Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokraisitteko asuntonne tälläiselle ihmiselle? (sossu)

Vierailija
01.02.2015 |

Olemme siis vuokraamassa pientä kaupunkiasuntoamme, joka on tarkoitus antaa myöhemmin esikoisemme käyttöön kun hän lähtee opiskelemaan. Miehen mielestä tämä yhteydenotto kuulosti lupaavimmalta, mutta mitä mieltä av-raati on?

"Hei!

Olen 21-vuotias nuori nainen, joka etsii asuntoa XXXX alueelta. Aloitan opinnot ammattikorkessa syksyllä 2015.

Olen savuton ja rauhallinen asukas. Minulla on koira ja kissa, joten haen ensisijaisesti asuntoa jossa eläimet ovat sallittuja.

Olen kiinnostunut kohteestanne osoitteessa XXXXX 7, 12340 Esimerkki ja mikäli vastaan teidän hakemaanne vuokralaista tulisin mielelläni tutustumaan asuntoon."

Otin yhteyttä tyttöön missä paljastui että takuuvuokran (n. 900€) joutuisi hakemaan sosiaalitoimesta. Minusta tuo ei ole kovin hyvä merkki, joten mieluummin vuokraisin tuon jollekin eläimettömälle ja ihmiselle jolla on rahaa..

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi, eläimet ja takuuvuokraan tyssäisi. Minulla on vuokra-asunto ja olen oppinut kantapään kautta että vuokralaisten kanssa kannattaa olla tarkka, en ota enää ensimmäistä.

Vierailija
62/69 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän vielä ole sitä opiskelupaikkaa saanut.

Eikä hänellä ole ilta- ja viikonlopputyötä.

En TODELLAKAAN vuokraisi hänelle.

T. Asuntosijoittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat hänet katsomaan asuntoa tms, niin selvitä nyt ainakin, msitä voi tietää aloittavansa opinnot amk:Ssa. Tämän vuoden hakukaan ei ole vielä alkanut, saati tuloksista mitään tietoa. Toki on voinut esim. Lykätä opiskelupaikan vastaanottoa vuodella tms.

Vierailija
64/69 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:12"]

Yritäpä nyt hyvä ihminen ajatella miten todellinen maailma toimii. Kuinka monella nuorella opiskelijalla on varaa maksaa takuuvuokraa itse, mikäli vanhemmat eivät sitä maksa.

[/quote]

No kyllähän Kokoomuksen luotsaamassa menestyvässä maassa kenellä tahansa parikymppisellä on varaa maksaa tonnin takuuvuokra.

Vierailija
65/69 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:30"]

En vuokraisi, eläimet ja takuuvuokraan tyssäisi. Minulla on vuokra-asunto ja olen oppinut kantapään kautta että vuokralaisten kanssa kannattaa olla tarkka, en ota enää ensimmäistä.

[/quote]

Eläimistä en sano mitään, mutta voi jäädä yksiö vuokraamatta mikäli odotat sitä rikasta yksinelävää eläkeläisnaista asukkaaksi.

Yksiöitä nyt vuokraavat lähinnä opiskelijat ja heillä on harvemmin noin paljoa taskussa.

Vierailija
66/69 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:20"]Sossun takuuvuokra on ihan yhtä tyhjän kanssa. Käytännössä jos tyttö ei maksa vuokraa, ei sitä maksa sossukaan, ellei vie asiaa oikeuteen ja odota siihen asti, että sossu saa rahat karhuttua tytöltä. Siihen voi mennä pari vuotta.
[/quote] tämä on valitettavasti totta.

Vierailija
67/69 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:11"]

Voithan tarjota tytölle sellaista vaihtoehtoa, että muuttaa asuntoon kuukauden päästä. Maksaa takuuvuokran nyt ja ensimmäisen kuun vuokran sitten kun muuttaa asuntoon.

Näin me tehtiin erään opiskelijatytön kanssa, hänen piti tosin asua edellisessä asunnossa vielä kuukausi, joten tehtiin tälläinen ratkaisu.

[/quote]

Ei ole edelleenkään laillista! vitun urpot

Vierailija
68/69 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi tuollaista vuokralaista. Mulle riittää jo pelkät eläimet syyksi olla ottamatta vuokralaista.

Mulla oli kolme sijoitusasuntoa, ja kerran mulla oli yhdessä vuokralla nuori nainen joka oli ammatiltaan ratsastuksenopettaja. Sillä ei ollut lemmikkiä mutta hän pesi hevosten loimet taloyhtiön pesukoneessa ja pienempiä hevosten kamoja asunnon pesukoneessa. Arvatkaa menikö putket tukkoon.... Pyykkituvassa oli joka puolella hevosen karvoja ja koneen poistovesiputkessa oli lähes metrin matkalta karvatukos! Arvatkaa saiko putkimies hepulit. Siinä jouduin mäkin osin maksumieheksi, joten sen jälkeen oon aina kysynyt vuokralaiselta ettei vaan ole mikään hevosharrastaja

Vierailija
69/69 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:20"]

Kovat luulot tytöllä itsestään, kun sanoo että "ALOITAN" enkä "aloittaisin". Yhteishaut eivät ole edes alkaneet. Mistä tuo voi tietää saako opiskelupaikkaa.

Sitäpaitsi opiskelijalle en vuokraisi noin kallista asuntoa. Ne saavat max. 420€/kk ja sinulla on tuota korkeampi vuokra.

[/quote]

No ensinäkin likka on voinut hakea heti alkuun lykkäystä, toisekseen, mistä tietää jos käy töissä-on säästöjä-vanhemmat avustaa. Kysy suoraan miten meinaa vuokrasta selviytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi