Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Firmojen parkkipaikat verolle?

Vierailija
14.11.2021 |

Pitäisikö mielestäni työpaikan pysäköintietu panna verolle samalla tavoin kuin kännykkäetu ja ateriaetu? Muuta verotusta voisi vastaavasti laskea.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea mielestäni. Harmittaa kun itse kuljen julkisilla ja toiset ajaa autolla ja työnantaja kustantaa heille kalliit parkkipaikat.

Mutta sinullapa onkin joukkoliikenne-etu eli sillekin voidaan laskea verotusarvo esim. 50€ kuussa.

Vierailija
22/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan kustantama maksuton parkkipaikka jossakin Helsingin keskustassa on kieltämättä arvokas työsuhde-etu. Outoa että sitä ei jo veroteta, vaikka kaikki muut vähänkään palkanlisältä haiskahtavat on jo määrätty verolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pitää. jos työnantaja antaa ilmaisen parkkipaikan työntekijöille, niin tuohan on rahan-arvoinen etu josta pitää maksaa verot

Vierailija
24/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea mielestäni. Harmittaa kun itse kuljen julkisilla ja toiset ajaa autolla ja työnantaja kustantaa heille kalliit parkkipaikat.

MISSÄ ja MIKÄ työnantaja maksaa kallista tonttimaata/parkkihallia ILMAISEKSI työntekijöilleen? Oikeasti?!

Oma työmatkani on edestakaisin yli 130km, vuorotyö, ei julkista liikennettä - ja töissä parkkimaksu 350e vuosi. Lisää siihen polttoainekulut ja jatka ulinaasi siellä bussinpenkillä.

Vierailija
25/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideahan on helpolla laajennettavissa. Meillä työnantaja tarjoaa punttisalin, verotettava etu. Pyörällä saapuville on pyöräparkki, pyörän pesumahdollisuus, säilytys- ja kuivaustilaa varusteille, kaikki verotettavaa etua. Työpaikalla on kahviautomaatti käytettävissä, verotettava etu. Hanasta saa kuplavettä, verotettava etu.  

Vierailija
26/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistöveroon voitaisiin liittää ns. mökkiparkkivero, joka olisi yhtä autopaikkaa kohti 200 - 300 e/v

Vierailija
27/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös työpaikan vessan käyttäminen on työsuhde-etu, ilmainen vessapaperi ja huuhteluvesi. En ymmärrä miksei laiteta verolle? Oma Suoleni ei toimi kun kerran viikossa ja työaikana käyn pissalla keskimäärin 2,3kertaa päivässä. Viereisen työpisteen Marjukka lorottelee kerran tunnissa? Ajattelin ehdottaa jos saisin yhden ylimääräisen. Lomapäivän kuukaudessa tästä hyvästä? Onko ok?

Vierailija
28/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ ja MIKÄ työnantaja maksaa kallista tonttimaata/parkkihallia ILMAISEKSI työntekijöilleen? Oikeasti?!

Oma työmatkani on edestakaisin yli 130km, vuorotyö, ei julkista liikennettä - ja töissä parkkimaksu 350e vuosi. Lisää siihen polttoainekulut ja jatka ulinaasi siellä bussinpenkillä.

Maksaa ilmaiseksi?

Vierailija
29/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omalle pihalle parkkeeraamisen pitäisi laittaa verolle koska on väärin että jotkut joutuvat maksamaan omasta parkkipaikasta.

Vierailija
30/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla jätetään auto sitten tuonne tienvarteen ja kävellään siitä konttorille. Ei täällä tila lopu kesken 🤦 tai sitten sovitaan naapurin kanssa että vaihdetaan päikseen ja ollaankin vieraspaikoilla parkissa

Rupeaa olemaan teiden varsilla ruuhkaa kun suomi kävelee töihin. Ehkä sinne saatetaan saada puskaparkkiautoilijoita tienvarsilta poimiva bussilinja.

Vierailija
31/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni julkisilla kulkevat voisivat maksaa autoilijoille veroa, koska me autoilijat tuemme teidän bussi, ratikka ja junamatkojanne hirvittävillä summilla vuosittain.

Vierailija
32/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa ilmaiseksi?

Tarkoittiko - kustantaa? (,,,,polje,polje, kyllä ketjua riittää!!)

Vierailija
33/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verolle myös työnantajan maksama sähkövalo ja lämmitys. Ja jos on hissi niin sen käytöstä maksu.

Vierailija
34/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Work harder, get a car!”

- Jeremy Clarkson

Vierailija
35/35 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole mahdollista käyttää julkista liikennettä. Itse aikoinani vuorotöissä akselilla Helsinki-Vantaa työmatkaan meni julkisilla 1,5h/suunta, fillarilla 40min. ja autolla 15. Suurin syy yksityisautoiluun onkin huonosti toimiva julkinen liikenne. Ei kukaan huvikseen lähde Helsingin keskustaan ajelemaan autolla.

Moni asuu myös Helsingin ympäryskunnissa, joista julkisilla ei yksinkertaisesti pääse töihin. Ihan naurettavaa pelleilyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi