Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella paljon mustelmia, apua!

Vierailija
01.02.2015 |

Huomasin että 9-v pojalla on toisessa sääressä monta sormenpäätä vähän isomman kokoista mustelmaa + saman jalan polven syrjässä myös. Selässä 3 pientä haaleaa mustelmaa. Pelaa futista ja touhuaa muutenkin mutta ei edes muista satuttaneensa itseään. Mustelmia on minusta ennenkin tullut hänelle helposti mutta nyt jalka vain aika mustelmainen (5-6 kpl) niin heräsi huoli että pitäisikö käydä lääkärissä vai uskaltaako seurata vielä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne siitä futiksesta tule. Ei tarvi panikoida!

Vierailija
2/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö futiksessa käytetä säärisuojia niin ei kai se noita selitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:55"]Eikö futiksessa käytetä säärisuojia niin ei kai se noita selitä
[/quote]

Tulee niitä säärisuojista huolimatta. Ainakin mun pojille.

Vierailija
4/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treeneissä ei aina käytetä säärisuojia, koska ei oteta niin tosissaan.. Ainakaan ton ikäisillä. Ja kyllä niitä mustelmia tulee läpikin jos on jalat siinä kunnossa että sääriluu tuntuu helposti. Jos olisi jotain suurempaa sattunut, valmentajat huomaisivat ja ilmoittaisivat vanhemmille.

Vierailija
5/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 8-vuotiaan salitreeneissä on oltava säärisuojat, seura vaatii.

Vierailija
6/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:50"]Huomasin että 9-v pojalla on toisessa sääressä monta sormenpäätä vähän isomman kokoista mustelmaa + saman jalan polven syrjässä myös. Selässä 3 pientä haaleaa mustelmaa. Pelaa futista ja touhuaa muutenkin mutta ei edes muista satuttaneensa itseään. Mustelmia on minusta ennenkin tullut hänelle helposti mutta nyt jalka vain aika mustelmainen (5-6 kpl) niin heräsi huoli että pitäisikö käydä lääkärissä vai uskaltaako seurata vielä?
[/quote]

Leukemia?

Vierailija
7/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin silti lääkärillä (yksityisellä) vaikka todennäköisesti ei mitään vakavaa. Saisivat ottaa verikokeet että ovat normaalit.

Vierailija
8/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leukemia tee pelkkiin sääriin mustelmia. Kun on joku hyytymishäiriö, kuten minulla, mustelmia tulee vaikka housujen vyöstä - ja isoja. Säärten mustelmat ovat ihan tavallisia paljon liikkuvilla lapsilla.

Vierailija
9/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa leukemian oireilta:( Pojallamme havaittiin vuonna 2006 (4v.) Juuri samoilla oirella leukemia.Harrasti ahkerasti painia joten ajattelimme mustelmien tulevan siitä.Toisin kävi:(Kerran jo selätetty mutta uusiutui 2009.Luuydinsiirto käynnissä:)Toivotaan parasta!

Vierailija
10/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:08"]Ei leukemia tee pelkkiin sääriin mustelmia. Kun on joku hyytymishäiriö, kuten minulla, mustelmia tulee vaikka housujen vyöstä - ja isoja. Säärten mustelmat ovat ihan tavallisia paljon liikkuvilla lapsilla.
[/quote]

Näin minäkin ajattelisin, että miksi joku verisairaus tekisi mustelmat vain toisen jalan sääreen vai käyttäytyykö ne taudit noin?

Vierailija
11/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pojalla leukemia ei tehnyt mustelmia...

Vierailija
12/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:11"]Kuulostaa leukemian oireilta:( Pojallamme havaittiin vuonna 2006 (4v.) Juuri samoilla oirella leukemia.Harrasti ahkerasti painia joten ajattelimme mustelmien tulevan siitä.Toisin kävi:(Kerran jo selätetty mutta uusiutui 2009.Luuydinsiirto käynnissä:)Toivotaan parasta!
[/quote]

Kaikkea hyvää teille ja toivottavasti lapsi paranee! En nyt kuitenkaan lähtisi jakamaan leukemiadiagnoosia muille tämän perusteella.

Vierailija
13/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Minä olin lapsena ainakin aina täynnä mustelmia, enkä silti sairastanut mitään. Todennäköisesti kaikki on hyvin ja lapsesi elää vain todella normaalia aktiivista lapsen elämää. Voithan silti käyttää lääkärissä niin saat mielenrauhan.

Vierailija
14/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8v pojalla on jatkuvasti jalat aivan mustelmilla, eikä juuri koskaan tiedä mistä mustelmat ovat tulleet. Poika pelaa futista ja säbää, sekä touhuilee välitunneilla aktiivisesti. Ei mulle ole tullut mieleenkään epäillä sairautta, vaan pidän mustelmia jaloissa aika normaalina, jos on aktiivinen lapsi ja harrastaa liikuntaa.

Vierailija
15/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:27"]Meidän 8v pojalla on jatkuvasti jalat aivan mustelmilla, eikä juuri koskaan tiedä mistä mustelmat ovat tulleet. Poika pelaa futista ja säbää, sekä touhuilee välitunneilla aktiivisesti. Ei mulle ole tullut mieleenkään epäillä sairautta, vaan pidän mustelmia jaloissa aika normaalina, jos on aktiivinen lapsi ja harrastaa liikuntaa.
[/quote]

Mitä tarkoitat tuolla aivan mustelmilla? Kuinka monta, kuinka isoja ja kuinka tummia mustelmia?

Vierailija
16/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko leukemia oikeasti tehdä mustelmia vain vaikka toiseen jalkaan?! Tai joku muu verisairaus? Olen sina luullut että esim leukemia nostaa kuumeen jne ja esim trombosytopenia taas voi tehdä mustelmia ympäri kroppaa.

Vierailija
17/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin valokuvat ja veisin lääkärin tutkittavaksi. Outoa, jos mustelmat sijoittuvat sormen tavoin eri paikkoihin. Lääkäri on ammattilainen, joka huomaa onko mustelmat tullu esim. rajusta kiinnipidosta vai jostain muusta. Kuulostaa omituiselle, ettei lapsi muista vaikka pelin tuoksinnassa tapahtunut kiinnipitotilanneta. En halua maalata piruja seinille, mutta ennemmin uskon hyväksikäyttöön/väkivaltaan, kuin johonkin leukemiaan.

Vierailija
18/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:31"]Siis voiko leukemia oikeasti tehdä mustelmia vain vaikka toiseen jalkaan?! Tai joku muu verisairaus? Olen sina luullut että esim leukemia nostaa kuumeen jne ja esim trombosytopenia taas voi tehdä mustelmia ympäri kroppaa.
[/quote]

Tätä minäkin mietin. Ap

Vierailija
19/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:44"]Mä ottaisin valokuvat ja veisin lääkärin tutkittavaksi. Outoa, jos mustelmat sijoittuvat sormen tavoin eri paikkoihin. Lääkäri on ammattilainen, joka huomaa onko mustelmat tullu esim. rajusta kiinnipidosta vai jostain muusta. Kuulostaa omituiselle, ettei lapsi muista vaikka pelin tuoksinnassa tapahtunut kiinnipitotilanneta. En halua maalata piruja seinille, mutta ennemmin uskon hyväksikäyttöön/väkivaltaan, kuin johonkin leukemiaan.
[/quote]

Ei sijoitu sormen tavoin eri paikkoihin. Kuvailin vain että ovat sormenpäätä vähän isompia.
Ap

Vierailija
20/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä huolestuisi. Seuraa mustelmia, jos eivät lähde parantumaan, tai laajenevat, niin sitten lääkäriin.