykset jatkui.
Hei niskajumityyppi, nuo testit eivät ole mitään "kännitestejä", vaan niillä etsitään mahdollista aivoverenkierron häiriötä.
YTHS:llä vastaanottovirkailijat tiuskii, sihisee hampaiden välistä ja korottaa ääntä kun tulen terapiapsykologin vastaanotolta, ja palvelevat hymyillen ja ystävällisesti kun tulen esim. hammaslääkäristä.
Kerran lääkäri alkoi laulamaan jotain "Kun naiset menee kauppaan niin miehet juoksee alkoon." Kiva oli siinä sitten istua tutkittavana
Ja eräskin keksi jotai älyttömiä vitsejä, naureskeli niille yksinään ja kysyi vielä "mikset sä naura ?"
:DD