Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran omistajat - mitä syötätte pennulle?

Vierailija
09.09.2006 |

Riittääkö kuivamuona turvotettuna vai pitäisikö olla vähintään 1xpvä jotain muutakin (puuroa, riisilihaseosta, raejuustoa, viiliä...)?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin perehtynyt koiranruokintaan niin hyvin että uskaltaisin alkaa tehdä omia sekoituksiani.

Vierailija
2/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hyvä syöttää parilla ruokakerralla pehmitettyjä nappuloita ja yhdellä sitten jotain kotimuonaa/puuroa tms.? Nappuloistahan koira saa ilmeisesti kaiken tarvitsemansa, ettei lisäravinteita tarvitse? Ajattelin ostaa Nutro Choicea large breed puppy -muonaa eläintarvikeliikkeesta. Olisiko kuitenkin hyvä ostaa Citro-oskaa lisäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse aluksi muuta, napuroista saa kaiken mitä tarvitsee eikä mene maha sekaisin.

Vierailija
4/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pennulle kasvattajan ohjeen mukaan. Jos oma kasvattaja ei neuvo, ota yhteyttä johonkin toiseen rodun kasvattajaan. Suurilla roduilla ruokinta on erittäin tärkeää ettei niveliin tule häiriöitä (ja koiraa siksi jouduta lopettamaan 2-vuotiaana).

Vierailija
5/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta netistä löytyy kun haet ihan tuolla Yrjölän puuro -haulla.



se äskeinen vastaaja, joka ei nyt muista numeroaan..

Vierailija
6/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiselle koiralle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nämä on hyviä ruokia.

Vierailija
8/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira voi syödä pelkkää kuivamuonaa vaikka koko elämänsä jos näyttää hyvinvoivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan siirtyä vanhemmalle koiralle / koiranpennulle tarkoitettuun ruokaan. Meillä annettiin sekaan milloin mitäkin kotiruokaa, liharuokaa jne., koska meillä koira kyllästyi helposti siihen papanaan. Välillä myös vaihdettiin papanamerkkiä ja joskus liotettiin ruuat ja joskus annettiin kovina.

Vierailija
10/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten hyvä kai siihen olisi totuttaa niin makuaistia kuin mahaakin. Missä iässä siis olisi hyvä alkaa, jos ei ihan pienenä (luovutusiässä) vielä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis näitä lisukkeita annettiin vasta aikuisena enempi, kun maha kesti sekoamatta. Pentuna meni aivan ongelmitta papanat pelkästään, kun nälkäinen schäferi söi innokkaasti ruokansa. Nirsoilu alkoi vasta, kun kasvu loppui.

Vierailija
12/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat kai tykkäävät enemmän kuivasta, jota pitää rouskutella? Mutta maha ainakin alkuun kai pehmeästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sinne sekaan ihan vähän laittaa vaikka raejuustoa tai jotakin koirien purkkilihapöperöä tai kotiruokaa. Kannattaa aloittaa minimäärillä ja katsoa, kestääkö maha. En muista, että iästä olisi mitään tarkkaa ohjetta olemassa. Ehkä voisi ajatella niin, että sitten, kun pentu on tottunut varmasti saamaansa napuraruokaan / sopiva ruoka on löydetty.

Vierailija
14/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita hoidettiin joka päivä puruluulla / Raskilla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvun päätyttyä ei ravintoaineiden oikea suhde ole niin tärkeä juttu kuin pennulla (etenkin suurikokoisilla roduilla). Jos koira vaikuttaa hyvinvoivalta syödessään vaikka puoliksi nappuloita ja puoliksi kotiruokaa, niin hyvä!



Meidän koiramme kasvattaja jo antoi pentujen syödä emonsa kupista kuivia nappuloita, joten annan pennulle välillä ruoan kuivana, mutta yleensä turvotettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi