Keveleekö meidän lapsi unissaan?
Poika monesti nousee kesken unen reippaasti ylös ja alkaa tekemään ihme askareita. Eilen myöhällä katsoin kun poika nousi, käveli rappuset alakertaan, meni lastenhuoneeseen ja nosti tippuneen tyynyn takaisin sängylle, meni keittiöön ja nappasi pikkusiskon housut lattialta ja vei pyykkikoriin. Isänsä kysyi mitä teet ja poika vastasi "en mä mitään teet". Sanottiin että mene takaisin nukkumaan ja poika meni ja nukahti heti.
Ennenkin herännyt laittelemaan tiskejä koneeseen ja pukemaan ulkovaatteita kun meinasi lähteä kouluun. Huusi että myöhästyy kohta taksista. Yleensä niin tokkurassa että ei ymmärrä puhetta, jos käskee nukkumaan niin alkaa vaan puuhaamaan muuta. Ihan kun olisi muissa maailmoissa.
Käveleekö poika siis unissaan vai onko muuten vaan tokkurassa? Ja mistä saa päähänsä nousta kesken unen tekemään kaikenlaista?
Kommentit (12)
Sitten esimerkiksi meinasi mennä pissalle, niin veti keittiöstä roskiksen esiin ja housut kinttuun ja meinasi siihen parkkeerata takapuolensa kunnes mies kantoi pojan vessaan.
-ap
Taitaa olla aika stressaantunut...
7vuotias. On kyllä puhunut viime aikoina että koulu alkanut väsyttämään ja että ei jaksaisi aina nousta. Ottaa välillä päiväuniakin koulun jälkeen. Illalla menee nukkumaan kahdeksalta.
Yölliset seikkailut alkoi kuitenkin jo vuosi sitten, mutta niissä oli taukoa ja nyt taas jatkunut. Ei joka yö eikä joka viikkokaan tätä tapahdu.
-ap
Mun sisko oli samanlainen. Kulki ympäriinsä, pissasi mun tärkeille piirustuksille ja kukkaruukkuun. Käveli 5-8 vuotiaana. Ei kävele enää, ikää 38v.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:08"]
Lapsi stressaa teidän tekemättömiä töitä, huolehtii, kun te ette viitsi aina hoitaa kaikkea.
[/quote]
Jep stressaa. Perheestähän nämä johtuu, ei se muuten ns siivoaisi.
Minä kävelin lapsena juurikin tuon ikäisenä paljon. Hiippailin pitkin taloa ja saatoin tuijottaa äitiäni sängyn vieressä silmät auki. Varmasti ollut kammottavaa. Meni ohi ajankanssa.
Onko ollut riitoja tms muita ongelmia perheessä tänä aikana? Erityisesti siivoukseen liittyen?
Voiko periytyä minun äidiltä? Äiti käveli lapsena unissaan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:02"]Onko ollut riitoja tms muita ongelmia perheessä tänä aikana? Erityisesti siivoukseen liittyen?
[/quote]
Lapsilla on aina ollut omat kotityöt. Pitäis varmaan sitten niistä vähentää jotain pois... Omat lelut pitänyt kerätä ja sitten on päivittäin joko tiskikoneen tyhjennys, tai pöytien pyyhintä tai roskien vienti esimerkiksi.
Lapsi stressaa teidän tekemättömiä töitä, huolehtii, kun te ette viitsi aina hoitaa kaikkea.