Onko väärin lopettaa työnteko nelikymppisenä?
Mieheni on ollut yrittäjä koko aikuisen ikänsä. Hän myi firmansa, sijoitti rahat ja laski että pärjäämme rahallisesti loppuelämämme jos elämme normaalia keskitaso elämää. Hän tahtoo viettää nyt aikaa lastemme kanssa enemmän mikä on ihan hyvä mutta minusta tuntuu niin oudolta että kumpikaan meistä ei enää kävisi töissä.
Pelkään että lapsemme myös tulevat vierastamaan työnteko jos emme toimi heille esimerkkeinä.
Ajatuksia..?
N35
(M40)
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa tosta Suomen Kommunistivaltiosta mallia ja jäädä työttömäksi elämään muiden rahoilla.
Ostan sinulle menolipun ei-kommunistiseen valtioon jos onnistut sellaisen löytämään ja lupaat jättää passin rajalle.
Afrikassa ei kuulemma ole kommunismia.
Onko oma tulevaisuutesi turvattu, jos teille tulee ero? En laskisi miehen omaisuuden varaan omaa toimeentuloani ja eläkettäni.
Muuten on mielestäni ihan hyväksyttävää jäädä työelämästä jos tulee omillaan toimeen. Tarvitsevalle avautuu näin työpaikka ja itse säästyy burnoutilta jos työ ei enää motivoi.
Tuo ois unelma. Tosin kyllä haluaisin sitte saattaa loppuun muutamat kesken jääneet koulut jollain tavalla. Mutta ei niitä kokopäiväisesti tartteis tehdä .
Miten niin väärin? Jokainen lopettaa työnteon silloin kun haluaa. Suomessa ei ole mitään pakkotyölakia.
Voi pistää silmään kateellisia vastaan kun olette onnistuneet saamaan vapauden jo nyt mutta sehän ei ole teidän ongelma.
Nauttimaan vapaasti vaan ja onnea sinulle.
Syrjäytyä voi monella tavalla. Tuo on niistä yksi. Itsekin tunnen ihmisiä, jotka eivät enää käy töissä kun ei rahan takia ole pakko. Toisaalta luin juuri tutkimuksesta, jossa todettiin, että jos ihmisellä on päivässä yli viisi tuntia vapaa-aikaa, se alkaa aiheuttaa terveyshaittoja työikäisessä väestössä. Eli jos on työkykyinen, kannattaisi mieluummin tehdä vaikka osa-aikaisena hommia kuin jättäytyä kokonaan pois järkevän toiminnan parista. Tietysti joku voi sijoittamistakin pitää "työnä", itse en.
Mun miesserkku on lopettanut työt n. 35-vuotiaana ja hän siirtyi myymään huumeita ja tekemään pimeitä keikkatöitä. Hänellä on pienituloinen vaimo ja kaksi lasta elätettävänä.
Jos tuon tilanteen kertoo selvästi lapsille, niin eikös se kannusta työntekoon? Eli kun jaksaa painaa kunnolla hommia tarpeeksi pitkään, voi Suomessakin rikastua. Siis yritysmyynnillä. Mutta sitä myytävää yritystä ei synny ilman työntekoa.
No en todella lopeta pidän työstäni jos tervyttä riittää.!!!
Se on väärin ettei oma äly riitä moisen miettimiseen ja päättämiseen itse vaan pitää tehdä aloitus palstalle.
Jos sä mietit onko asia oikein tai väärin ni voit asian tarkistaa vaikka lakikirjasta.
HALOO
Onnea vaan!
Minä vasta yritän päästä sinne työelämään. Pelkkiä pätkä/keikkahommia tehnyt 25 vuotta. Hirvittää olematon eläke. Toivottavasti kuolen saappaat jalassa, on suvussa sydän- ja verisuonitauteja.
Eli hautaan taidetaan tässä mennä työtä hakien.
Kivat teille, kun maksoitte minun korkeakoulututkintoni.
N46
Vierailija kirjoitti:
Mitä selität naapureille kun aina olette himassa?
Mitä se kellekään kuuluu? Ihme kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä selität naapureille kun aina olette himassa?
Selittää naapureille? Miksi pitäisi?
Koska kyylät aina kyselee, että mitä teet työksesi? Jos vastaan olevani kotosalla, niin seuraava olettamus on, että olen mt-ongelmainen tai työtön.
Ei olen mt potilas ja en ikinä edes aloittanut vielä töitä. Olen eläkkeellä ja nautin kelan masseja 1500 egeä kuussa. Elämä on ihanaa.
Periaatteessa jos muutatte alhaisen verotuksen maahan, esim. St Lucia, Sveitsi (tosin kallista), Andorra tai Portugali (10v verovapaus, jos jaksaa hiukan paperisotaa), niin se kyllä voittaa inflaatioinkin, jos suomen 30% pääomatuloverot jättää taakseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuon tilanteen kertoo selvästi lapsille, niin eikös se kannusta työntekoon? Eli kun jaksaa painaa kunnolla hommia tarpeeksi pitkään, voi Suomessakin rikastua. Siis yritysmyynnillä. Mutta sitä myytävää yritystä ei synny ilman työntekoa.
Kai se lapsi tajuaa perivänsä omaisuuden tai ainakin, että iskä maksaa.
Lasten vuoksi olisi hyvä käydä kouluaikana töissä.
Miten niin kumpikaan teistä ei kävisi töissä? Voithan sinä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin ettei oma äly riitä moisen miettimiseen ja päättämiseen itse vaan pitää tehdä aloitus palstalle.
Jos sä mietit onko asia oikein tai väärin ni voit asian tarkistaa vaikka lakikirjasta.
HALOO
Ei ole kysymys älystä, vaan " varmuuden" , riskittömyyden hakemisesta eli toisin sanoen oma rohkeus ei riitä tekemään päätöstä " kuulematta" ensin muita: epävarmuudesta kertoo. Ota riski ja katso mitä seuraa, voisi olla minun " neuvoni".
Sain 40 vuotiaana lapsen ja jäin sen jälkeen kotiin nauttimaan elämästä. Periaatteella koska minä voin. En ole kokenut saavani työelämästä ikinä muuta kuin stressiä, joten jos Luoja/elämä suo minulle mahdollisuuden jäädä kotiin niin olisipa ollut tyhmää jättää se käyttämättä.
Jos työelämä on sinusta antoisaa, niin sitten asia on eri.
Selittää naapureille? Miksi pitäisi?