Kuka oikeasti äänestää Kepua?
Kuka oikeasti äänestää (Kes)kustaa? Klaanilla on Ylen galluppien mukaan n. 26% kannatusta, mutta Sipilä ei koe, että hänen pitäisi sanoa mitään. Ei uskaltanut liittyä Uutisvuotoon, johon _kaikki_ muut puheenjohtajat liittyivät toisista puolueista. Sipilä ei halunnut julkisuuteen turhaan, sillä siellä on mahdollisuus sanoa jotain, joka saa äänestäjät katoamaan. Kepun sisällä Sipilästä tekivät puheenjohtajan sama sakki, joka istuu maakuntien valtuustoissa huolehtimassa, että Sipilä ensi kaudella lapioi verorahaa maakuntien eliitille.
Kommentit (47)
Minä, todennäköisesti, ensimmäistä kertaa eläissäni :) ja mua ei haittaa, jos kaikki ei mene johonkin uutisvuotoon. Lisäkseni näemmä tässä kohtaa todella moni muukin, ihmiset haluavat näemmä kokkareiden jälkeen totaalista vaihtelua. Demareitakin jaksettiin huomattavasti pidempään kuin kokkareita, ei ollut Stubbin hetki nyt... Mokas kaiken.
Sipilä lupasi 200 000 työpaikkaa ja hölmö kansa uskoo, että hokkus pokkus työpaikkoja syntyy. Eikös se Urpilainen luvannut saman asian edellisissä vaaleissa. Keskustaa jos äänestää niin sieltä tulee Paavo Väyrynen, Matti Vanhanen, Kääriäinen, Anttila jne. eli menneen ajan hahmot.
Tuota minäkin olen miettinyt. Minusta tuntuu, että nuoremmat Keskustaa äänestävät eivät ymmärrä, että sen mukana tulevat automaattisesti myös muun muassa Paavo Väyrynen (!) ja Matti Vanhanen. Onneksi on myös meitä vanhempia, jotka muistavat Kepun (ja erityisesti Paavon) ketkuilut...
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:50"]
Sipilä lupasi 200 000 työpaikkaa ja hölmö kansa uskoo, että hokkus pokkus työpaikkoja syntyy. Eikös se Urpilainen luvannut saman asian edellisissä vaaleissa. Keskustaa jos äänestää niin sieltä tulee Paavo Väyrynen, Matti Vanhanen, Kääriäinen, Anttila jne. eli menneen ajan hahmot.
[/quote]
Niitä tarvittaisi 400 000 ja mielellään muutakin kuin jotain peltihalleja kepulaiskuntiin joissa kepulaiskuntien työttömät voi tehdä jotain virikeharrastus"työtä" valtion tuella.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:50"]
[/quote]
Niitä tarvittaisi 400 000 ja mielellään muutakin kuin jotain peltihalleja kepulaiskuntiin joissa kepulaiskuntien työttömät voi tehdä jotain virikeharrastus"työtä" valtion tuella.
[/quote]
Sipilä luo kepulaiskuntiin julkisrahoitteista "työtä" vaikka väkisin. Mutta mitä järkeä on maksaa veroilla palkkaa enemmän kuin työttömyyskorvauksia yms. muita tukia? Palkka näille kepua äänestäneille maalaisille tulee olemaan ehkä 1500-2000e/kk. Tuet samoille tyypeille ehkä 1/3 tuosta. Julkisrahoitteiset työt ovat eri asia kuin yksityisen sektorin työt.
Juha Sipilä on nössö. Juu, varmaan oikein kiva mies ja silleen. Harmiton. Mutta nyt tarvitaan johtajaa ja kovaa päätösten tekijää, joka osaa myös sanoa niitä inhottaviakin totuuksia ääneen. Tervon kommentti asiaan oli oikein osuva, "kun ei tee eikä sano yhtään mitään, ei tee virhettä".
Sellainen joka käyttää muutenkin kepulikonsteja.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:57"]
Juha Sipilä on nössö. Juu, varmaan oikein kiva mies ja silleen. Harmiton. Mutta nyt tarvitaan johtajaa ja kovaa päätösten tekijää, joka osaa myös sanoa niitä inhottaviakin totuuksia ääneen. Tervon kommentti asiaan oli oikein osuva, "kun ei tee eikä sano yhtään mitään, ei tee virhettä".
[/quote]
Kyllä. Näkyi myös jossain puheenjohtajatentissä pari kuukautta sitten. 25% kannatuksen mies(Sipilä) istui hiljaa ja tuijotteli omia ajatuksiaan. Kun istuu hiljaa, niin ei sano ainakaan mitään väärää.
Ilman muuta keskustaa mutta Väyrynen saisi kyllä pysyä jo kuvioista pois. Jos kovin alkaa olla esillä, ääneni menee jollekin muulle puolueelle.
Olis kanssa kiva tietää ketä ap itse äänestää
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:05"]
Ilman muuta keskustaa mutta Väyrynen saisi kyllä pysyä jo kuvioista pois. Jos kovin alkaa olla esillä, ääneni menee jollekin muulle puolueelle.
[/quote]
Väykkä ei ihan helpolla tunnu katoavan. Vaalien jälkeen Väykkä on ministeri. Kyse on ainoastaan siitä että missä ministeriössä. Kiitokset (jälleen kerran) kepun äänestäjille jo etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:08"]
[/quote]
Miksi ap:n äänellä on mitään merkitystä tässä asiassa? Ketju on keskustelua Kepusta, ei keskustelua ap:n äänestä
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:08"]
[/quote]
Miksi ap:n äänellä on mitään merkitystä tässä asiassa? Ketju on keskustelua Kepusta, ei keskustelua ap:n äänestä
[/quote]
Eli se on Persu, mut ei kehtaa vaan sanoo ääneen x) noh en kyl mäkään kehtais
Sitä minäkin ihmettelen. Ja ihmettelen tätä Sipilän ihailua myös. Äijähän ei ole sanonut yhtään mitään konkreettista, että MITEN ne 200 000 työpaikkaa saadaan sun muuta. Suomalaiset on niin helposti kusetettavissa, että kun tyyppi näyttää tavalliselta perus-insinööriltä, niin uskotaan että on se ainakin rehellinen ja sitä pitää äänestää.
Minulle Kepu on hyvin vastenmielinen vaihtoehto. Muuten kuin Kokoomus, mutta arvoiltaan konservatiivisempi (mm. vastusti homo-avioliittolaki), ja haluaa rahaa maataloustukiin sun muuhun mihin ei olisi varaa.
Me lastadiolaiset äänestetään. Koskaan ei oo lapsilisiä viety monilapsisilta niin rajusti kuin nyt kun kepu on oppositiossa
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:22"]
Me lastadiolaiset äänestetään. Koskaan ei oo lapsilisiä viety monilapsisilta niin rajusti kuin nyt kun kepu on oppositiossa
[/quote]
"Niin rajusti" onko sun mielestä 8 euroa kuukaudessa rajua? Nussi vähemmän paskapää niin ei synny niitä kakaroita mihin sulla ei oo varaa
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:20"]Sitä minäkin ihmettelen. Ja ihmettelen tätä Sipilän ihailua myös. Äijähän ei ole sanonut yhtään mitään konkreettista, että MITEN ne 200 000 työpaikkaa saadaan sun muuta. Suomalaiset on niin helposti kusetettavissa, että kun tyyppi näyttää tavalliselta perus-insinööriltä, niin uskotaan että on se ainakin rehellinen ja sitä pitää äänestää.
Minulle Kepu on hyvin vastenmielinen vaihtoehto. Muuten kuin Kokoomus, mutta arvoiltaan konservatiivisempi (mm. vastusti homo-avioliittolaki), ja haluaa rahaa maataloustukiin sun muuhun mihin ei olisi varaa.
[/quote] kääk vahinko yläpeukku
Läpäläpälää. Minä äänestän!