Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon (suunnilleen) maksaa arkkitehdin piirtämä talo?

Vierailija
15.11.2021 |

Ja joo, tiedän jo että ei voi aina tarkkaan arvioida kun moni asia vaikuttaa. Mutta paljon SINULLA sellainen maksoi? Pitäisi saada ihan tavallinen (ei mitään erikoisuuksia) uusperheen yksitaso 7h+k ja tällaisia ei löydy mistään valmistalomallistosta (pl designtalo mutta siitä yhdestä ainoasta mallista en tykännyt). Tontti on pk-seudulla mutta arkkitehdin kai voi ottaa vaikka Oulusta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se arkkitehdin piirtämä maksa sen enempää kuin kenenkään muunkaan piirtämä. Ei se suunnittelukulu niin paljoa kuitenkaan ole. Se hinta muodostuu kaikista niistä valinnoista joita sinne taloon teet ja siitä minne rakennat. Kannattaa pyörittää esim talopeliä, se antaa ihan hyvää suuntaa kuluista ja tarkistaa liittymämaksujen hinnat kunnan sivuilta.

Vierailija
2/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä on provo tai sitten taas joku äärimmäisen yksinkertainen pimpsa haaveilee jostain jonka joku miesparka joutuu maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500-15 000 000 000 000 euroa. 

Vierailija
4/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tämä on provo tai sitten taas joku äärimmäisen yksinkertainen pimpsa haaveilee jostain jonka joku miesparka joutuu maksamaan.

Minä olen se hyvätuloisempi puoliso, kiitos kuitenkin ”antoisasta” vastauksestasi. Olen rakennuttanut kaksi taloa jo tätä ennen (mutta ne oli talotehtaan paketteja) . Ap

Vierailija
5/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keskusta auki?

Paljonko maksaa tiilitalo?

Voiko keltaista lunta syödä?

Miten nämä tällaiset kyselijät selviytyvät elämässä?

Vierailija
6/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla 2500e.

Vierailija
7/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se hyvätuloisempi puoliso, kiitos kuitenkin ”antoisasta” vastauksestasi. Olen rakennuttanut kaksi taloa jo tätä ennen (mutta ne oli talotehtaan paketteja) . Ap

Tällä palstalla kaikki väittävät aina olevansa hyvätuloisempia puolisoita, keksi joku uusi.

Vierailija
8/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keski-suomessa ja tässä naapurustossa on juuri Oululainen arkkitehtitoimisto suunnitellut taloja. 2000-4000 haarukka.

Vierailija
9/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitatko kysymykselläsi paljonko arkkitehti velottaa talon suunnittelusta, vai oikeasti sitä mitä otsikossa sanotaan, eli mitä itse talo maksaa? Kai sinä nyt ymmärrät että tuohon on täysin mahdotonta tarjota edes suuntaa-antavaa vastausta kun ei tiedä mitään muuta kuin että talossa on oltava 7 h+k. 

Vierailija
10/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bout three fiddy

Vierailija
11/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitatko kysymykselläsi paljonko arkkitehti velottaa talon suunnittelusta, vai oikeasti sitä mitä otsikossa sanotaan, eli mitä itse talo maksaa? Kai sinä nyt ymmärrät että tuohon on täysin mahdotonta tarjota edes suuntaa-antavaa vastausta kun ei tiedä mitään muuta kuin että talossa on oltava 7 h+k. 

Arkkitehdin suunnitelma. Sen osaan laskea hyvinkin tarkkaan mitä talo maksaa. Ap

Vierailija
12/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa olisi löytää mieleinen talopaketti ja tehdä siihen firman kanssa muutoksia. Ison, ei-standardien mukaisen talon kustannusten arviointi etukäteen on erittäin vaikeaa. Mutta huomioiden että kaikki osat, palat ja materiaalit tulee mittatilaustyönä - Kallista tulee olemaan.

Vierailija
13/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä.maksoi noin miljoonan. Pertillä ja Sirpalla maksoi 500 000 mutta Jouko ja Ritva maksoivat 100 000. Kuulin että Sipoossa jollain Urmaksella maksoi talo 2 000 0000.

Vierailija
14/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riip1puu siitä1kin onk1o kyse1essä AM1K ark1kitehti vai arkk1itehti SA1FA.

Vierailija
15/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan sitä maksaa 500 euroa tuoreelle arkkitehdille että piirtää a4 kokoiselle paperille kuvan eduskuntatalosta.

Vierailija
16/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos otsikon voi ymmärtää tahallaan väärin niin trollit hyökkää.

Vierailija
17/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske siitä, mitä LKV-kiinteistönvälittäjä saa vastaavan kokoisesta talosta n. puolet. Se on arkkitehdin Suunnittelu palkkio.

Vierailija
18/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä.maksoi noin miljoonan. Pertillä ja Sirpalla maksoi 500 000 mutta Jouko ja Ritva maksoivat 100 000. Kuulin että Sipoossa jollain Urmaksella maksoi talo 2 000 0000.

Alan arkkitehdiksi jos suunnitelmasta (eli 10h työtä) saa noin hyvin rahaa.

Vierailija
19/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkkitehdin suunnitelma. Sen osaan laskea hyvinkin tarkkaan mitä talo maksaa. Ap

No minkä helvetin takia sitten et kysy sitä mitä haluat oikeasti tietää, vaan ihan muuta asiaa? Kuten huomaat, suurin osa on ymmärtänyt kysymyksen väärin.

Vierailija
20/49 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä helvetin takia sitten et kysy sitä mitä haluat oikeasti tietää, vaan ihan muuta asiaa? Kuten huomaat, suurin osa on ymmärtänyt kysymyksen väärin.

Osa ymmärsi ihan oikein ja heidän vastaukset ovat riittävät. Siis siitä mistä suunnilleen puhutaan. Kiitos asiallisista vastauksista. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi