Uskaltaako lapsia viedä Turkkiin lomalle?
Mietitään Turkin matkaa kesälle mutta mietityttää voiko lapsia sinne viedä. Paljon ruokamyrkytyksiä ja pöpöjä ja mahdollisia terrori-iskuja turistialueilla ja lento Ukrainan yli. Espanja tai Italia tuntuisi paljon turvallisimmilta mutta myös kalliimmilta vaihtoehdoilta. Mitä olette muut mieltä?
Kommentit (6)
Turkkilaiset ottaa lapsia hyvin huomioon. Vatsatautiin voi itsekin vaikuttaa: hyvä käsihygienia, vältä majoneeseja, juo paljon vettä, ota maitohappotabletteja... näillä eväillä me on vältetty vatsatauti Turkissa. Ja hotelli on ollut aina 3-5 tähden hotelli joka on eurooppalaisten vieraiden suosima.
Lennot ei mene sota-alueiden päältä...
Hyvin voitte mennä ja kyllä uskaltaa.
Edelliseen lisäten... eikös ne lentoyhtiötkin nykyään vältä lentämästä Ukrainan yllä? Mutta tuolla ap:n asenteella kannattaa jäädä ihan kotiSuomeen....
Kesäkuussa hyvä aika matkustaa myös Turkkiin niin kuin moniin muihinkin turistikohteisiin. Elokuussa on usein liikaa ihmisiä ja superhelteet niin vatsatauditkin leviää helpommin.
Turkki on mukava paikka :) lapset ottavat tosiaan hyvin huomioon ja niihin vatsatauteihin voi itse vaikuttaa kun kattoo mitä suuhunsa pistää. Sielläkin ollaan kehitytty pikkuhiljaa. Mä olen käynyt monesti ja koskaan en ole sairastunut.
Olemme olleet 2 kertaa lasten kanssa turkissa ja emme ole mitään ruokamyrkytyksiä saaneet. Koska turistikohteisiin on isketty? Lentäminen/matkustaminen on aina riski joten parempi ehkä pysyä kotona.
Mutta ihan sama mihin maahan sitä menee niin ei kannata sitä halvinta matkaa 2 tähden hotellilla ottaa. Ja muista käsihygienia ja katsokaa mitä syötte...jos majoneesi on terassin pöydällä auringossa niin älä ota ;)