Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu jokapäiväinen allerginen nuha ja aivastelu? Hermot menee!

Vierailija
01.02.2015 |

Tää on jatkunut jo varmaan 15 vuotta. Ympäri vuoden. Syön päivittäin allergialääkkeitä, mutta siltikin aina vähän aivastuttaa ja kutittaa koko naamaa sisältäpäin. Nenä tiputtelee koko ajan kirkasta vettä. Tänään on taas ollut erityisen huono päivä ja kutinasta ja niiskutuksesta on kehkeytynyt mojova päänsärky.

Tavalliset allergiatestit ei tuottaneet tulosta, eikä kukaan ole koskaan ehdottanut mitään jatkotutkimuksia.  On vaan sanottu, että ei näihin aina pääse kiinni.

TODELLA RAIVOSTUTTAVA VAIVA!!!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekasvi? Mulla ja miehellä ollut 5 vuotta kokoajan nuhaa, päivittäistä aivastelua, poskiontelotulehduskierre sekä nenän limakalvot turvoksissa (joka aiheutti järkyttävää päänsärkyä). Omistimme yhden ainoan huonekasvin: ikeasta ostetun traakkipuun. Sen kun tajus heittää pois, hävis kummankin oireet.

Vierailija
2/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tottakai kyse on kodin kukkasesta tms. kun ap:n oireet ovat olleet samanlaiset 15 vuotta huolimatta asuinpaikasta, asuinmaasta ja vuodenajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap aina välillä vaihtaa patja, pakastaa ja pestä tyynyt ja peitot. Ja tosiaan tuo hajuttomuus, kaikki kodin pesuaineet allergia- ja astmaliiton suosittelemia.

Vierailija
4/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"]

Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla.

[/quote]

Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/

Vierailija
5/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastulevy jossain huonekaluissa? Jotkut tekstiilit?.verhot...mitä on kuskattu mukana?

ne itiöt jos on ollut hometta...ei välttämättä lähde vaatteista.

vanhat kirjat ja pöllyset paperit.

kasvit. Vessahajusteet. Jotkut ihorasvat. 

Muuta jotain elämässäsi tai tavaroissa tai käytössä. Testaa muutama viikko. Katso jos on muutosta.

Vierailija
6/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"]

Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla.

[/quote]

Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/
[/quote] Ja kun syy on elimistön epänormaali toiminta (eikä mikään ulkopuolinen asia), niin mitenkäs se syy hoidetaan? Pistetään elimistö jojoon niin johan oireet loppuivat.

Vierailija
7/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"] Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla. [/quote]   Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/ [/quote] Ja kun syy on elimistön epänormaali toiminta (eikä mikään ulkopuolinen asia), niin mitenkäs se syy hoidetaan? Pistetään elimistö jojoon niin johan oireet loppuivat.

[/quote]

Minulla esimerkiksi loppuivat oireet kun yksitellen vaihdoin kaikki kodin pesuaineet noihin allergia-ja astmaliiton suosittelemiin, lopetin hajuveden, hajustetun dödön käytön, siirryin erisanin shamppoisiin. Allerginennuha kerkesi olla riesana kymmenisen vuotta, ei kuule nokkakannu lopettanut oiretta. Piti etsiä oireiden aiheuttaja. Kun sen löysin, loppuivat oireet.

Vierailija
8/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"] Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla. [/quote]   Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/ [/quote] Ja kun syy on elimistön epänormaali toiminta (eikä mikään ulkopuolinen asia), niin mitenkäs se syy hoidetaan? Pistetään elimistö jojoon niin johan oireet loppuivat.

[/quote]

Minulla esimerkiksi loppuivat oireet kun yksitellen vaihdoin kaikki kodin pesuaineet noihin allergia-ja astmaliiton suosittelemiin, lopetin hajuveden, hajustetun dödön käytön, siirryin erisanin shamppoisiin. Allerginennuha kerkesi olla riesana kymmenisen vuotta, ei kuule nokkakannu lopettanut oiretta. Piti etsiä oireiden aiheuttaja. Kun sen löysin, loppuivat oireet.
[/quote] No kuule minulla tuo esittämäni yhdistelmä lopetti pahimmat oireet (olen siis 3). Koko elämäni olen elänyt täysin allergiasaneeratussa ympäristössä yms. Joillain vain on krooninen allerginen nuha. Mutta ihan sama. Päivän ärsytys minulle tämä ketju.

Vierailija
9/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:18"]

Lastulevy jossain huonekaluissa? Jotkut tekstiilit?.verhot...mitä on kuskattu mukana?

ne itiöt jos on ollut hometta...ei välttämättä lähde vaatteista.

vanhat kirjat ja pöllyset paperit.

kasvit. Vessahajusteet. Jotkut ihorasvat. 

Muuta jotain elämässäsi tai tavaroissa tai käytössä. Testaa muutama viikko. Katso jos on muutosta.

[/quote]

Veskissä ei kannata edes käyttää ilmanraikastimia. Ne on sellaista kemikaalimyrkkyä, jota on mm löydetty äidinmaidosta (Lähteenä dokumentti Living Downstream: Living Downstream is a cinematic feature-length documentary based on the acclaimed book by ecologist and cancer survivor Sandra Steingraber, Ph.D. http://www.livingdownstream.com/ ). Kivat vastasyntyneille :/ Vanha kunnon tulitikut ison hädän jälkeen toimii :)

Vierailija
10/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"] Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla. [/quote]   Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/ [/quote] Ja kun syy on elimistön epänormaali toiminta (eikä mikään ulkopuolinen asia), niin mitenkäs se syy hoidetaan? Pistetään elimistö jojoon niin johan oireet loppuivat. [/quote]   Minulla esimerkiksi loppuivat oireet kun yksitellen vaihdoin kaikki kodin pesuaineet noihin allergia-ja astmaliiton suosittelemiin, lopetin hajuveden, hajustetun dödön käytön, siirryin erisanin shamppoisiin. Allerginennuha kerkesi olla riesana kymmenisen vuotta, ei kuule nokkakannu lopettanut oiretta. Piti etsiä oireiden aiheuttaja. Kun sen löysin, loppuivat oireet. [/quote] No kuule minulla tuo esittämäni yhdistelmä lopetti pahimmat oireet (olen siis 3). Koko elämäni olen elänyt täysin allergiasaneeratussa ympäristössä yms. Joillain vain on krooninen allerginen nuha. Mutta ihan sama. Päivän ärsytys minulle tämä ketju.

[/quote]

Opettele hyvä aikuinen ihminen hillitsemään tunteesi. Ehkä nuhasi johtuu korkeista stressihormonitasoista... Just saying...

Vierailija
11/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"] Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla. [/quote]   Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/ [/quote] Ja kun syy on elimistön epänormaali toiminta (eikä mikään ulkopuolinen asia), niin mitenkäs se syy hoidetaan? Pistetään elimistö jojoon niin johan oireet loppuivat. [/quote]   Minulla esimerkiksi loppuivat oireet kun yksitellen vaihdoin kaikki kodin pesuaineet noihin allergia-ja astmaliiton suosittelemiin, lopetin hajuveden, hajustetun dödön käytön, siirryin erisanin shamppoisiin. Allerginennuha kerkesi olla riesana kymmenisen vuotta, ei kuule nokkakannu lopettanut oiretta. Piti etsiä oireiden aiheuttaja. Kun sen löysin, loppuivat oireet. [/quote] No kuule minulla tuo esittämäni yhdistelmä lopetti pahimmat oireet (olen siis 3). Koko elämäni olen elänyt täysin allergiasaneeratussa ympäristössä yms. Joillain vain on krooninen allerginen nuha. Mutta ihan sama. Päivän ärsytys minulle tämä ketju.

[/quote]

Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa etsiä ja löytää syyn oireisiinsa ja saa siten oireet loppumaan? o.O

Vierailija
12/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:30"]

[/quote]

Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa etsiä ja löytää syyn oireisiinsa ja saa siten oireet loppumaan? o.O
[/quote] viisitoista vuotta samanlaisina pysyneisiin oireisiin kun kaikki ulkoinen on muuttunut?

Vierailija
13/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:30"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"] Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla. [/quote]   Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/ [/quote] Ja kun syy on elimistön epänormaali toiminta (eikä mikään ulkopuolinen asia), niin mitenkäs se syy hoidetaan? Pistetään elimistö jojoon niin johan oireet loppuivat. [/quote]   Minulla esimerkiksi loppuivat oireet kun yksitellen vaihdoin kaikki kodin pesuaineet noihin allergia-ja astmaliiton suosittelemiin, lopetin hajuveden, hajustetun dödön käytön, siirryin erisanin shamppoisiin. Allerginennuha kerkesi olla riesana kymmenisen vuotta, ei kuule nokkakannu lopettanut oiretta. Piti etsiä oireiden aiheuttaja. Kun sen löysin, loppuivat oireet. [/quote] No kuule minulla tuo esittämäni yhdistelmä lopetti pahimmat oireet (olen siis 3). Koko elämäni olen elänyt täysin allergiasaneeratussa ympäristössä yms. Joillain vain on krooninen allerginen nuha. Mutta ihan sama. Päivän ärsytys minulle tämä ketju. [/quote]   Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa etsiä ja löytää syyn oireisiinsa ja saa siten oireet loppumaan? o.O [/quote] viisitoista vuotta samanlaisina pysyneisiin oireisiin kun kaikki ulkoinen on muuttunut?

[/quote]

En edelleenkään saanut vastausta, että mitä se on sinulta pois jos joku haluaa etsiä ja löytää syyn oireisiinsa ja saa siten oireet loppumaan?

Vierailija
14/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:30"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"] Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla. [/quote]   Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/ [/quote] Ja kun syy on elimistön epänormaali toiminta (eikä mikään ulkopuolinen asia), niin mitenkäs se syy hoidetaan? Pistetään elimistö jojoon niin johan oireet loppuivat. [/quote]   Minulla esimerkiksi loppuivat oireet kun yksitellen vaihdoin kaikki kodin pesuaineet noihin allergia-ja astmaliiton suosittelemiin, lopetin hajuveden, hajustetun dödön käytön, siirryin erisanin shamppoisiin. Allerginennuha kerkesi olla riesana kymmenisen vuotta, ei kuule nokkakannu lopettanut oiretta. Piti etsiä oireiden aiheuttaja. Kun sen löysin, loppuivat oireet. [/quote] No kuule minulla tuo esittämäni yhdistelmä lopetti pahimmat oireet (olen siis 3). Koko elämäni olen elänyt täysin allergiasaneeratussa ympäristössä yms. Joillain vain on krooninen allerginen nuha. Mutta ihan sama. Päivän ärsytys minulle tämä ketju. [/quote]   Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa etsiä ja löytää syyn oireisiinsa ja saa siten oireet loppumaan? o.O [/quote] viisitoista vuotta samanlaisina pysyneisiin oireisiin kun kaikki ulkoinen on muuttunut?

[/quote]

En edelleenkään saanut vastausta, että mitä se on sinulta pois jos joku haluaa etsiä ja löytää syyn oireisiinsa ja saa siten oireet loppumaan?
[/quote] oletko yksinkertainen? Ap:n tapauksessa se syy on todennäköisimmin se sen oma elimistö, ei mikään ulkoinen.

Vierailija
15/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:39"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:30"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:02"] Avamys ja päivittäinen huuhtelu sillä nokkakannulla. [/quote]   Tällä hoidetaan oiretta, eikä syytä.. juuri kuten länsimainen lääketiede tekee :/ [/quote] Ja kun syy on elimistön epänormaali toiminta (eikä mikään ulkopuolinen asia), niin mitenkäs se syy hoidetaan? Pistetään elimistö jojoon niin johan oireet loppuivat. [/quote]   Minulla esimerkiksi loppuivat oireet kun yksitellen vaihdoin kaikki kodin pesuaineet noihin allergia-ja astmaliiton suosittelemiin, lopetin hajuveden, hajustetun dödön käytön, siirryin erisanin shamppoisiin. Allerginennuha kerkesi olla riesana kymmenisen vuotta, ei kuule nokkakannu lopettanut oiretta. Piti etsiä oireiden aiheuttaja. Kun sen löysin, loppuivat oireet. [/quote] No kuule minulla tuo esittämäni yhdistelmä lopetti pahimmat oireet (olen siis 3). Koko elämäni olen elänyt täysin allergiasaneeratussa ympäristössä yms. Joillain vain on krooninen allerginen nuha. Mutta ihan sama. Päivän ärsytys minulle tämä ketju. [/quote]   Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa etsiä ja löytää syyn oireisiinsa ja saa siten oireet loppumaan? o.O [/quote] viisitoista vuotta samanlaisina pysyneisiin oireisiin kun kaikki ulkoinen on muuttunut? [/quote]   En edelleenkään saanut vastausta, että mitä se on sinulta pois jos joku haluaa etsiä ja löytää syyn oireisiinsa ja saa siten oireet loppumaan? [/quote] oletko yksinkertainen? Ap:n tapauksessa se syy on todennäköisimmin se sen oma elimistö, ei mikään ulkoinen.

[/quote]

Taidat itse olla yksinkertainen kun "vastauksesi" on olla ottamatta selville aiheuttajaa. Mikä sinä olet ap.lle diagnoosia antamaan? Yhtähyvin hänellä voi auttaa sama kun minulla, eli hajusteiden pois jättäminen. Itsekin kerkesin kymmenisen vuotta oireista kärsimään. Tai ties mitkä polyypit nenäonteloissa, mutta ei. Sinun tavallasi jätetään vain tutkimukset kesken ja siedetään oireita jollain nenäkannulla, joka ei muuten edes minulla auttanut.

Vierailija
16/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tietoa vihanhallinnasta

Vihanhallintaa on mahdollista oppia! Kaiken vihan ja suuttumuksen takana toimii sama mekanismi, jonka ymmärtäminen on ensimmäinen askel vihan hallinnassa. Vihalla tarkoitan tässä vihaa ja vihastumista, ärsyyntymistä, suuttumista  ja raivostumista eli kaikkia vihan eri tasoja.

Tarjoudun oppaaksesi matkallasi vihasta kohti rauhallista ja nautittavaa elämää. Jos sinua kiinnostaa uusi suhtautuminen asioihin ja tilanteisiin, joissa aiemmin olet helposti ärsyyntynyt, vihastunut tai raivostunut, olet oikeassa paikassa!

TULE MUKAAN MUUTTAMAAN MAAILMAA!

Muutos alkaa aina itsestä, koska toista henkilöä ei voi muuttaa. Ensimmäiseksi opettelemme uuden tavan ajatella. Siinä ei ole tilaa suuttumukselle eikä vihalle. Vasta kun olemme ensin kitkeneet itsestämme vihan pois, on mahdollista saavuttaa rauha maailmaan. http://vihanhallinta.fi/

Vierailija
17/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:20"]

[/quote]

Kirjoittamassasi ei ole mitään logiikkaa.

Vierailija
18/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:33"]

[/quote]

Opettele hyvä aikuinen ihminen hillitsemään tunteesi. Ehkä nuhasi johtuu korkeista stressihormonitasoista... Just saying...

[/quote]

Komppi. Stressitasonnousu muuten aiheuttaa oikeasti allergisia oireita.

Vierailija
19/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei pitäisi tällainen ärsyttää, mutta tänään nyt on vain sellainen päivä, että ärsyttää. Mutta se nyt ei edelleenkään ole tämän jutun pointti. No pikaisesti googlasin tuosta allergisesta nuhasta, ja nähtävästi käytin itse väärää termiä. Elikkäs ap:lla on luultavasti "muu yliherkkyysnuha, ei-allerginen nuha, sisäsyntyinen nuha, intrinsic-nuha, vasomotorinen nuha". Siinä nenä nyt vain on ärsyyntynyt ja vuotaa ympäri vuoden ilman ULKOPUOLISTA syytä. Tietenkin ulkopuoliset asiat voivat ärsyttää sitä vuotamaan vielä enemmän. (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00198) AP itse kirjoitti että on käynyt kaikki allergiatestit sun muut ja asuinpaikan vaihto sun muu ei vaikuta asiaan mitenkään. Miksi itse jankkaatte, että "pakko pakko löytyä ulkopuolinen syy"? Voisiko niitä lääkäreitäkin joskus uskoa? Ja tietenkin, jos ap on viimeiset 15 vuotta käyttänyt joka päivä jotain hajustetta (petivaatteissa, itsessään), omistanut juuri tuon ajan kotieläimen tms., niin sitten täytyy olla jo itsessään vähän yksinkertainen ettei osaa näitä mitenkään yhdistää. Jos nuha kerta kuitenkin kovasti häiritsee. Ja minä en missään vaiheessa sanonut, että pelkkä nokkakannu riittäisi. Kirjoitin, että itselläni auttoi avamys -- yhdistettynä siihen kannuun.

Että heippa vaan teille jankkaajille.

Vierailija
20/38 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi