Bonuslapsen (pojan) korvakorut!
En tiedä olenko kauhea mutta mielestäni on aivan järkyttävää että 8v bonuslapselleni on laitettu korvikset! Kyse on siis pojasta.
Nämä harjoitusnapit vielä jotekin menee mutta jos korviin ilmestyy vielä esim. Renkaat en enää tiedä mitä teen.
Hoidan poikaa kuin omaani mutta tuntuu että edes kauppaan en ainakaan mahdollisiten renkaiden ilmestyessä voi hänen kanssaan enää mennä!
Mielestäni tuollaiset eivät vaan kuulu 8 vuotiaalle. ☹ Murrosikäisellä ymmärtäisin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm, sen puolin olen samaa mieltä, että näyttää ne tytöilläkin typeriltä ennen yläasteikää. Kauhea kiire pikkulapsilla.
Juuri tämä! Omilla taidettiin laittaa 12-13 vuotiaana. (Tytöt) Itse olin 13v. Ap
No jos nyt vähän ihmettelet niin ihmettele rauhassa.
Mutta ettei kehtaa lapsen kanssa julkiselle paikalle. Kasva aikuiseksi. Olet pahasti myöhässä.
En kyllä vaan pysty jos luullaan lapsekseni.
Pitäis jotenkin päästä yli mutta tuntuu mahdottomalta. Ap
Onko ongelma siis lapsen ikä vai sukupuoli? Itse uskalsin ottaa korvikset vasta 12-vuotiaana, mutta osalla kavereista oli jo ekalla ja jopa eskarissa. He eivät olleet muita aikuismaisempia tai yrittäneet näyttää teineiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonuslapsi on nykyään käytössä oleva nimitys.
En ole kamalampaa nimitystä kuullut. Se, että joku on yleistä yhtäkkiä, ei tee asiasta ok. Ihan naurettava ja kammottava nimitys!
Kieli kehittyy. Jostain muusta maasta tämä sana on ehkä tullut. Lainasana siis. Et sinä sille mitään voi. Ei kaikkeen pidä mennä itse mukaan (jos mielestäsi vaikka lapsipuoli on kauniimpi sana) mutta lue sen verran, että ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään reiät korvissa, viiden vuoden päästä kaulatatuointi ja kymmenen vuoden päästä sukupuolenkorjaus. Sitäkö pelkäät? Anna nyt lapsen elää. Hänellä on muutenkin riittävän vaikeaa tiukkapipoisen äitipuolensa kanssa.
En pelkää mitään tuollaista.
Mielestäni tuo saa lapsen näyttämään teiniltä mitä 8v ei todellakaan ole.
Jos olisi yläkouluiässä laittanut en olisi asiaa kummemmin miettinyt. Ap
Asiahan ei kuulu sulle milläänlailla!
Vastauksista huomaa että olet enemmän kiinnostunut siitä, mitä MUUT SINUSTA ajattelevat!
Antakaa nyt herranjestas sellaisen pienen pojan pitää ne korvakorunsa! Mitä noin pienestä asiasta numeroa tekemään? Ihan samanlaista vouhotusta kuin 50 vuotta aiemmin jos joku teinityttö pukeutui joulujuhlissa housuasuun eikä hameeseen tai mekkoon. Mitään eroa en asenteessa näe!
Vierailija kirjoitti:
En halua mennä minnekkään lapsen kanssa niin että joku luulee minun reijittäneen hänen korvansa. Ap
MITÄ MUUT MINUSTA AJATTELEE hui kauheeta!
Vierailija kirjoitti:
Tänään reiät korvissa, viiden vuoden päästä kaulatatuointi ja kymmenen vuoden päästä sukupuolenkorjaus. Sitäkö pelkäät? Anna nyt lapsen elää. Hänellä on muutenkin riittävän vaikeaa tiukkapipoisen äitipuolensa kanssa.
Lapsen sukupuolesta riippumatta minusta 8v on turhan nuori reikiin korvissa. Roikkuvat korvakorut olisivat vielä turvallisuusriski lapsen leikkiessä. Toki ketjussa klassikoprovo "vauvalle tatuointi" värinää haussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen sukupuolesta riippumatta minusta 8v on turhan nuori reikiin korvissa. Roikkuvat korvakorut olisivat vielä turvallisuusriski lapsen leikkiessä. Toki ketjussa klassikoprovo "vauvalle tatuointi" värinää haussa.
No mutta sinun, minun tai muiden anonyymien palstalaisten mielipiteellä ei tämän lapsen suhteen ole mitään väliä. Eikä "bonusvanhempikaan" asiaa voi päättää. Tilanne on nyt se, että korvikset on ja sillä sipuli. Ap:n tehtävä on sopeutua asiaan, koska mitä muuta voit? Kääntää selkäsi tälle tenavalle? Erota hänen vanhemmistaan? Elleivät nämä ole vaihtoehtoja, niin deal with it. Meidän muidenhan ei tarvitse tehdä edes sitä vähää.
Ap: ongelma taitaa olla juuri tämä:
MITÄ MUUT MINUSTA AJATTELEE.
1) Antaisitko heidän vain ajatella, ethän suurinta osaa satunnaisista vastaantulevista edes tunne.
2) Jos taas tunnet jonkun, joka levittäisi tätä ,kauhu-uutista’ niistä korvakoruista tuttavapiirisi, eikö aika moni siellä tiedä sanoa, että olet bonusäiti ja otat vain lapsen sellaisena kuin lapsi on.
Eiköhän se 8-vuotias ole ihan tarpeeksi vanha päättämään tuollaisista omaan vartaloon ja ulkonäköön liittyvistä melko harmittomista asioista. Samaan kategoriaan menee mielestäni hius- ja vaatetyylit.
Oma lapsi sai korvikset, kun niitä osasi pyytää. Lisäksi on saanut päättää vaatteidensa ulkonäöstä heti, kun hänellä on ollut niistä mielipide. Myös hiusten pituus on ollut lapsen päätettävissä. Päiväkodissa ollessaan pidin ehtona, että ne ovat kiinni (menisivät muuten päiväunien aikana tuhannen takkuun), mutta nyt koululaisena saa päättää ovatko auki vai kiinni. Paitsi treeneissä täytyy olla kiinni(ja haluaa tätä itsekin).
Varmaan joku vanhojen ihmisten juttu tuollainen lapsen Itseilmaisuun puuttuminen, kun äitinikin aina jaksaa narista, jos lapsella on hiukset auki.
Oletko Ap oikeasti niin pikkumainen, että sinua hävettää ne korvikset? Ei ole kyse sinun ulkonäöstäsi eikä edes sinun lapsestasi, niin en ymmärrä tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
No mutta sinun, minun tai muiden anonyymien palstalaisten mielipiteellä ei tämän lapsen suhteen ole mitään väliä. Eikä "bonusvanhempikaan" asiaa voi päättää. Tilanne on nyt se, että korvikset on ja sillä sipuli. Ap:n tehtävä on sopeutua asiaan, koska mitä muuta voit? Kääntää selkäsi tälle tenavalle? Erota hänen vanhemmistaan? Elleivät nämä ole vaihtoehtoja, niin deal with it. Meidän muidenhan ei tarvitse tehdä edes sitä vähää.
Eli 99% keskustelupalstan aiheista voisi lyödä lukkoon ja jokainen olla kirjoittamatta mitään, koska yleensähän meillä ei ole asiaan mitään merkitystä tai osuutta asiaan?
Ap, ymmärrän sua hyvin. Koska lapsi on niin pieni, että on vanhemman määrättävissä, onko niitä korviksia vai ei, joten se ikään kuin kuvastaa sinunkin arvomaailmaasi miltä lapsi näyttää.
Iso ihminen, lapsi tai ei, päättää itse itsestään, joten sitä ei tarvitse hävetä.
Ap. Ei ole kyse sinusta. On järjetöntä hävetä lasta korvakorujen takia, kun menet kauppaan. Miksi mietit niin paljon muiden ihmisten mielipiteitä? Olisit ylpeä pojasta ja hänen pienestä epätavallisuudestaan. Relaisit.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se 8-vuotias 9ole ihan tarpeeksi vanha päättämään tuollaisista omaan vartaloon ja ulkonäköön liittyvistä melko harmittomista asioista. Samaan kategoriaan menee mielestäni hius- ja vaatetyylit.
Oma lapsi sai korvikset, kun niitä osasi pyytää. Lisäksi on saanut päättää vaatteidensa ulkonäöstä heti, kun hänellä on ollut niistä mielipide. Myös hiusten pituus on ollut lapsen päätettävissä. Päiväkodissa ollessaan pidin ehtona, että ne ovat kiinni (menisivät muuten päiväunien aikana tuhannen takkuun), mutta nyt koululaisena saa päättää ovatko auki vai kiinni. Paitsi treeneissä täytyy olla kiinni(ja haluaa tätä itsekin).
Varmaan joku vanhojen ihmisten juttu tuollainen lapsen Itseilmaisuun puuttuminen, kun äitinikin aina jaksaa narista, jos lapsella on hiukset auki.
Oletko Ap oikeasti niin pikkumainen, että sinua hävettää ne korvikset? Ei ole kyse sinun ulkonäöstäsi eikä edes sinun lapsestasi, niin en ymmärrä tippaakaan.
Kyse ei ole pikkumaisuudesta tms. En osaa edes selittää. Olen niin vanha/vanhanaikainen etten kestä asiaa. Huomaan nyt että olen todellla vanha äiti omalle 7 vuotiaalleni.
Onko sitten niin että seuraavaksi värjätään hiukset? Se on mielestäni myös alakoulikäisillä todella ruman näköistä. Kukaan ei tajua, musta lapset tekee/annetaan tehdä ja hypätä aikuisten maailmaan nykyään aivan liian aikaisin. Tästä in kyse! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se 8-vuotias 9ole ihan tarpeeksi vanha päättämään tuollaisista omaan vartaloon ja ulkonäköön liittyvistä melko harmittomista asioista. Samaan kategoriaan menee mielestäni hius- ja vaatetyylit.
Kyse ei ole pikkumaisuudesta tms. En osaa edes selittää. Olen niin vanha/vanhanaikainen etten kestä asiaa. Huomaan nyt että olen todellla vanha äiti omalle 7 vuotiaalleni.
Onko sitten niin että seuraavaksi värjätään hiukset? Se on mielestäni myös alakoulikäisillä todella ruman näköistä. Kukaan ei tajua, musta lapset tekee/annetaan tehdä ja hypätä aikuisten maailmaan nykyään aivan liian aikaisin. Tästä in kyse! Ap
Miten ne korvikset vie aikuisten maailmaan? Selitä tämä. Ei se lapsi mitenkään aikuisemmaksi siinä muutu, vaikka saisi ne korvikset. Ja todellisuudessa suurimmalla osalla tuon ikäisistä tytöistä ainakin ne korvikset on eikä ole mikään siirtymäriitti aikuisuuteen ollut enää vuosikymmeniin.
Täällä ihan tavallisella ns. keskiluokkaisella asuinalueella tyttären luokan kaikilla tytöillä on korvikset 8-vuotiaana. Vanhemmat arviolta 35-50-vuotiaita.
Vau, nyt on provon ainekset kasassa:
- puolison lapsi
- äiti vs. äitipuoli
- korvakorut nuorella lapsella
- korvakorut pojalla
- vanha äiti vs. nuori äiti
Innolla odotan mihin tämä vielä menee ja mitä muita elementtejä tähän saadaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne korvikset vie aikuisten maailmaan? Selitä tämä. Ei se lapsi mitenkään aikuisemmaksi siinä muutu, vaikka saisi ne korvikset. Ja todellisuudessa suurimmalla osalla tuon ikäisistä tytöistä ainakin ne korvikset on eikä ole mikään siirtymäriitti aikuisuuteen ollut enää vuosikymmeniin.
Täällä ihan tavallisella ns. keskiluokkaisella asuinalueella tyttären luokan kaikilla tytöillä on korvikset 8-vuotiaana. Vanhemmat arviolta 35-50-vuotiaita.
En tiedä, pitää alkaa tutkaille onko niin että kaikilla pojillakin on nykyään korvikset. Tuntuu kun olisin pudonnut junasta nyt aivan täydellisesti.
Päätän kyllä oman lapseni vaatteista myös.
Siis laittako ulkohousut vai farkut kouluun. Sään mukaan on pukeuduttava. Musta vaan on epäsiistiä jos 8 vuotiailla on samannäköinen ulkonako etc. Kuin yläkouluikäisillä. Kertoo mielestäni siitä että koitetaan näyttää vanhemmalta kuin ovat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vau, nyt on provon ainekset kasassa:
- puolison lapsi
- äiti vs. äitipuoli
- korvakorut nuorella lapsella
- korvakorut pojalla
- vanha äiti vs. nuori äiti
Innolla odotan mihin tämä vielä menee ja mitä muita elementtejä tähän saadaan mukaan.
Minulla ei todellakaan ole tarkoitus haastaa riitaa eikä tehdä mitään muitakaan vastakkainasetteluja. Kirjoitin koska yritän keksiä miten pääsen asian yli. Asia on mulle aivan vieras mutta nykyään näemmä aivan normaalia. Kumpa vois nuorentaa itseään ja ymmärtää. Meillä kotona isäni joka on edelleen hengissä oli todella tiukka eikä mihinkään höpö höpö juttuihin voinut lähteä mukaan. Kotona mua ei silti kaapissa istuttettu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, pitää alkaa tutkaille onko niin että kaikilla pojillakin on nykyään korvikset. Tuntuu kun olisin pudonnut junasta nyt aivan täydellisesti.
Päätän kyllä oman lapseni vaatteista myös.
Siis laittako ulkohousut vai farkut kouluun. Sään mukaan on pukeuduttava. Musta vaan on epäsiistiä jos 8 vuotiailla on samannäköinen ulkonako etc. Kuin yläkouluikäisillä. Kertoo mielestäni siitä että koitetaan näyttää vanhemmalta kuin ovat. Ap
Voi luoja! En tiedä yhtään lasta, jolla olisi korvikset ja näyttäisi sen takia yläkouluikäiseltä. Eihän niitä korviksia edes huomaa, jos ei erikseen oikeasti katso tai satu osumaan valo siihen ”timanttiin”. Meillä päin ainakin teinit ja alakouluikäiset pukeutuvat/näyttävät hyvin erilaisilta. Tai ei ole tullut hirveästi vastaan teinejä Harry Potter-vaatteissa tai glitter-legginseissä.
No jos nyt vähän ihmettelet niin ihmettele rauhassa.
Mutta ettei kehtaa lapsen kanssa julkiselle paikalle. Kasva aikuiseksi. Olet pahasti myöhässä.