Luomi
Hei! Olen todella kova tarkkailemaan itseäni ja huomasin selässä olevassa luomessa tumman pisteen keskellä. En ole aiemmin luomea sen tarkemmin tutkinut joten en osaa sanoa onko piste ollut siinä aiemmin vai onko uusi. Onko muilla vastaavaa ja onko harmitonta?
Kommentit (10)
Seuraile. Jos piste kasvaa tai luomi muuttuu muuten, niin käy poistattamassa se. Itselläni on varmaan parikymmentä "omituista" luomea, eli epäsäännöllisen muotoista joissa eri sävyjä. Lääkäri käski tarkkailla niitä muutosten varalta, ei kuulemma kannata "varmuuden vuoksi" alkaa poistamaan.
Suosittelen poistattamaan luomen ja antaa patologin tutkia sen. Tuo värimuutos ja luomen röpöinen muoto on mielestäni epäilyttävän näköistä.
Oma sukulaiseni sairastui melanoomaan nelikymppisenä.
Aiemmin minulta poistettiin selästä yksi luomi joka oli keskeltä koholla ja tumma ja ympäriltä punakampi, mutta ei ollut sitten kummempaa kuin tavallinen luomi patologin tutkimuksessa.
Olen hirveän kova stressaamaan kaikesta mahdollisesta. Tämä luomi ollut minulla kauan mutta nyt tosiaan tarkemmin katsoin..
T. Aloittaja
Hei aloittaja! Itse olisin sinuna enemmän huolissani tuosta jatkuvasta itsen tarkkailusta. Se on nimittäin pidemmän päälle tosi stressaavaa. Itsekin nuorempana tarkkailin hulluna luomiani ja jokaisesti pilkusta luomsessa yms. hätäännyin ja pelkäsin jo syöpää. Luojan kiitos lopulta pääsin tuosta neuroosistani yli. Psykologin kanssa keskustelut auttoi ylineuroottisuuteeni ja stressaamiseeni. Ehdotan sulle ap, että käyt vaikka kerran vuodessa tms. ihotautilääkärillä tai esim. ihotauteihin erikoistuneen sairaanhoitajan konsultaatiossa ja muulloin koitat unohtaa tuon luomien ylitarkkailun. Jatkuva sairauksien stressaaminen on kuormittavaa.
Olen kaikessa suhteessa todella vauhko ja se on totta, että jatkuva itsensä ja läheisten tarkkailu vie voimia..
T. Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:52"]Vastasit sitten itsellesi :D 2/0
[/quote]
Häh? En ole ap, jos niin luulet.
Joo ihan niin tylsää ei elämä vielä ole, että itsensä kanssa tarvii kirjoitella.
T.aloittaja
Mitä luultavammin harmiton.