Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu jokapäiväinen allerginen nuha ja aivastelu? Hermot menee!

Vierailija
01.02.2015 |

Tää on jatkunut jo varmaan 15 vuotta. Ympäri vuoden. Syön päivittäin allergialääkkeitä, mutta siltikin aina vähän aivastuttaa ja kutittaa koko naamaa sisältäpäin. Nenä tiputtelee koko ajan kirkasta vettä. Tänään on taas ollut erityisen huono päivä ja kutinasta ja niiskutuksesta on kehkeytynyt mojova päänsärky.

Tavalliset allergiatestit ei tuottaneet tulosta, eikä kukaan ole koskaan ehdottanut mitään jatkotutkimuksia.  On vaan sanottu, että ei näihin aina pääse kiinni.

TODELLA RAIVOSTUTTAVA VAIVA!!!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet? Gluteeniviljat? Hajusteet?

Kokeile jättää nuita pois.

Vierailija
22/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljasta johtui mulla samanlaiset oireet. Allergiatestien mukaan en ole niille allerginen, mutta oireet loppui kun jätin pois kauran, ohran, vehnän ja rukiin. Vuosia jatkunut vatsakipukin loppui. Nykyisin käytän tattaria ja riisiä. Jos leivon perheelle jotain esim. vehnäjauhoista ja ne pöllyää kauheesti, tirskuttaa ja poskionteloihin koskee pari päivää.

Voit tietysti olla allerginen jollekin muullekin. Kokeilemalla selviää, vaatii tosin aika paljon "salapoliisityötä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölystä. Siivoapa, pyyhi pölyt ja imuroi kunnolla.

Vierailija
24/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"]Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla.
[/quote] Tää siis auttoi mulla tuohon vaivaan. T. 3
[/quote] Tää onn just niin perinteistä av:ta. Annoin selkeän ratkaisun vaivaan, mutta sitä ei noteerata mitenkään. Muhi sitten liemissäsi ja ongelmissasi. Kuten lääkärit jo sinulle sanoivat, allergiselle nuhalle ei ole välttämättä mitään selkeää syytä jonka voi eliminoida. Mutta selkeästi mieluummin valitat ja kokeilet kaikenlaista hokkuspokkusta jotta saat lisää valittamisen aihetta kun viljanmaidonvedenpölynulkoilman välttäminen ei auttanut.

Vierailija
26/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan poistanut kaikki hajusteet ympäristöstäsi? Ne aiheuttavat minulla allergistanuhaa. Kotini on nykyään tuoksuton, ja nenä voi hyvin :)

Vierailija
27/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuste – kavala ystävä

Hajusteita on kaikkialla.

Jos olet hajusteiden peruskuluttaja eli noin 20-40-vuotias nainen,
toimit mahdollisesti näin:

Ajattelet että henkilökohtainen hygienasi, itsevarmuutesi ja
viehättävyytesi ovat kunnossa, kun tuoksut. Peset suihkussa hiuksesi
ja ihosi tuoksuilla, puhdistat suusi tuoksuvilla, puhdistat ihosi ja
meikkaat tuoksuvilla, lisäät tuoksuvan deodorantin, vartalovoiteen,
ehkä jalkasuihkeen ja intiimisuihkeen, lisäät tuoksuvan hiusgeelin,
hiuslakan ja hajuveden. Pukeudut hajusteilla pestyihin vaatteisiin ja
lisäät hajustetun pikkuhousunsuojan.

Kylpyhuoneen ja wc:n olet jo pessyt hajustetuilla, samoin saunan ja
keittiössä tiskit. Todennäköisesti kaikki siivousaineesi ovat
tuoksuvia. Olet ehkä sijoittanut kotiisi ilmanraikastimen.

Menet autoosi, joka tuoksuu, tai bussiin ja työpaikalle, jossa muutkin
tuoksuvat. Hengität hajusteita sisääsi koko päivän. Niitä tunkeutuu
myös ihosi läpi.

Jonain päivänä ehkä huomaat, että silmiäsi kirvelee ja ne valuvat
vettä, nenä on tukossa, päätä särkee, pyörryttää, ajatukset ovat
tokkuraiset, rintaa painaa ja yskittää, ääni käheytyy, väsyttää ja
oksettaa. Alat epäillä että sinulla on astma. Kutiset
odottamattomasti.

Voi olla, että olet herkistynyt hajusteille.

Nenä  –  aivojen uloke?

Lue loput: http://www.elinahytonen.fi/2012/05/hajuste-kavala-ystava/

Vierailija
28/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta kotona?

Vierailija
29/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla.

Vierailija
30/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"]Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla.
[/quote] Tää siis auttoi mulla tuohon vaivaan. T. 3

Vierailija
31/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo varmaan homeesta, ollaan muutettu näiden vuosien aikana useamman kerran. Yksi koti oli kyllä homeessa (ulkomailla) mutta lääkäri sanoi mulle, että homeesta aiheutuvat oireet lakkaavat heti, kun hometalosta pääsee pois. Nämä mun oireet on jatkuneett samanlaisina niin kerros- kuin omakotitaloissa kotimaassa ja ulkomailla.

Ap

Vierailija
32/38 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kätän allergiseen nuhaan nasolin nenätippoja on ainaki tähän asti auttanu

Vierailija
33/38 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko testattu pöly ja mitä eläimiä? Poikani on elämistä testien mukaan allerginen koiralle, mutta ei muille eläimille ja kaikkia ei ole testattu. Asuu omassa asunnossaan, missä voi hyvin. Mutta kun tulee kotiin, alkaa tuo saa aina. Luulen, että syynä on naapurin koirat, kun sellainen on sekä yläpuolella että seinänaapurilla. Omalla kohdallasi tuo ei pitäne paikkaansa, jos olet noin usein muuttanut. Mutta miten se hometalosta muutto, onko samoja tavaroita yhä? Ne itiöt kulkevat mukana. Sulla voi olla myös joku tosi harvinainen allergia, jollekin tekstiilille vaikka, sellainen, mitä yleensä ei testata. Astma myös aiheuttaa tuollaista joskus. Puuvilla-allergia on esimerkiksi erittäin harvinainen, mutta sitäkin on maailmassa. 

Vierailija
34/38 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös samanlaista aivastelua ja nenän tukkoisuutta aika ajoin ja jostain ärsykkeestä se aina alkoi. 

Olen nyt eläkkeellä ja asun mieheni kanssa hänen rakentamassaan puutalossa maaseudulla. Ei ole ollut enää mitään vastaavaa aivastelua. Ei siihenkään mitkään allergialääkkeet auttaneet eikä lääkäri osannut sanoa muuta kuin, kyllä sen itse huomaa mitä tulee välttää, ettei nenää ärsytä.

Vierailija
35/38 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap astma -testeihin! Onko tähystetty ettei kyseessä ole vino nenän väliseinä. On muuten hyvin yleinen.

Vierailija
36/38 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kans mielessä väliseinän vinous!

Vierailija
37/38 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aivastelen päivässä yhteensä 50kertaa ja en tiiä mistä johtuu. Osaisitteko sanoa että mistä joshtuu aivastelu? Olen käynyt lääkärissä ja lääkäri sanoi että tämä on normaalia jos aivastaa ja tulee monta peräkkäin. Mut mää hain vielä allergia lääkettä apteekista mutta ei auta. Mun poikaystävä on kysyny että miks mää aivastelen monta kertaa päivässä ja en osannu vastata. Esim ku mää ja mun poikaystävä suudellaa nii aika vaikeeta ku aivastuksia mulla tulee siinä. Ja mun poikaystävä ei edes aivastele nii paljon ku mää. Mun poikaystävä aivastelee suunillee päivässä 10-20kertaa. Tämä on jatkunut vasta 1-2vuotta. Miksi aivastelen näin paljon?

Vierailija
38/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home/sisäilma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän