Teinilläni on enemmän rahaa kuin minulla
Söisi vain Hetki-salaatteja, eikä ymmärrä etten voi ostella niitä hänelle jatkuvasti.
Nytkin tili on tyhjä, tilipäivä on vasta 15.8. Teinillä on kaikki omat säästöt tilillään, eikä osaa kuulemma kuvitella että joku on niin köyhä, ettei yhtä salaattia saa kaupasta. Teini on 16, joten pikkuisen armoa. Kyllä se elämä vielä opettaa sitäkin.
Kommentit (31)
En ymmärrä, miten teinillä voi olla niin paljon rahaa tilillään. Huoltajalla on elatusvelvollisuus, mutta tehköön itse salaattinsa. Ota sinä siihen tarvikkeet.
Teinin voi sitten välillä auttaa äitiään ja ostaa omilla säästöillään Hetki-salaatin.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään kyllä ymmärrä, miten joku voi elää noin kädestä suuhun.
Kokeile yksinhuoltajuutta.
Asuminen, ruoka, vakuutukset, vastteet, netti, harrastukset, sähkö, internetti, vesi, puhelinliittymät, pesuaineet, hygieniatuotteet, bensa, lainanlyhennykset, silmälasit, kaikki maksaa.
Ja palkasta jää käteen 2000€.Sillä pitäisi elää kaksi isoa ihmistä. Ei siinä hetkisalaatteja ostella.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten teinillä voi olla niin paljon rahaa tilillään. Huoltajalla on elatusvelvollisuus, mutta tehköön itse salaattinsa. Ota sinä siihen tarvikkeet.
Onlyfans?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans?
No kyllähän sitä kertyy jos aina saa jostain isovanhemmilta vähän lahjarahoja synttärinä ja jouluna, lehtien jakamisesta ja lapsilisän. Varsinkin kun ei mihinkään joudu käyttämään ikinä rahaa. Kaikki makaetaan puolesta, kuten tietysti alaikäisen kyseessä olevalle kuuluukin.
Helpostikkin tuollainen tilanne että teinillä on enemmän rahaa. Eihän sillä ole mitään pakollisia kuluja, ellei itse maksa puhelinta/ nettiä tms. Pelkkää hupirahaa kaikki, kun asuminen ja ruoka on ilmaista, eikä tarvi sähköä maksaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans?
No kyllähän sitä kertyy jos aina saa jostain isovanhemmilta vähän lahjarahoja synttärinä ja jouluna, lehtien jakamisesta ja lapsilisän. Varsinkin kun ei mihinkään joudu käyttämään ikinä rahaa. Kaikki makaetaan puolesta, kuten tietysti alaikäisen kyseessä olevalle kuuluukin.
lapsilisä on vanhemmille, että ostavat lapselle heidän tarvitsemansa
Kyllä Hetki-salaatteihin saa laitettu nopeastikin kivan summan, jos alatinälkäinen teini vetelee niitä kaksin käsin. Mutta. Itselläsi on päätäntävalta, tietysti!, omiin rahoihisi, joten i t s e sinä sen ostopäätöksen teet. Teini hän saa pyytää vaikka kuun tähtineen, jos haluaa ja haluaahan hän. Eri asia on, saako.
Ei se hullu ole joka pyytää vaan se joka antaa.
Sama tilanne täälläkin. Lapsillani on enemmän rahaa kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Teini osaa rahankäytön, sinä et.
Tai olisiko niin että teini elää ilmaiseksi, ja kaikki lahjaksi saatu tai tienattu raha on omaan humputteluun tai säästöön. Jos teini joutuisi maksamaan puolet vuokrasta, sähköstä, vedestä, omat matkakulunsa, omat ruokansa, omat hygienia- ja lääkärikulunsa, omat vaatteensa, oman puhelinlaskunsa, oman nettinsä jne. niin ei rahaa varmaan teinilläkään olisi. Itse asuin jo 17 v omillani ja maksoin nuo kaikki omasta pussista (tai muuten niitä ei ollut), mutta joillain tämä todellisuus iskee vasta 10 v myöhemmin jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Hetki-salaatteihin saa laitettu nopeastikin kivan summan, jos alatinälkäinen teini vetelee niitä kaksin käsin. Mutta. Itselläsi on päätäntävalta, tietysti!, omiin rahoihisi, joten i t s e sinä sen ostopäätöksen teet. Teini hän saa pyytää vaikka kuun tähtineen, jos haluaa ja haluaahan hän. Eri asia on, saako.
Ei se hullu ole joka pyytää vaan se joka antaa.
Kerran jos antaa, niin voi syntyä uusi hullu.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne täälläkin. Lapsillani on enemmän rahaa kuin minulla.
Mulla on välillä 7v tytölläki enemmän rahaa ku itellä. Isovanhemmat antaa aika reilusti synttärirahaa. Sen verran katon perään ettei ihan mitä sattuu ostele, usein on jotain isompaa mihin aina säästää näitä.
Ei meillä silti tiukkaa ole, välillä vaan käy tili tyhjänä, mutta pärjää aina seuraavaan palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hullu ole joka pyytää vaan se joka antaa.Kerran jos antaa, niin voi syntyä uusi hullu.
😆 Tottapa tuokin
Anna hänen maksaa omat meikit ja hygienia ostokset sekä vaatteet. Oppii samalla vähän taloustaitoja, joita tarvitsee jo aika pian.
Penska ruotuun, tehkööt itse salaattina ja kattaakoon muut, paitsi asumis ja ruokakulut, itse, koska rahaa on. Ja kotitöitä tekemään myös, teini siivoaa puolet asunnosta tai vuoroviikoin koko homman.
Ryhdistäydy nainen, HETI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans?
lapsilisä on vanhemmille, että ostavat lapselle heidän tarvitsemansa
No ei oikein enää 16-17 -vuotiaiden, kun se muutenkin muuttuu heti 17 vuotta täytettyä opintotueksi, joka maksetaan nuorelle suoraan.
Teinipojat ja tytöt tienaavat isoja summia seksillä
Vierailija kirjoitti:
Penska ruotuun, tehkööt itse salaattina ja kattaakoon muut, paitsi asumis ja ruokakulut, itse, koska rahaa on. Ja kotitöitä tekemään myös, teini siivoaa puolet asunnosta tai vuoroviikoin koko homman.
Ryhdistäydy nainen, HETI!
Alaikäiselle kuuluu elatus, joka sisältää muutakin kuin asumisen ja ruuan. Ei nuoren lahjarahoillaan tarvitse ostaa lääkkeitään tai hygieniatuotteita. Kyllä ne muunmuassa kuuluu elatukseen.
No en minäkään kyllä ymmärrä, miten joku voi elää noin kädestä suuhun.