Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon lisäpainoa raskaus normaalisti tuottaa?

Vierailija
02.02.2015 |

Oma vaimoni vasta viidennellä kuulla raskaana ja kuulemma lihonnut 5 kiloa. Mietin että eihän vastasyntynyt vauvakaan paina noin paljon, eli taitaa olla vain huonosta ruokavaliosta kertynyt hänen kilot?? Kovasti väittää itse vastaan, en tiedä mitä uskoa

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 12 kiloa. Eihän siellä mahassa pelkkä vauva ole ja raskaus kerää myös nestettä kehoon

Vierailija
22/24 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ennen raskauksia ja välissä siinä 50 kg ja alle, eli 174 cm pituudella painoindeksi jotain 16 luokkaa? Kauheasti en näistä tiedä kun en ole joutunut syömisiäni tarkkailemaan koskaan.

Meinaako joku että innostuin raskausaikana syömään itselleni noin 22 kiloa molemmilla kerroilla jotka sitten häipyivät erikseen yrittämättä? Vatsakaan ei edes kasvanut niin että kaikki olisivat uskoneet olevan viimeisillään jos edes raskaana, eikä siihen jäänyt kyllä mitään merkkejä edes, kuten moni löllykkäänsä raskaudella selittää.

Minulla kyllä välillä epäiltiin raskausmyrkytystä ja verenpainetauti on nykyisin, että en sitten tiedä voiko minua luonnehtia siinä mielessä "normaaliksi", jos tämä turvotus ei sitten ollut ihan tervettä.

Mutta huolissani olisin jos joku olisi siinä minun tilanteessani ja lakkaisi syömästä, koska "kiloja ei saa tulla kuin tietty määrä", että mitä se sikiön terveydelle tekee jos äiti laihduttaa vaikka ne kilot ovat pelkkää turvotusta?

Onhan näitä ilmeisesti julkisuudessakin nähty, alunperinkin liian laiha ramppaa pakkomielteisesti portaita jottei kiloja vain tule enemmän kuin vauvan ja lapsiveden paino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta. Molemmissa lähtöpaino 48kg, molemmilla kerroilla tuli 20kg lisää. Jälkitarkastukseen mennessä kaikki raskauskilot olivat poissa. Jälkitarkastus ollut n.1,5kk synnytyksen jälkeen. En syönyt kahden edestä, ihan normaalisti ja terveellisesti. Iso maha oli molemmilla kerroilla, mutta kukaan ei silti uskonut, että kiloja olin saanut niin paljon.

Vierailija
24/24 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:03"]Itse painoin ennen raskautta 48kg ja viimesilläni raskaana 65kg. Eli tulihan tuota painoa mutta hetkessä se tippuikin takaisin 50kg.
[/quote]

Sama