Firmojen parkkipaikat verolle?
Pitäisikö mielestäni työpaikan pysäköintietu panna verolle samalla tavoin kuin kännykkäetu ja ateriaetu? Muuta verotusta voisi vastaavasti laskea.
Kommentit (35)
Taas yksi hyvä syy jatkaa etätöissä hamaan tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
En oo tyhmempää kuullut.
Etkä kuullut nytkään vaan luit.
Kuka tätä ehdotti jo muutama vuosi sitten? Vastalause uudelle byrokratialle.
Täällä maalla jätetään auto sitten tuonne tienvarteen ja kävellään siitä konttorille. Ei täällä tila lopu kesken 🤦 tai sitten sovitaan naapurin kanssa että vaihdetaan päikseen ja ollaankin vieraspaikoilla parkissa
Vierailija kirjoitti:
Täällä maalla jätetään auto sitten tuonne tienvarteen ja kävellään siitä konttorille. Ei täällä tila lopu kesken 🤦 tai sitten sovitaan naapurin kanssa että vaihdetaan päikseen ja ollaankin vieraspaikoilla parkissa
Ei maalla tehdä tuolla tavalla eikä missään muuallakaan Suomessa.
Hyvä idea mielestäni. Harmittaa kun itse kuljen julkisilla ja toiset ajaa autolla ja työnantaja kustantaa heille kalliit parkkipaikat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea mielestäni. Harmittaa kun itse kuljen julkisilla ja toiset ajaa autolla ja työnantaja kustantaa heille kalliit parkkipaikat.
Olet kateellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kateellinen
Ei vaan se on epäreilua ja tyhmää. On minulla auto mutta julkisella pääsen sujuvammin. Mietin vaan että olisi reilua jos kaikki työntekijät olisivat samalla viivalla. Jos ei käytä parkkipaikkaa voisi saada samalla summalla vaikka enemmän lomaa tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kateellinen
Ei vaan se on epäreilua ja tyhmää. On minulla auto mutta julkisella pääsen sujuvammin. Mietin vaan että olisi reilua jos kaikki työntekijät olisivat samalla viivalla. Jos ei käytä parkkipaikkaa voisi saada samalla summalla vaikka enemmän lomaa tai jotain.
Tuohan se vasta epäreilua olisi jos parkkipaikattomat saisivat jotain ylimääräisiä etuja. Sitä paitsi omalla autolla sinä pääsisit työpaikallesi sujuvammin mutta haluat nyt vain vääristellä asioita.
Kuvitteleeko joku, että yksi uusi vero pienentäisi niitä jo olemassa olevia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kateellinen
Pyydä palkankorotus korvaukseksi.
Ilmeisesti ainoa tarkoitus on saada ihmiset lopettamaan töissä käynti kun katselee muitakin vihreiden vaatimuksia
Työmyyrä kirjoitti:
Taas yksi hyvä syy jatkaa etätöissä hamaan tulevaisuuteen.
taas yksi syy jatkaa työttömänä
Trafihan juuri teki oikein tutkimuksen jossa todettiin työpaikkojen ja kotien parkkipaikkoja vähentämällä autoilu vähenisi (outo että tuollaista pitää edes tutkia ja taas meni rahaa).
Nyt tämä verohomma lienee samaa osastoa, joku tuolla nyt ajaa tätäkin asiaa ja saadaan se töissä käyminen entistä hankalammaksi (kannustaa myös työttömyyteen)
Osalla on vain maksullinen paikka työpaikalla, ainakin Helsingissä. Semmoinen varmaan on kateellinen ilmaisista paikoista. Entä saisiko missään sillon olla ilmaisia paikkoja? Maalla ei makseta muutenkaan, joten etu olisi varmaan ilmainen tai käytännössä ilmainen. Kanta-Helsingissä kaikki maksatavat paljon, ja tilanne on eri.
Paljonko systeemin kulut vs. vaikutus tai tulot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kateellinen
Olet nyt jo samalla viivalla, ihan oma valintasi jos et halua käyttää työnantajan tarjoamaa etua. Ihan vastaavasti jos tarjottaisiin lounasetua mutta otat ennemmin omat eväät, ei silläkään mitään lomapäiviä voi kerätä.
Firmassani on pyöräteline. Eli siis polkupyörän säilyttämisetu verolle? Meillä on myös jääkaappi omille eväille, eli ruuan säilyttämis etuis. Verolle sekin.
No sitten etäillään...En todellakaan yh:na mene julkisilla toimistolle 1.5h per suunta (siis Päiväkoti matkan),kun autolla hommaan menee 30 min per suunta.
En oo tyhmempää kuullut.