Mikä järki on huutonetin myyjien hinnoissa?
Siis mitä. Käytetyistä leluista pyydetään ihan älyttömiä summia. Enkä puhu nyt mistään keräikyleluista vaan ihan bulkkileikkimisleluista. Joo, sen lelun hinta kaupassa voi olla 40€ tai 120€, mutta ei kukaan käytetystä lelusta maksa puolia tai peräti 2/3 siitä, mitä uusi maksaa! Onko ihmiset ihan tärähtäneitä hintapyyntöjen kanssa?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:35"]
Mistä hankitte pakkausmateriaalit lähetystä varten?
[/quote]
Pahvilaatikoita työpaikalta, säästän nettikaupoista tulleet pussit, paperisäkit ja laatikot, edellinen työpaikkani vaihtoi nimeä ja vanhalla logolla varustetut kirjekuoret sai viedä pois. Pakkausteippi on pitänyt ostaa.
Mua ärsyttää hintavaraukset! Ei niissä oo mitään järkeä, laita suoraan lähtö- tai osta heti hinnaksi se summa jonka alle et myy.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:35"]
Mistä hankitte pakkausmateriaalit lähetystä varten?
[/quote]
Samoin. Maksain vain pakkausteipistä. Kaiken muun haalin ilmaiseksi töistä, itselle tulleista paketeista jne. Veloitan ostajalta vain postikulut, en pakkausmateriaaleja.
Ihmetyttää sellaiset, jotka veloittavat posteja esim. 9e vaikka itse tiedän voivani lähettää saman tavaran puolet halvemmalla. On siinä pakkausmateriaaleilla hintaa...
Pahvilaatikoita työpaikalta, säästän nettikaupoista tulleet pussit, paperisäkit ja laatikot, edellinen työpaikkani vaihtoi nimeä ja vanhalla logolla varustetut kirjekuoret sai viedä pois. Pakkausteippi on pitänyt ostaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:27"]
Onko niihin laskettu postikulut mukaan? Silloin 15€ lelubussista tuo ehkä pari euroa myyjälle. Itse myisin kirjoja, mutta kun postitus maksaa 4-10 euroa, niin kirjoista pitäisi pyytää ylihintaa.
[/quote]
Milloin minkään postitus maksaa 10e? Huutopaketin voi lähettää postin kautta 35kg /7,95e taí hiukan pienemmän matkahuollon kautta 5.90e. Moni kirja on alle 3cm paksu, jolloin voi lähettää kirjeessä eli hinta on jotain välillä 1e-4e. Aikamoista rosvousta on ottaa minkään tavaran postituksesta enempää kuin huutopaketin hinta. Kiukuttaa moni myyjä, joka pyytää postikuluja ihan ylihintaisina vaikka itse voi lähettää saman tavaran paljon halvemmalla.
Pakkausmateriaaleja ei tosiaan tarvitse pyytää hintaa lainkaan. Niitä voi haalia töistä, kaupoista, säästää itselle tulleet paketit, kuplamuovit ja pussit tai kirjekuoret. Ainoa, josta maksan on pakkausteipin, enkä siitä viitsi erikseen veloittaa.
Minulta jää moni kohde ostamatta ihan sen postikuluryöväyksen takia. Itselläni on omia myyntejä niin paljon takana, että osaan kyllä arvioida, millä hinnalla kyseisen tuotteen voisi halvimmillaan postittaa.
Tietysti eri asia on, jos ostan 100e tavaran, jolloin postareiden hinnalla ei ole niin merkitystä. Mutta jos ostan 1e tavaran, jonka voisi postittaa 2e:lla, mutta myyjä pyytää 6e, niin jää ostamatta.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 02:15"]
En ymmärrä tätä hintavalitusta.
Jos yksi myyjä myy käytettyä lelua liian kalliilla, osta siltä joka myy halvemmalla.
Jos kaikki myyjät myy liian kalliilla, se on ihan käypä hinta ja valittajalla vaan ei ole varaa/haluaisi periaatteesta saada halvemmalla. Noloa valittajalle.
En itse myy huutiksessa halvalla enkä kalliilla. Käytetyn tavaran vien kirpparipöytään edullisin hinnoin, koska tarkoitus on päästä turhasta eroon. En silti tuomitse kalliilla hinnalla huutiksessa myyviä.
Huutiksessa ilmoittelu on ilmaista (joskus ainakin oli). Voisin itsekin kuvitella laittavani sinne myyntiin vähän arvokkaampaa hyväkuntoista tavaraa kokeilumielessä, että meniskö. Jos ei mene, niin on meillä kaapissa tilaa. Miksi sopivaksi katsomaani hintaa pitäisi laskea, vain siksi kun ostaja haluaa? Aina ei ole tarkoitus myydä turhaa roinaa, vaan se kalliimpi lelu voi olla vaan kokeilu. Saisko tällä ylimääräistä rahaa reissukassaan? Jos ei saa, säästän siskon lapsille.
[/quote]
Sepä se, kun noilla hinnoilla voin hyvin ostaa saman tavaran kaupasta uutena. Luulin, että käytetyn tavaran myynnissä idea on päästä siitä eroon eikä kokeilla kepillä jäätä, että maksaisiko joku nyt mun lapsen pureskelemasta tavarasta lähes saman kuin uutena.
Itse asiassa olen jo pienestä kiertänyt vanhempien mukana antiikkiliikkeitä, osto- ja myyntikauppoja, jne. Mulla on varsin hyvä käsitys, mitä kannattaa mistäkin maksaa. Joku 80-luvun leikkiponi voi olla arvokaskin, mutta oikeasti, turha havitella jostain tusinaleluista tuollaisia hintoja. Vaikka sillä olisi leikitty kuinka vähän ja olisi kuinka kallis uutena, ei sillä enää ole kuin käyttöarvo.
Mutta olen jo jonkun vuoden huomannut tämän trendin. Ihmiset on alkaneet retrobuumin myötä kuvitella, että mistä vaan maksetaan mitä vaan, kun se on käytetty. Käytetyn ostamisesta on mennyt idea.