Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat eivät ansaitse periä mitään

Vierailija
02.02.2015 |

Perintö on tarkoitettu sukupolvelta toiselle siirtyväksi pääomaksi, joka kasvattaa arvoaan ja tuottaa  esimerkiksi korkotuloja (raha) tai käyttöarvoa (sukumökki). Perinnön jättäminen seuraavalle sukupolvelle on kunnia-asia: seuraavien tulisi aina saada vähä ememmän kuin on itse saanut. Lapsettomat eivät tähän hyvän kartuttamiseen kuitenkaan osallistu. Voiko lapsettomat rajata tällä perusteella perinnön ulkopuolelle? Pitäisikö niin voida tehdä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D tää oli kyllä paras vähään aikaan

Vierailija
2/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tehtailevat ovat edesvastuuttomia maapallon tilasta piittaamattomia viettiensä riivaamia ihmishylkiöitä joille ei missään nimessä pitäisi jättää perinnöksi mitään. He eivät ansaitse sitä. Luonnonvarojen tuhlaajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotias ei siis saisi periä isäänsä, koska tällä ei ole omia lapsia... Tai 25 vuotias opiskelija, jolla elämä ei ole ehtinyt niin pitkälle, että olisi kyennyt perheen perustamaan... Anna olla ap, keksi ensikerralla parempi

Vierailija
4/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat voi sitten testamentata eteenpäin seuraavalle sukupolvelle.... jotta pitäkää huoli niistä lapsettomista tädeistä ja enoista, ettei mene suvun ulkopuolelle perintömökit.

Vierailija
5/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tulossa aikanaan (toivottavasti ei vielä vuosiin!) useamman sadan tuhannen euron perintö. Sinua varmasti harmittaa kuulla, että aion käyttää sen kaiken itseeni ihan viimeistä senttiä myöden.

Unohdit myös mainta, että lapsettoman on paljon helpompi säästää itselleen, kun ei ole elättejä. Omatkin säästöni mahdollistavat eläkkeelle jäämisen tavallista aikaisemmin tai vaikka työnteon reilun vähentämisen hyvissä ajoin ennen eläkeikää.

Lapsettomuus on taloudellisesti paras päätös, jonka olen koskaan tehnyt.

Vierailija
6/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, lapsellisille siirtyessään perintö pienenee ja pirstaloituu niin pieniin osiin, että vähitellen katoaa kokonaan.

Vierailija
7/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat edellytykset lapsettomalla on kartuttaa perittyäkin omaisuutta, kun pääomaa ei kulu lasten elatukseen ym.

Vierailija
8/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:20"]

Paremmat edellytykset lapsettomalla on kartuttaa perittyäkin omaisuutta, kun pääomaa ei kulu lasten elatukseen ym.

[/quote]

Mutta perintö ei siirry enää sukupolvien ketjussa eteenpäin.

Vierailija
9/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lapsia hankkia perinnön saamisen jälkeenkin vielä.

Vierailija
10/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:20"]

[/quote]

[/quote]

Miksi pitäisi siirtyä? Jos saan vaikka 10 000€ perintöä, siitä ei varmaan jäisi edes omille lapsille mitään. (Jos sellaisia olisi)

Vierailija
11/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:24"]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän se perintö siirry esim. lapsettoman lapsia saaneiden sisarusten lapsille!

Vierailija
12/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua sä oikein lässytät? Yleensä en täällä kiroile mutta nyt kiehahti. Ensinnäkin, mä olen lapseton ja olen testamentannut omaisuuteni seuraavalle sukupolvelle, veljeni lapselle mutta toisekseen, itse en ole saanut enkä saamassa mitään perintöä koska vanhemmiltani ei jää mitään. Isäni jo onkin kuollut mutta äiti elää, häneltä ei jää juuri mitään. Mulle ihan muut asiat on kunnia-asioita elämässä, ei perinnöt tai niiden kartuttaminen.

Vierailija
13/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:10"]Perintö on tarkoitettu sukupolvelta toiselle siirtyväksi pääomaksi, joka kasvattaa arvoaan ja tuottaa  esimerkiksi korkotuloja (raha) tai käyttöarvoa (sukumökki). Perinnön jättäminen seuraavalle sukupolvelle on kunnia-asia: seuraavien tulisi aina saada vähä ememmän kuin on itse saanut. Lapsettomat eivät tähän hyvän kartuttamiseen kuitenkaan osallistu. Voiko lapsettomat rajata tällä perusteella perinnön ulkopuolelle? Pitäisikö niin voida tehdä?
[/quote]
Heh, mulle tupsahti just perintöä 850000 euroa. Mua naurattaa. Miltä tämä nyt sinusta tuntuu?

T. Vela(ton)

Vierailija
14/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan miehiä ei voi tuolla perusteella jättää perinnöttömiksi, koska mies voi lisääntyä vielä vaikka kuinka vanhana.

Mutta yli 50v nainen ei voi.

Vierailija
15/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:27"]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän se perintö siirry esim. lapsettoman lapsia saaneiden sisarusten lapsille!

[/quote]

"Eiköhän?" Ei tuosta ole mitään takeita. Monet lapsettomat (etenkin nämä itsekkäät velat) tunnustavat avoimesti tuhlaavansa kaikki, mitä käsiinsä saavat.

Vierailija
16/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:18"]Minulle on tulossa aikanaan (toivottavasti ei vielä vuosiin!) useamman sadan tuhannen euron perintö. Sinua varmasti harmittaa kuulla, että aion käyttää sen kaiken itseeni ihan viimeistä senttiä myöden.

Unohdit myös mainta, että lapsettoman on paljon helpompi säästää itselleen, kun ei ole elättejä. Omatkin säästöni mahdollistavat eläkkeelle jäämisen tavallista aikaisemmin tai vaikka työnteon reilun vähentämisen hyvissä ajoin ennen eläkeikää.

Lapsettomuus on taloudellisesti paras päätös, jonka olen koskaan tehnyt.
[/quote]

Tulihan se lapsettomien itsekkyys taas todistettua.

Vierailija
17/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Se siirtyy ihan sille, kenelle lapseton sen testamenttaa. Usein on ihan lapsettomia perillisiäkin, sukulaisia alemmassa polvessa ainakin. Itsekin olen perinyt kolme lapsetonta tätiäni ja ehkäpä keksin jonkun lapsettoman sukulaisen, jolle itse testamenttaan, kun rintaperillisiä ei ole.

Vierailija
18/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites suosittelisit mua hommaa niitä lapsia näin miehenä, kun yksikään nainen ei ole kiinnostunut? Aika vaikea yksin pyöräyttää.

Vierailija
19/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:10"]Perintö on tarkoitettu sukupolvelta toiselle siirtyväksi pääomaksi, joka kasvattaa arvoaan ja tuottaa  esimerkiksi korkotuloja (raha) tai käyttöarvoa (sukumökki). Perinnön jättäminen seuraavalle sukupolvelle on kunnia-asia: seuraavien tulisi aina saada vähä ememmän kuin on itse saanut. Lapsettomat eivät tähän hyvän kartuttamiseen kuitenkaan osallistu. Voiko lapsettomat rajata tällä perusteella perinnön ulkopuolelle? Pitäisikö niin voida tehdä?
[/quote]
Heh, mulle tupsahti just perintöä 850000 euroa. Mua naurattaa. Miltä tämä nyt sinusta tuntuu?

T. Vela(ton)
[/quote]
Siinäkin yksi itsekäs vela! Naurattaa vaan rahan kiilto silmissä vaikka joku läheinen on juuri kuollut!

Vierailija
20/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuon aloituksen luin, niin entistä enemmän vahvistui päätökseni testamentata omaisuuteni, siis se mitä siitä nyt sitten on jäljellä, muualle kuin sukulaisille. Olen lapseton, joten en loukkaa kenenkään perintöoikeutta, jos määrään testamentilla varani parille yleishyödylliselle säätiölle.