Lapsella paljon mustelmia, apua!
Huomasin että 9-v pojalla on toisessa sääressä monta sormenpäätä vähän isomman kokoista mustelmaa + saman jalan polven syrjässä myös. Selässä 3 pientä haaleaa mustelmaa. Pelaa futista ja touhuaa muutenkin mutta ei edes muista satuttaneensa itseään. Mustelmia on minusta ennenkin tullut hänelle helposti mutta nyt jalka vain aika mustelmainen (5-6 kpl) niin heräsi huoli että pitäisikö käydä lääkärissä vai uskaltaako seurata vielä?
Kommentit (25)
Kyllä niitä selittämättömiä mustelmia tulee ja menee. Aika varmasti reeneissä tulleet ja viä kun kuulemma helposti tulee. Jos niitä tulee lisää ilman hyviä syitä eripuolille kehoa nii sitten olis hyvä näyttää lääkärille mutta itse tarkkailisin vielä tilannetta
Touhukkaat lapset eivät edes aina huomaa jokaista kolhua, varsinkaan pojat kun juoksentelevat pitkin pihoja ja koulun käytäviäkin :)
Meidän pojan jalat ovat olleet enemmän tai vähemmän mustelmilla siitä asti kun lähti konttaamaan, eli noin 8 vuoden ajan. Tekevälle sattuu...
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:50"]Huomasin että 9-v pojalla on toisessa sääressä monta sormenpäätä vähän isomman kokoista mustelmaa + saman jalan polven syrjässä myös. Selässä 3 pientä haaleaa mustelmaa. Pelaa futista ja touhuaa muutenkin mutta ei edes muista satuttaneensa itseään. Mustelmia on minusta ennenkin tullut hänelle helposti mutta nyt jalka vain aika mustelmainen (5-6 kpl) niin heräsi huoli että pitäisikö käydä lääkärissä vai uskaltaako seurata vielä?
[/quote]
Alakouluikäiset lapset touhuilee paljon ja lapsilla on monesti mustelmia säärissä eikä muista mistä ne on tulleet. Senikäiset lapset vaan on niin rohkeita menijöitä että pikkukolhuja tulee joita eivät ees muista. Hyppivät lumivuorella, pyörivät mäkeä alas, pelaavat jne. Jos lapsi valittaa kipuja niin sitten ehdottomasti lääkäriin, muuten en olis huolissani.
Mulla kans lapsena tuli helposti mustelmia mutta muistan kun koulussa tähän puututtiin.
Yhden luokkatoverin äiti oli huomannu nämä ja sanonu opelle että mua pahoinpidellään kotona.
Vaikka ikinä fyysista väkivaltaa en ole kokenut..luokkatoverin äidin ois kyl kannattanu ottaa asioista vähän selvää ennen kuin tollasta menee sanomaan.
Kyllä äitini oli silloin pöyristynyt :D