Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntolaina ja miehet

Vierailija
01.02.2015 |

Kylläphäs pääsi taas sellaiset naurut ettei aikoihin ole tullut mitään niin vammaista vastaan. Esimerkki Suomi OY:n tasa-arvosta miesten silmissä.

Elikkäs, otettin puheeksi että kun se isompi kämppä hommataan niin miten maksetaan. Miehen kuvitelma oli että luonnollisesti maksan enemmän kun tienaan paremmin. Totesin että tottaki omaa osuuttani lyhennän sen verran kuin haluan.

Hölmistynyt mies katsoi että mitä omaa osuutta? Katsoin vielä hölmistyneempänä tajuten että hän on kuvitellut että asuntoa kohti yksi yhteinen laina jota molemmat maksaa yhdessä (nainen tietenkin enemmän).

Tässä vaiheessa muutamaan saatanan ja perkeleen jälkeen totesin että etkai sä saatana niin tyhmä ole että kuvittelet että pääset tässäkin niinkuin miehet yhteiskunnassa. Yhteinen laina josta nainen maksaa 65% ja mies 35% koska tienaan enemmän.

Sanoin että 50/50 ja pennilläkään en maksa sun osuuksia eli sen mukaan alat siellä töissä pyrkimään eteenpäin. Jotain vinkumista lapsista, harrastuksista jne. tuli argumentiksi, mutta vittu mitä "mä oon mies, tienaan vähemmän, epätasa-arvo uliuliuli" vinkumista.

Anteeksi avautumista, mutta jostain kumman syystä käyn nyt kuumana.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän typerään provoon vastaan. Meillä on kaikki rahat ja koko elämä yhteistä. Molemmat olemme yli keskituloisia. Välillä minä tienan enemmän ja välillä mieheni. Olen esim nyt opintovapaalla ja tulot on vain 2200. Meillä ei pystytä laskemaan kumpi on tienannut yhtensä enemmän.

Kuitenkin yhteiseen eloon ryhtyessämme minulla oli pienemmät tulot, olin myös kotona lasten takia. Miehen tuloista saimme pääoman asuntoon ja autoon. Elin myös mieheni rahoilla ulkoaankomenuksen aikana (ja menetin omat tuloni). Kaikki on yhteistä. En voisi elää miehen kanssa, joka laskisi prosentteja ja olisi pikumainen. Toisaalta en voisi elää myöskään tuhlailevan miehen kanssa.

Elämä menee vaikeaksi, jos aletaan prosentteja laskemaan! Luottamus, jakaminen ja kunnioitus on ensisijaista oikeassa parisuhteessa

Vierailija
2/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:12"]

Minä omistan meidän kodista 26% ja maksan sen mukaan, paitsi kallis vastike tietty puoliksi. Avioehto on. Miksi asunnot pitäisi omistaa 50/50, mikä järki siinä on? Me ei omisteta mitään puoliksi vaan maksukyvyn mukaan.

[/quote]

En ikinä olisi suostunut noihin ehtoihin. Jos ei omaa kotia omisteta puoliksi, niin sitten ei omisteta yhdessä mitään.

[/quote]

Miksi et? Fiksumpaa se on omistaa osuudet sen mukaan, mitä niistä on maksanutkin. Onko sun mielestä todella ok, jos esim. maksat asunnon kokonaan yksin, mutta omistat siitä vain 50% miehesi saadessa ilmaiseksi toiset 50%?

[/quote]

On ok, että mies maksaa enemmän koska tienaa enemmän eikä ole joutunut olemaan pois töistä vuosia lasten takia. Mies on myös itse halunnut asian olevan näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:44"]

Minä omistan meidän kodista 26% ja maksan sen mukaan, paitsi kallis vastike tietty puoliksi. Avioehto on. Miksi asunnot pitäisi omistaa 50/50, mikä järki siinä on? Me ei omisteta mitään puoliksi vaan maksukyvyn mukaan.

[/quote]

En ikinä olisi suostunut noihin ehtoihin. Jos ei omaa kotia omisteta puoliksi, niin sitten ei omisteta yhdessä mitään.

[/quote]

Miksi et? Fiksumpaa se on omistaa osuudet sen mukaan, mitä niistä on maksanutkin. Onko sun mielestä todella ok, jos esim. maksat asunnon kokonaan yksin, mutta omistat siitä vain 50% miehesi saadessa ilmaiseksi toiset 50%?

[/quote]

On ok, että mies maksaa enemmän koska tienaa enemmän eikä ole joutunut olemaan pois töistä vuosia lasten takia. Mies on myös itse halunnut asian olevan näin. 

[/quote]

Kyse olikin nyt siitä, että sinä maksaisit enemmän. Se ei taidakaan sitten enää olla ok ;)

Vierailija
4/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:46"]

Ihan oikein, että varsinkin Suomalainen mies maksaa enemmän asunnosta. Ne ei tee mitään muuta kuin kittaa sitä kaljaa, piereskelee ja leikkii tietokoneilla.

Olin joskus suhteessa Afrikkalaisen miehen kanssa, hän oli fiksu, otti minut aina huomioon ja piti asunnon siistinä. Valitettavasti Suomen lakien takia hän ei saanut täältä sopivaa työpaikkaa ja joutui muuttamaan Ruotsiin. Tällaisissa (ulkomailta Suomeen tullut) tapauksissa voi tehdä poikkeuksen, eli jos naisena tienaan enemmän niin sitten voisin maksaa lainasta luonnolisesti isomman osuuden.

[/quote]

Aivan! Ja erityisesti jos mies on tosimies myös sängyssä, minäkin naisena olen valmis maksamaan reilusti enemmän. 

Suomivätystä en ikinä enää elätä, tai ylipäätään kattoni alle ota!

Vierailija
5/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyse olikin nyt siitä, että sinä maksaisit enemmän. Se ei taidakaan sitten enää olla ok ;)

[/quote]

Olisi se, jos ansaitsisin yhtä paljon kuin mies ja mies vastaisi vuosia lapsista. Perhehän tässä ollaan eikä mitään ahneita ja itsekkäitä sinkkuja.

Vierailija
6/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Totta kai se olisi ok, jos mies tosiaan olisi synnyttänyt meidän lapset ja ollut niiden kanssa vuosia kotona. Heti kun ne alkaa tehdä niin, voidaan myös maksajan osia vaihtaa.

Vierailija
7/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Totta kai se olisi ok, jos mies tosiaan olisi synnyttänyt meidän lapset ja ollut niiden kanssa vuosia kotona. Heti kun ne alkaa tehdä niin, voidaan myös maksajan osia vaihtaa.

[/quote]

No miehethän ei biologisista syista koskaan tule lapsia synnyttämään, joten tuossa sitten tulit myöntäneeksi että eihän se ole koskaan eikä milloinkaan ok jos nainen joutuu maksamaan enemmän. Ihana käsitys sulla on tasa-arvosta :D

Vierailija
8/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan miestäni enemmän ja maksan tietenkin asunnostamme (omistus 50/50) enemmän. Avioliitossa on kyse siitä että yhdessä perustetaan perhe ja yhdessä se hoidetaan kumpikin kykynsä mukaan. Miksi tämä toimisi vain, jos mies tienaa enemmän? Olemme molemmat myös olleet aikamme hoitovapaalla, työttömänä tai opiskelleet ja elättäneet toisiamme.

Myöhemmin voin sitten ostaa muutaman sijoitusasunnon vaikka omiin nimiini (avioehto näihin) jos löytyy liikaa rahaa, mutta koti ja perhe on eri asia.

Vierailija
9/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle provoilijalle vielä uusi vastaus. Jos aletan laskea, niin se on vaikeaa. Pitäisi laskea myös naisen menetykset työelämästä pois jäämisestä ja eläkkeestä. Urakehitys viivästyy, kun on kotona raskauden ja synnytyksen vuoksi. Eläkekertymä jää pieneksi, kun on kotona

Vierailija
10/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:12"]

[/quote]

[/quote]

Mitäs sitten, jos yhteistä elämää ei aloiteta nollasta? Miehelläni oli meidän tavatessamme omistusasunto, minulla ei. Hän oli maksanut valtaosan lainastaan pois. Jotta olisimme voineet omistaa ensimmäisen yhteisen asuntomme 50/50, olisi minun pitänyt ottaa lainaa noin 115 000 ja miehen ei lainkaan. Siinä olisi sitten ollut hauska elellä tosi erilaista arkea tasan omistetussa asunnossa. Helpointa on omistaa asunto ja ottaa lainaa siinä suhteessa, kuin oikeasti pystyy.

Vierailija
11/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen asuntolaina ja käytännössä mies maksaa sen kokonaan. En ole niin tasa-arvon perään :-)

Ap:lle ehdottaisin, että jos hänen tulonsa on suuremmat kuin miehellä, hän voisi vastaavasti ostaa suuremman osan tulevasta asunnosta. Eihän ole mitään järkeä, että miehen kaikki tulot menee pelkkään asuntolainan lyhennykseen. Kyllä sitä rahaa pitää jäädä ruokaankin ja lasten menoihin.

Vierailija
12/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin naisena valmis perustamaan perheen pienempituloisen miehen kanssa ja jakamaan kaiken hänen kanssaan, jos rakastaisin häntä ja luottaisin häneen. Silloin en laskisi prosentteja enkä katsoisi omaa etuani. Uskoisin, että olemme yhdessä ikuisesti ja rakennamme elämää yhteiseen etuun.

Jos alkaisin laskea prosentteja, tietäisin ettemme ole kauaa yhdessä. En voi luottaa tai kunnioittaa miestäni

Vierailija
13/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kas kun et vaadi että miehelle kasvais vagina ennenkuin olisit valmis tulemaan vastaan.

Vierailija
14/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen säälittävän pojan avautuminen tämä koko ketju

Toivon, että löydät joskus itsesi ja kasvat aikuiseksi

Rakkautta toivon vasta sen jälkeen

Vierailija
15/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:12"] Minä omistan meidän kodista 26% ja maksan sen mukaan, paitsi kallis vastike tietty puoliksi. Avioehto on. Miksi asunnot pitäisi omistaa 50/50, mikä järki siinä on? Me ei omisteta mitään puoliksi vaan maksukyvyn mukaan. [/quote] En ikinä olisi suostunut noihin ehtoihin. Jos ei omaa kotia omisteta puoliksi, niin sitten ei omisteta yhdessä mitään. [/quote] Mitäs sitten, jos yhteistä elämää ei aloiteta nollasta? Miehelläni oli meidän tavatessamme omistusasunto, minulla ei. Hän oli maksanut valtaosan lainastaan pois. Jotta olisimme voineet omistaa ensimmäisen yhteisen asuntomme 50/50, olisi minun pitänyt ottaa lainaa noin 115 000 ja miehen ei lainkaan. Siinä olisi sitten ollut hauska elellä tosi erilaista arkea tasan omistetussa asunnossa. Helpointa on omistaa asunto ja ottaa lainaa siinä suhteessa, kuin oikeasti pystyy.

[/quote]

sen takia mekin aloimme pilkkoa omistuksia todellisen maksukyvyn mukaan. Kun menimme naimisiin minulla oli velaton kaksio, miehellä ei mitään. Vain täydellinen toope luovuttaisi tossa tilanteessa puolet omaisuudesta miehelle/vaimolle. Ja nykyisessä kodissa päädyimme 26/74 jakoon koska näin voimme asua siellä missä mies ja minä haluamme asua eikä siellä missä minulla on varaa (varsinainen omaisuuteni on kiinni sijoitusasunnoissa).

Vierailija
16/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan meillä kokonaan asuntolainan. Oon maksanut viimeiset 7 vuotta. Meillä yhteisomistus ja molemmat töissä.... Miten tää nyt sitten on mahdollista, kun oon nainen...

Vierailija
17/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan suurimman osan kämpän lainasta, tämä johtuu siitä että mies on kaatopaikalla töissä eikä palkkaa tule lähellekkään samalla tavalla kuin itselleni. Muitakin kuluja joita olen joutunut makselemaan on homevauriot kämpäsämme sekä hajonneet alfa romeot.

T. Salexina

Vierailija
18/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tollasta typerää miesten logiikkaa.. -Ritu

Vierailija
19/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän miehen kuuluu maksaa huomattavasti suurempi osuus kuin naisen kun kerran ovat käyneet kouluja ja tienaavatkin enemmän!! 

Vierailija
20/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisena tienaat enemmän kuin mies ja valitat että miehellä on parempi asema, vaikka tienaa vähemmän, ok.