Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntolaina ja miehet

Vierailija
01.02.2015 |

Kylläphäs pääsi taas sellaiset naurut ettei aikoihin ole tullut mitään niin vammaista vastaan. Esimerkki Suomi OY:n tasa-arvosta miesten silmissä.

Elikkäs, otettin puheeksi että kun se isompi kämppä hommataan niin miten maksetaan. Miehen kuvitelma oli että luonnollisesti maksan enemmän kun tienaan paremmin. Totesin että tottaki omaa osuuttani lyhennän sen verran kuin haluan.

Hölmistynyt mies katsoi että mitä omaa osuutta? Katsoin vielä hölmistyneempänä tajuten että hän on kuvitellut että asuntoa kohti yksi yhteinen laina jota molemmat maksaa yhdessä (nainen tietenkin enemmän).

Tässä vaiheessa muutamaan saatanan ja perkeleen jälkeen totesin että etkai sä saatana niin tyhmä ole että kuvittelet että pääset tässäkin niinkuin miehet yhteiskunnassa. Yhteinen laina josta nainen maksaa 65% ja mies 35% koska tienaan enemmän.

Sanoin että 50/50 ja pennilläkään en maksa sun osuuksia eli sen mukaan alat siellä töissä pyrkimään eteenpäin. Jotain vinkumista lapsista, harrastuksista jne. tuli argumentiksi, mutta vittu mitä "mä oon mies, tienaan vähemmän, epätasa-arvo uliuliuli" vinkumista.

Anteeksi avautumista, mutta jostain kumman syystä käyn nyt kuumana.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä teidän mielestä pitäisi asuntolainojen maksut mennä? Tasan 50/50? vai se joka tienaa enemmän maksaa enemmän?

Vierailija
22/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kallioleikkauksia väistellen 180 tuhatta kilometriä vuodessa ja en todellakaan maksa kotona loisivan parturikampaajan asuntoa. Vitun kouvolatukka muutenkin etoo niin sootanasti, että minä olen homo. Tuuhea denial ja logiikka: ei ole. Naiset ovat pilanneet maailman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan olisi täysin eri jos enemmän tienaava olisi mies, silloin olisi aivan luonnollista että mies lyhentää isommalla osuudella yhteistä asuntolainaa.

Vierailija
24/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:38"]

Tilannehan olisi täysin eri jos enemmän tienaava olisi mies, silloin olisi aivan luonnollista että mies lyhentää isommalla osuudella yhteistä asuntolainaa.

[/quote]

Olen tässä asiassa sinun kanssa samaa mieltä. Muutenkin me naiset olemme joutuneet vuosikausia kärsimään epätasa-arvosta!!

Vierailija
25/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itsenäinen ja vahvan nainen, joten minun itsetunnosta ei ole se pois, että mies maksaa suuremman osan.

Vierailija
26/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva mies synnyttää, joten sopii että asuntolainasta maksaa enemmän. Niin kauan kuin on lasikattoja ja synnytyspakko niin asiat on näin!

Vierailija
27/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että varsinkin Suomalainen mies maksaa enemmän asunnosta. Ne ei tee mitään muuta kuin kittaa sitä kaljaa, piereskelee ja leikkii tietokoneilla.

Olin joskus suhteessa Afrikkalaisen miehen kanssa, hän oli fiksu, otti minut aina huomioon ja piti asunnon siistinä. Valitettavasti Suomen lakien takia hän ei saanut täältä sopivaa työpaikkaa ja joutui muuttamaan Ruotsiin. Tällaisissa (ulkomailta Suomeen tullut) tapauksissa voi tehdä poikkeuksen, eli jos naisena tienaan enemmän niin sitten voisin maksaa lainasta luonnolisesti isomman osuuden.

Vierailija
28/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ap:n perheessä vakka kantensa valinnut. Löytyikö Porvoosta?

Vierailija
29/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei maksa omia kulujaan, vaan maksattaa elämäänsä miehellä, niin tällainen nainen on huora.

Vierailija
30/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:46"]Harva mies synnyttää, joten sopii että asuntolainasta maksaa enemmän. Niin kauan kuin on lasikattoja ja synnytyspakko niin asiat on näin!
[/quote]
Mikä pakko? Älä hommaa lapsia jos et osaa olla huoraamatta kohdullasi.

Vierailija
31/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakolla loisiminen toimii siis vain siinä tapauksessa, että rikkaampi osapuoli on mies?

Vierailija
32/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on sitä tasa-arvoa, että rikas mies maksaa naisen kuluja, mutta rikas nainen ei maksa miehelle mitään. Vai puhuttaisko asiasta ihan omalla nimellään "feminismi". Onneks en ole miehesi.

Vierailija
33/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitään lainaa tarvitse, mutta en tarvitse myöskään akkaa.

Vierailija
34/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, onko tämä kirjoitus muunnelma perinteisestä tilanteesta, missä mies tienaa enemmän ja maksaa myös asuntolainaakin enemmän? :D Heti kun on sukupuolet käännetty toisinpäin, alkaa täällä kauhea vinkuminen, niinpä tietenkin! 

Vierailija
35/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletteko naimisissa? Onko teillä avioehto? Jos olette ja ette avioehtoa ole tehneet, niin se on ihan sama miten lainaa maksatte ja mitkä ovat omistusosuutenne. Avioeron sattuessa kaikki menee kuitenkin puoliksi, vaikka omistaisit 90%:a asunnosta.

Vierailija
36/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tällä hetkellä hävettää edustaa naissukupuolta...nimittäin kun luen näitä kommentteja. Minä ajattelen ilman muuta, että omistussuhteet menee ihmisen itse tienaaman omaisuuden mukaan. Eli sen kokoinen osuus asunnosta, kuin mitä sinulla itselläsi on varaa maksaa. Täällä taas tädit pyrkii loisimaan eteenpäin elämässä miehen kustannuksella. Turha vetää esiin mitään Olen synnyttänyt lapset-korttia. Jos on tyhmä eikä tajua kouluttautua hyvään ammattiin, niin MIKSI jonkun toisen tulisi maksaa elämisesi?

Eipä sillä, että kukaan tätä kuuleviin korviinsa ottaa. Koska nainen synnyttää ja on ylipäänsä vain nainen, niin mitään ei elämässä ole itse pakko maksaa. Niinpä niin, nolottaa kaikkien tällaisten naisten puolesta.

Vierailija
37/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö sinä voi maksaa juoksevia kuluja enemmän? Sähkö, vakuutukset, ruoka, jne. Asuntolaina kannattaa tosiaan maksaa puoliksi, niin saa mahdollisessa erossa oman osuutensa varmasti pois.

Vierailija
38/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä omistan meidän kodista 26% ja maksan sen mukaan, paitsi kallis vastike tietty puoliksi. Avioehto on. Miksi asunnot pitäisi omistaa 50/50, mikä järki siinä on? Me ei omisteta mitään puoliksi vaan maksukyvyn mukaan.

Vierailija
39/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:12"]

Minä omistan meidän kodista 26% ja maksan sen mukaan, paitsi kallis vastike tietty puoliksi. Avioehto on. Miksi asunnot pitäisi omistaa 50/50, mikä järki siinä on? Me ei omisteta mitään puoliksi vaan maksukyvyn mukaan.

[/quote]

En ikinä olisi suostunut noihin ehtoihin. Jos ei omaa kotia omisteta puoliksi, niin sitten ei omisteta yhdessä mitään.

Vierailija
40/45 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:38"]

[/quote]

Olen tässä asiassa sinun kanssa samaa mieltä. Muutenkin me naiset olemme joutuneet vuosikausia kärsimään epätasa-arvosta!!

[/quote]

Mitkä ihmeen "me naiset"? Isoäitisi ja sitä edelliset sukupolvet elivätkin ehkä ns. nytkin ja hellan välissä, mutta mitä ihmeen epätasa-arvoa sinä olet kärsinyt? Suomi on tarjonnut jo vuosikausia samanlaiset lähtökohdat niin tytöille kuin pojillekin kasvaa. Mikä ihmeen oikein nykynaisilla on simputtaa miestään?