Nyt se korona sitten tuli meillekin
Lieviä flunssan oireita, yöllä oli itsellä ja lapsella lämpöä. Miehellä ei mitään oireita. Toivottavasti menee lievänä ohi.
Ei mitään tietoa mistä tämä saatiin (työ/koulu/) mutta oon kiitollinen että saadaan nyt ainakin tälle variantille immuniteetti! Alla yksi rokote.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yksi rokote otettu ja sairastaa koronan, korvaako se sitten toisen rokotteen?
Puolen vuoden kuluttua sairastetusta koronasta tarjotaan seuraava piikki. Olipa sen järjestys sitten toinen, kolmas tai neljäs.
Ei ole mitään järkeä ottaa rokotetta itselleen vaarattomaan tautiin. Parempi sairastaa se hyväkuntoisena nuorena kuin kuolla siihen vanhana puuttuvan immuniteetin takia.
Vierailija kirjoitti:
dterte kirjoitti:
Niin kai kun kävitte testissä. Itse ennoo koskaan käyny enkä koronaakaan sanut enkä liioin rokotetta
Kyllä sen huomaat kun rokottamattomana sen saat. Toiset tajuaa sen vakavuuden vasta kun pappi ripsuttelee hiekkaa arkun päälle ja koko tuttavapiiri itkeskelee tummissa vaatteissaan kuopan ympärillä, kukkakimput käsissään. Melkoisia jääriä onntässäkin maassa noin miljoona.
Kyllä huomaa. Normi flunssa kestää viikkoja ja räkimisestä ei meinaa tulla loppua. Korona on muutaman päivän lievä nuha ja loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä olette käyneet ja varmistunut koronaksi ? Tavallista flunssaa liikkeellä.
Kyllä tuli positiivinen testitulos, en siis itse tehnyt diagnoosia.
ap
Missä saa testiajan samantien ja tuloksenkin vielä melkein hetkessä? Itse yritin testiaikaa tälle päivälle, sain sen klo 15:50 ja tulos tulee 2-3 vrk:ssa.
Tervetuloa Helsinkiin, täällä saa testiajan ja tulokset yleensä vuorokauden sisään.
ap
Tervetuloa Helsinkiin sinullekin, tulosta ei täällä välttämättä saa vuorokaudessa ja sinä sait omasi yllättäen muutamassa tunnissa, mikä ei ihan täsmää HUSin ilmoittamien testitulosten valmistumisaikojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
dterte kirjoitti:
Niin kai kun kävitte testissä. Itse ennoo koskaan käyny enkä koronaakaan sanut enkä liioin rokotetta
Kyllä sen huomaat kun rokottamattomana sen saat. Toiset tajuaa sen vakavuuden vasta kun pappi ripsuttelee hiekkaa arkun päälle ja koko tuttavapiiri itkeskelee tummissa vaatteissaan kuopan ympärillä, kukkakimput käsissään. Melkoisia jääriä onntässäkin maassa noin miljoona.
3/5 peukut eli 5/8 on palstalla rokotevastustaja foliohattu jääräpäitä, jotka leikkii omalla ja muiden hengellä. Eivät usko ennenkuinnarkun kansi kolahtaa kiinni. Sairasta, miten paljon hulluja liikkuu tälläkin palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä olette käyneet ja varmistunut koronaksi ? Tavallista flunssaa liikkeellä.
Kyllä tuli positiivinen testitulos, en siis itse tehnyt diagnoosia.
ap
Missä saa testiajan samantien ja tuloksenkin vielä melkein hetkessä? Itse yritin testiaikaa tälle päivälle, sain sen klo 15:50 ja tulos tulee 2-3 vrk:ssa.
Eikö kaupasta tai apteekista saa pikatestejä? Tekee sen kaksi kertaa peräkkäin ja jos tulos molemmista sama on se melkoisella varmuudella luotettava tulos.
Mä olen ollut eri muodoissa flunssassa tms elokuusta lähtien. Muutaman kerran olen käynyt testissä, mutta eihän sitä koko ajan voi. Taas on tullut kurkku niin kipeäksi, ettei voi puhuakaan. Viimeksi oli viime viikolla ja luulin jo parantuneeni.
Lapsikin on ollut nonstop kipeä hiihtolomasta lähtien, kun kouluissa luovuttiin maskeista. Tämä on aivan järjetöntä. Täytyisi olla maskit vielä nyt pahimman flunssa-ajan yli kaikilla, kun nyt on muuten vaikea erottaa, mikä on mitäkin tautia. Näköjään ei ole enää edes tavoitteena tunnistaa koronan saaneita ja laittaa heitä eristykseen, vaan kaikille halutaan saada tartunta.
T. Hki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dterte kirjoitti:
Kyllä huomaa. Normi flunssa kestää viikkoja ja räkimisestä ei meinaa tulla loppua. Korona on muutaman päivän lievä nuha ja loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin.
Älä yleistä. Koronasta voi saada samanlaisen pitkäaikaisen riesan. Ei suinkaan mene kaikilla ohi nopeasti.
Sitten lisätaudit päälle jotka ponnahtavat kuukauden parin päästä. Niitä sopii odotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yksi rokote otettu ja sairastaa koronan, korvaako se sitten toisen rokotteen?
Puolen vuoden kuluttua sairastetusta koronasta tarjotaan seuraava piikki. Olipa sen järjestys sitten toinen, kolmas tai neljäs.
Aika jännä juttu, kyllä meillä saa rokotteen ja se kehoitetaan ot5amaan 4 viikkoa sairastetun taudin jälkeen!
Terveisiä Tanskasta.
mikä semmonen korona on ei meillä vihreissä ole kuultukkaan semmoisesta onko se joku suojeltava eläin onko nimien keräys lista jossain heti allekirjoitan.
Lievät flunssan oikeet jatkuneet tänään, vähän lämpöä koko ajan mutta muuten ei mitään kummempaa. Toivottavasti ei tulekaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lievät flunssan oikeet jatkuneet tänään, vähän lämpöä koko ajan mutta muuten ei mitään kummempaa. Toivottavasti ei tulekaan.
ap
Ei sieltä kuolemaa kummempaa tule eikä tule sitäkään jos olet rokottamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä ottaa rokotetta itselleen vaarattomaan tautiin. Parempi sairastaa se hyväkuntoisena nuorena kuin kuolla siihen vanhana puuttuvan immuniteetin takia.
Mistä päättelet, että se nuorena sairastettu tauti enää vanhana suojaa?
Mistä se alapeukutus? Ihmiset pettyneitä, että korona oli lievä?
Olen itse sairastanut sen ja samoin kaikki mun tutut. Noin 20 ihmistä. Testeissä käyty. Vastaus tuli 2h sisällä. Rokotettuja ja rokottamattomia. Kaikilla lievä. Suurimmalle osalle tuli ns. 2 ylimääräistä lomaviikkoa. Aika meni kotona töidä tehdessä ja kotitöitä tehdessä.
Osalle vasta testi kertoi, että ovat koronassa.
Pahoittelut, että kukaan ei mennyt sairalaan. Osalla tosin makuaisti reistailee vieläkin.
Yksi tutuntuttu kuoli. 80v.
Samalla aikavälillä yksi tuttu teki itsemurhan ja toinen tutuntuttu kuoli kolarissa. Molemmat nuoria. Joten autot ja köydet kieltoon?
MUISTUTUS:
Suomessa on koko epidemian aikana todettu n. 185 000 tartuntaa.
Koronaan kuolleita tällä ajalla on n. 1300 henkilöä.
Mistä ihmeestä tulee tämä toitotus siitä että tämä olisi _erittäin tappava tauti_ ?
ps. muistetaan myös että tartuntoja on aivan varmasti enemmän kuin mitä tilastot kertovat...
Ei öle khörönää ölemässäkään, lopettakaa turhan jauhaminen.