Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, neljäs lapsi!??

Vierailija
02.02.2015 |

Kaipaisin (asiallisia) kokemuksia aiheesta. Meillä yksi koululainen, yksi sykyllä eskariin menevä ja 6kk ikäinen vauva ja nyt selvisi yllättäen että olen raskaana!! Pillerit olleet käytössä ja lisäksi täysimetän edelleen kuopusta. Ensimmäisiäkään kuukautisia ei synntyksen jälkeen ole ollut, joten tuli aivan totaalisena yllätyksenä/järkytyksenä tämä! Nyt mietin miten tästä selviää? Kolme lasta tuntui ihan maksimilta, vaikka tämän kuopuksen kanssa on ollutkin aika helppoa arki kun kaksi muuta ovat jo isompia.

Mies otti asian hyvin, on jopa iloinen, mutta itse olen ihan kauhuissani! Nuorin lapsi syntyi sektiolla, onko tämä raskaus näin pian edes turvallista? Itselläni on myös opiskelut vielä kesken (tosin enää lähinnä gradua vaille olisi maisterin tutkinto) joihin olin ajatellut viimeistään syksyllä alkaa täysillä panostaa. Nyt menisi taas suunnitelmat ihan uusiksi. Toisaalta raskaudenkeskeytyskin tuntuu kauhealta ajatukselta :( Oisiko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Onko neljäs lapsi "liikaa" ja kuinka haasteellista olisi tuleva pieni ikäeroa nuorimpien välillä?

Kommentit (6)

1/6 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä, että kuopus saa kaverin. Itsellä neljä lasta, tosin hieman erilaisilla ikäeroilla.

Vierailija
2/6 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin syntyi 1,5v edellisen jälkeen, kierukasta huolimatta. Meillä oli jo ennestään useampi lapsi, joten ei mikään katastrofi. Siirsin töihin paluuta vuodella, ja mies jäi puoleksi vuotta sitten ä-loman jälkeen kotiin. Aborttia en olisi ikimaailmassa voinut tehdä vaikka lääkäri sitä ehdotti. Raskaus selvisi vasta rv 16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elämä hirveästi muuttunut neljännen tullessa :) Meilläkin oli kaksi koululaista ja kuopus oli 1,5v kun nelonen syntyi. Hyvin meni ja nyt nuorimmatkin jo koulussa. Tsemppiä!

Vierailija
4/6 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan keskeytystä mieti :) Ei tuo ole mikään mahdoton elämäntilanne. Jos kolmen kanssa on sujunut hyvin niin en näkisi että neljäskään nyt olisi liikaa. Saahan nuorin siitä itselleen leikkikaverin kun ikäero on isompi kuitenkin muihin sisaruksiin :) Sulla kuitenkin tutkinto pian valmis ja sitten aikaa paahtaa työelämässä kun lapsetkin jo tehty, ei minusta yhtään huonompi juttu. Onnea!

Vierailija
5/6 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) Se on kyllä totta että nuorimmista olisi varmasti seuraa toisilleen kun ikäero on pieni. En kyllä keskeytykseen pystyisikään mutta menee tässä varmaan tovi ennen kun järkytyksestä toipuu. Viikkoja olisi nyt 10 joten voihan tässä vielä tapahtua mitä hyvänsä.

Vierailija
6/6 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako joku alapeukuttaa näitäkin :D Jonkun mielestä neljäs lapsi on selvästikin liikaa? :)