Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee toisille niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän

Vierailija
20.02.2015 |

Sanonta pitää kyllä paikkaansa. Kannattaisi joskus vilkasta sinne peiliin löytyisikö sieltä syytä aiheutuneeseen tilanteeseen. Karman laki maksaa takaisin ilkeät teot.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä jotain perää, mutta kumoaa kaiken! ♥  

Vierailija
2/20 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itselleni niinkuin toivoisin itselleni tehtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää vastailee.

Kykenenkö empatiaan? Kyllä kykenen. Tavallaan tuo kusipäisyyteni on suojelumekanismini sillä olen hyvinkin kanaemomainen mutta palan todella nopeasti loppuun. Toisenlaisella luonteella minua käytettäisiin hyväksi ja kun olisin palanut loppuun minut hyljättäisiin.

Mitä teen ansaitakseni halauksen? Halausta ei pidä ansaita. Se halaus annetaan silloin kun toinen ei pysty tekemään mitään eli on kaikkein heikommillaan. Halaus on viesti siitä että saa olla heikko, halaus tulee rakkaudesta, aidosta välittämisestä. Eivät hekään joita olen halannut ole tehneet mitään ansaitakseen sen. Olen vain välittänyt, antanut pienen hetken rakkauttani heille.

Kusipää toivottaa nyt kaikille hyvää yön jatkoa!

Vierailija
4/20 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa Kultaista Sääntöä, joka toimisi kaikkien kohdalla.

- Jos sinua lyödään käännä toinen poski. Kun lyöjä on väkivaltainen hullu tai humalainen niin hän jatkaa pahoinpitelyä.

- Tee toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän. Vaan entäs jos olen masokisti tai inhoan itseäni tai haluan rangaista itseäni? Teenkö silloinkin toisille kuten haluaisin itselleni tehtävän?

- Tee toisille niinkuin haluaisit toisille tehdä. Toimii, jos henkilöllä on oikeudentaju ja empatiaa mutta ei toimi psykopaatin kohdalla.

- Suojele heikompaasi vahvemmalta. Vaan entäs jos heikompi käyttää heikkouttaan aseena? Rasismikortti tulee hakematta mieleen.

- Toimi lain mukaisella tavalla. Vaan entäs jos lain noudattaminen aiheuttaa vahinkoa ja täysin epäoikeudenmukaisen tilanteen?

... näitä riittää. Ei siis ole olemassa yleistä ohjetta, joka vapauttaisi ihmisparan tapauskohtaisesta harkinnasta vuorovaikutustilanteissa. 

Vierailija
5/20 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:29"]

Miksi? Miten minä hyödyn siitä, että teen toisille niinkuin toivoisin itselle tehtävän? On naiivia kuvitella, että jos autuaasti keskityn palvelemaan muiden päämääriä, saavutan omat tavoitteeni kuin taikaiskusta.

[/quote]Hyvyys ja oikeudenmukaisuus eivät sinun korviesi välissä asu - mutta ei siinä kyllin, vaan toisten hyvyys ja oikeudenmukaisuus on sinulle niin suuri ongelma, että se pitää yrittää leimata "naiiviksi" :D. Toivottavasti tuollaisella ihmisellä ei ole lapsia, puolisoa eikä muitakaan ihmissuhteita.
[/quote]

Eli jos minä kyseenalaistan nämä kultaiset käyttäytymissäännöt, tarkoittaa mielestäsi sitä, että olen itse pahuus, itsekäs kusipää, eikä minulla saisi olla edes ihmissuhteita? Toivottavasti sinä olet täydellinen, etkä kyseenalaista mitään saati sitten koskaan ajattele itseäsi. Onko sädekehäsi kunnossa? :)

Vierailija
6/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Miten minä hyödyn siitä, että teen toisille niinkuin toivoisin itselle tehtävän?
On naiivia kuvitella, että jos autuaasti keskityn palvelemaan muiden päämääriä, saavutan omat tavoitteeni kuin taikaiskusta.

Vierailija
7/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän allekirjoitan täysin! Vilkaisua peiliin, kiitos!

Vierailija
8/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin mun elämän filosofia! :) Tietysti pitää pitää mielessään ettei ihan kenenkään lattialuutuksi rupea eikä anna käyttää itseään hyväksi. Niin kauan kun itselleen tulee hyvä mieli toisten hyvin kohtelusta niin silloin on asiat hyvin! :)

Vierailija
9/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin tämä neuvo pätee esim. väkivaltarikoksen uhriin, kun tekijä ei ole sovittanut tekojaan?

Vierailija
10/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo kyllä aina päde. Uhrin syyllistäminen on aika julmaa.

Vierailija
11/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tätä sanontaa pohtinut. Mitä jos joku on vaikka masokisti ja tykkää saada vähän raippaa takaloosteriin: pitääkö sittenkin tehdä toisille, niin kuin haluaisi itselleen tehtävän?

Vierailija
12/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:29"]

Miksi? Miten minä hyödyn siitä, että teen toisille niinkuin toivoisin itselle tehtävän? On naiivia kuvitella, että jos autuaasti keskityn palvelemaan muiden päämääriä, saavutan omat tavoitteeni kuin taikaiskusta.

[/quote]Hyvyys ja oikeudenmukaisuus eivät sinun korviesi välissä asu - mutta ei siinä kyllin, vaan toisten hyvyys ja oikeudenmukaisuus on sinulle niin suuri ongelma, että se pitää yrittää leimata "naiiviksi" :D. Toivottavasti tuollaisella ihmisellä ei ole lapsia, puolisoa eikä muitakaan ihmissuhteita.

Vierailija
13/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:38"]

Millä tavoin tämä neuvo pätee esim. väkivaltarikoksen uhriin, kun tekijä ei ole sovittanut tekojaan?

[/quote]

Tuon sanonnan on myös tarkoitus suojella ihmistä itseään muuttumasta esim. samanlaiseksi kuin väkivallantekijä. Jos kerran tekee jotain, niin se on helpompi toteuttaa myöhemmin uudelleen.

Vierailija
14/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on minunlaiseni kusipää joka tekee korkojen kera niin kuin toiset tekevät minulle.

Jos yrität hankaloittaa elämääni, teen elämästäsi helvetin.

Jos yrität läimästä minua, saat muistella valokuvista millainen nenäsi olikaan.

Jos teet pienen palveluksen minulle, teen suuren palveluksen sinulle.

Jos annat halauksen vaikeana päivänä minulle, olen tukenasi lopun elämääsi.

T: Kusipää

Vierailija
15/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos haluaisin, että mikäli tekisin väkivaltatekoja, tuputtaisin uskontoani taikka pitäisin vääräuskoisia koirina niin minut pitäisi piestä hengiltä.

Eli pitäisikö minun siis piestä nyt näitä tekeviä, koska haluaisin että minutkin laitettaisiin ruotuun samassa tilanteessa?

Vierailija
16/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse elänyt tuon ohjeen mukaan niin hyvin kuin olen pystynyt ja olen saanut huomata että luokseni on sen myötä tullut hyviä asioita. Toisekseen sivusta olen seurannut muutamaa negatiivisuuteen ja ilkeämielisyyden puoleen kallistuvaa ihmistä ja näyttää että he itse kaivavat omaa kuoppaansa kokoajan ja tietenkin vielä syyttävät siitä muita aina.

Vierailija
17/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei asia mene useinkaan noin. Ihmiset ovat ilkeitä ja käyttävät hyväksi toisten kiltteyttä. Toki pokkeuksiakin löytyy.

Vierailija
18/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:51"]

Ja sitten on minunlaiseni kusipää joka tekee korkojen kera niin kuin toiset tekevät minulle.

[/quote]

Kykenetkö empatiaan? Lainkaan?

Vierailija
19/20 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:37"]

Valitettavasti ei asia mene useinkaan noin. Ihmiset ovat ilkeitä ja käyttävät hyväksi toisten kiltteyttä. Toki pokkeuksiakin löytyy.

[/quote]

Ilkeille ihmisille olen neutraali tai vähintään pysyn kaukana sellaisista. Ja samaa toivon että hekin tekevät minulle. Mutta silloin minulla on oikeus toimia jos omista toimistani huolimatta paukataan minun reviirilleni.

Vierailija
20/20 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:51"]

[/quote]

Rakas Kusipää: mitä teet ansaitaksesi halauksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan