Joku enenevä pakkomielle olla eronneenakin perhe?
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen, miksi oma suhde karahti aikanaan karille. Eli miehen ex vaimo ja lasten äiti roikkui miehessä ja keksi kokoajan "yhteistä" tekemistä. Veikea sitä on rakentaa mitään suhdetta mieheen, joka on kokoajan puhelimessa exän kanssa. Tämä ex myös järjesti matkoja (mies kuitenkin maksoi kaiken), sukujuhlia, synttäreitä, huvipuistoreissuja, yöllisiä sairastumistapauksia, saunareissuja mökille.... ym. Tätä kesti 4 vuotta, kunnes nainen sitten löysi uuden miehen. Silloin kävi niin kuin olin miestä varoitellutkin, eli hän ei saanut osallistua enää mihinkään exänsä elämässä. Eli ei nähdä edes lapsia. Valitettavasti meidän suhde oli jo niin karille ajettu kaiken sen minun kohtelun vuoksi, että ei minusta ollut enää miehen tueksi kun suri, että kuinka tässä nyt näin kävi.
Kommentit (14)
Kai nyt vanhemmat on lapsilleen isä ja äiti eron jälkeenkin. Suotavaa olisi. Mitään suhderoikkumista en ole koskaan havainnut.
Tässä tapauksessa oli ainakin naisen puolelta meidän suhteen sabotoimista. Kuljeskeli kuulemma esim. avonaisessa kylpytkissa kun mies oli tullut hakemaan lapsia ja samoin kun toi niitä takaisin. Voin vaan kuvitella mitä ovat päätyneet tekemään.
Ap.
Miten ex voi järjestää yöllisiä sairastapauksia?
Vierailija kirjoitti:
Miten ex voi järjestää yöllisiä sairastapauksia?
Soitteli yöllä kuinka lapsi oli sairastunut. Mies sitten ryntäsi heti paikalle. Yleensä ilmenivät joksikin viinin höyryiseksi kännisekoiluksi. Tai tenavalla oli vähän nuhaa.
Nainen vaan nautti tilanteesta, että mies tulee heti hänen luokseen kun vetoaa lapsiin.
Ap.
Ei se vanhemmuus katoa eron myötä mihinkään eikä siten katoa lapsen perhekään, se on vain kahdessa eri osoitteessa. Perhe on jotain ihan muuta kuin parisuhde (tosin perheenjäsenistä aikuiset ei-sukulaiset voivat olla parisuhteessa, mutta ei se ole ehdoton edellytys), joten lapselle tekee ihan hyvää huomata, että isä pystyy puhumaan äidille eron jälkeen ja päinvastoin. Yhdessä syöminen ei tarkoita sitä, että seuraavaksi peuhataan sängyssä.
Liian moni lapsi saa eron jälkeen kuulla, että vanhempi ei koskaan ollut onnellinen sinun äitisi/isäsi kanssa, vasta minun kanssani hän on onnellinen. Vaikuttaa vahvasti lapsen itsetuntoon kuulla, että on onnettomien ja toisiaan vihaavien suhteesta syntynyt. Miten kukaan voi rakastaa lasta, jonka vanhempi ei ole koskaan ollut yhtään mitään?
Munaton mies! Jos eksä roikkuu KOKO AJAN miehessä, eikä miehellä ole munaa saada häirintää loppumaan, niin ei siitä miehestä ole elämänkumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Munaton mies! Jos eksä roikkuu KOKO AJAN miehessä, eikä miehellä ole munaa saada häirintää loppumaan, niin ei siitä miehestä ole elämänkumppaniksi.
Niin no niinkuin kerroinkin, niin hän on ex.
Ap..
Vierailija kirjoitti:
Ei se vanhemmuus katoa eron myötä mihinkään eikä siten katoa lapsen perhekään, se on vain kahdessa eri osoitteessa. Perhe on jotain ihan muuta kuin parisuhde (tosin perheenjäsenistä aikuiset ei-sukulaiset voivat olla parisuhteessa, mutta ei se ole ehdoton edellytys), joten lapselle tekee ihan hyvää huomata, että isä pystyy puhumaan äidille eron jälkeen ja päinvastoin. Yhdessä syöminen ei tarkoita sitä, että seuraavaksi peuhataan sängyssä.
Liian moni lapsi saa eron jälkeen kuulla, että vanhempi ei koskaan ollut onnellinen sinun äitisi/isäsi kanssa, vasta minun kanssani hän on onnellinen. Vaikuttaa vahvasti lapsen itsetuntoon kuulla, että on onnettomien ja toisiaan vihaavien suhteesta syntynyt. Miten kukaan voi rakastaa lasta, jonka vanhempi ei ole koskaan ollut yhtään mitään?
Voihan lapsi vaikka itse vihata omia vanhempiaan, eikä se välttämättä vaikuta itsetuntoon. Kun lapsi on ihan eri ihminen kuin vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa oli ainakin naisen puolelta meidän suhteen sabotoimista. Kuljeskeli kuulemma esim. avonaisessa kylpytkissa kun mies oli tullut hakemaan lapsia ja samoin kun toi niitä takaisin. Voin vaan kuvitella mitä ovat päätyneet tekemään.
Ap.
Jos minä näkisin eksäni vähissä vaatteissa, ei se ainakaan minussa mitään halua herättäisi. Kyseessä on eksä, ei ole tunteita enkä tunne vetoa. Ja jos en tunne vetoa, ei tee mieli harrastaa seksiä.
Jotkut taasen eivät voi sietää ex-kumppaniaan silmissään eron jälkeen ja jotkut ovat ihan BFF
Eniten tässä tarinassa sympatiaa saa tuo mies. Varmaan asetti lapsensa etusijalle, kuten kuuluukin ja samalla yritti pitää kaikki ympärillä olevat aikuiset tyytyväisenä.
Lopulta kaikki aikuiset katkaisivat köydet ja vielä vietiin lapsetkin elämästä.
Vanha suola janottaa puolin ja toisin. Ei se mikään pakkomielle ole. Perhe halutaan pitää kasassa lasten vuoksi.
Minä olen kuullut näistä vain av:lta.