Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kaverin harvinaisen nimen antaa lapselle?

Vierailija
01.02.2015 |

Suomessa on vain yksi, jolla tätä nimeä on ja melko harvinaista, että nimeä olisi ulkomaillakaan käytössä. Voinko antaa nimen lapselleni vai luuletteko, että kaveri suuttuu? Pitäisikö tällaisesta keskustella kaverin kanssa etukäteen? On vaihtanut nimensä aikuisiällä. Nimi on hänen itsensä keksimä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi nimi pitäisi olla harvinainen?

Vierailija
2/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on ihan oikea kaverisi, jonka kanssa pitdät yhteyttä, niin juttele hänen kanssaan ja kysy mielipidettä. Sillähän se selviää. Kaverisi voisi olla jopa otettu nimensä edelleen antamisesta, tai sitten ei. Kysy pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi nimettiin mun mukaan ja olin otettu. Vanhemmat kehuivat nimeä kauniiksi ja olivat tykästyneet myös ominaisuuksiini "joita toivoivat myös omalle lapselleen". Asia esitettiin niin mukavasti, ettei käynyt edes mielessä loukkaantua!

Vierailija
4/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä keskustella. En vain osaa ajatella, mikä vastaanotto olisi. Saattaisi olla otettu mutta toisaalta vähän ahdistaa, jos ymmärtää väärin. Tiedän, ettei tämä kaverini pysty ikinä hankkimaan lapsia itse. Veikkaan, ettei halua adoptoidakaan. Ap

Vierailija
5/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta siis kivempi odottaa sitä "vastaanottoa" siihen asti kun julkistat nimen? Varaudu siihen, ettei ole kaverisi enää myöhemmin.

En sano, että on oikein pistää välit poikki nimen takia, mutta jos et pysty keskustelemaan hänen kanssaan asiasta, on ongelmasi ihan muu kuin tuo nimi.

Vierailija
6/6 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverisi on nimen itse keksinyt ja on sen ainoa haltija Suomessa, niin aivan ehdottomasti pitää kysyä hänen mielipidettään ensin! Tai sitten ottaa se riski, että menetät kaverin kun lapsen nimi julkistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi