Asuntolaina ja miehet
Kylläphäs pääsi taas sellaiset naurut ettei aikoihin ole tullut mitään niin vammaista vastaan. Esimerkki Suomi OY:n tasa-arvosta miesten silmissä.
Elikkäs, otettin puheeksi että kun se isompi kämppä hommataan niin miten maksetaan. Miehen kuvitelma oli että luonnollisesti maksan enemmän kun tienaan paremmin. Totesin että tottaki omaa osuuttani lyhennän sen verran kuin haluan.
Hölmistynyt mies katsoi että mitä omaa osuutta? Katsoin vielä hölmistyneempänä tajuten että hän on kuvitellut että asuntoa kohti yksi yhteinen laina jota molemmat maksaa yhdessä (nainen tietenkin enemmän).
Tässä vaiheessa muutamaan saatanan ja perkeleen jälkeen totesin että etkai sä saatana niin tyhmä ole että kuvittelet että pääset tässäkin niinkuin miehet yhteiskunnassa. Yhteinen laina josta nainen maksaa 65% ja mies 35% koska tienaan enemmän.
Sanoin että 50/50 ja pennilläkään en maksa sun osuuksia eli sen mukaan alat siellä töissä pyrkimään eteenpäin. Jotain vinkumista lapsista, harrastuksista jne. tuli argumentiksi, mutta vittu mitä "mä oon mies, tienaan vähemmän, epätasa-arvo uliuliuli" vinkumista.
Anteeksi avautumista, mutta jostain kumman syystä käyn nyt kuumana.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:48"]
Haha, onko tämä kirjoitus muunnelma perinteisestä tilanteesta, missä mies tienaa enemmän ja maksaa myös asuntolainaakin enemmän? :D Heti kun on sukupuolet käännetty toisinpäin, alkaa täällä kauhea vinkuminen, niinpä tietenkin!
[/quote]
Ja juuri siihen tällä pyritään. Unohtakaa jo koko älytön aloitus!
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:12"]
Minä omistan meidän kodista 26% ja maksan sen mukaan, paitsi kallis vastike tietty puoliksi. Avioehto on. Miksi asunnot pitäisi omistaa 50/50, mikä järki siinä on? Me ei omisteta mitään puoliksi vaan maksukyvyn mukaan.
[/quote]
Typerä! onko teillä suhde, onko lapsia? Onko halua elää yhdessä ja jakaa elämää
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:24"]
Minä omistan meidän kodista 26% ja maksan sen mukaan, paitsi kallis vastike tietty puoliksi. Avioehto on. Miksi asunnot pitäisi omistaa 50/50, mikä järki siinä on? Me ei omisteta mitään puoliksi vaan maksukyvyn mukaan.
[/quote]
En ikinä olisi suostunut noihin ehtoihin. Jos ei omaa kotia omisteta puoliksi, niin sitten ei omisteta yhdessä mitään.
[/quote]
Miksi et? Fiksumpaa se on omistaa osuudet sen mukaan, mitä niistä on maksanutkin. Onko sun mielestä todella ok, jos esim. maksat asunnon kokonaan yksin, mutta omistat siitä vain 50% miehesi saadessa ilmaiseksi toiset 50%?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:24"]
[/quote]
En ikinä olisi suostunut noihin ehtoihin. Jos ei omaa kotia omisteta puoliksi, niin sitten ei omisteta yhdessä mitään.
[/quote]
no höpönlöpön, me omistetaan paljon enemmän kuin yksi kämäinen asunto. Joissakin asunnoissa minä omistan yli 60% ja jotkut asunnot mies omistaa kokonaan itse. Minä en todellakaan suostuisi mihinkään 50/50 järjestelyihin jos olen laittanut satatonnia rahaa enemmän kauppaan.