Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?
Aloitan:
-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.
-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.
-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sydämel on kypärä...
Apua, luulin että oon ainoo :D ihan karseet lyriikat.
Jaa. Minun mielestäni tämä on älyttömän hieno kuvaus siitä olotilasta kun on joutunut jätetyksi, näkee yhä rakastamansa ihmisen uuden rakkautensa kanssa, ja yrittää epätoivoisesti vakuuttaa itselleen että ei tässä mitään, ihan hyvin pärjään, ei mua mikään kosketa. Vaikka oikeasti on palasina.
No, se Nuppendaali-laulu. "Kasteesta housut kastuneet, PYLLYN PAIKASSA RAPAA. Ajatukset kiertää ympyrää, tää on ikävää" tjsp. Siis wtf.
Rak-rak-rakastele mua, Putron naamalla ei kiitos.
Fiilaten ja höyläten. Muuten ok pikkutuhma laulu mutta oksettaa "se sain herkkuja sormiin, ne pyyhin salin seiniin'. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
baddingin paratiisi. iloinen laulu joka äkkiä tuntuu harmittomalta mutta kun hieman kuuntelee niin tajuaa sen kertovat ihmisistä jotka kuksii kuin kanit kuuysissä rannalla.
Paratiisi on kaikkien aikojen inhokkini. Sanat vielä ammattirunoilijan, miten on edes kyennyt tekemään moista hyöryävää ulostetta?
No onpa yllätys että et voi antaa kenellekään maapalloa!!! Onko kertoja kaksivuotias?
Missä 1700-luvun todellisuudessa kirjoittaja elää jos aikuiset puhuu seksistä "kuiskuttain" (voi äly mikä sana!)? Vai ovatko nämä paneskelijat jotain kymmenvuotiata, sellaisen kuullen kai ehkä ei puhutakaan suoraan?
Sanoitus on niin syvältä että todella ihmettelen miksi kappale on sellainen legenda.
Siinähän on oikein kulkeva sanoitus ja melodia. Harmi ettet sinä ehkä koskaan ole ollut tilanteessa, jossa haluaisit antaa rakastetullesi koko maailman, mutta sitten yhtenä hetkenä tajuatkin, että kaikista parasta ja rittävintä onkin se, että saa vain olla toisen kanssa ja hänen lähellä.
Vierailija kirjoitti:
"Nostetaan, keskikaljamaljat ilmaan.."
Jotenkin nolo ja naiivi, sitten ällöttää koko ajatus. Muuten tykkäisin tuosta biisistä.
Sama fiilis tulee siitä duetosta " Jos sä tahdot niin - no niin" ja "jos sä tahdot niin what ever makes you happy" ja pari muuta kohtaa. Muuten niin ihana biisi.
Samoin Yona pilasi sen uuden sinkun naiivilla sanoituksella "Äiti sano mulle kauan aikaa sitte,
Hei Johanna, maailma on paha paikka" ja jankuttaa sitä kato mua silmiin. Joo, varmaan terapia-biisi, mutta eikö näitä kukaan kommentoi ennen julkaisua?
Finlanders: Oikeesti.
Voi ällön lälly sentään kun mies laulaa sellaista tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä lie tarkoittaa oikeasti?" Tosi ohis, mut huonoja sanoituksia enemmän ihmettelen aina, miksi tyypit yrittävät käyttää potentiaalia, kun se on noin hel... vaikeaa!
"Mitä lie" lienee fraasinomainen ilmaus, jota käytetään huolimattomasti. Jostain syystä potentiaali on suomessa jäänyt unohduksiin.
It's a man's world
You're having my baby, Odotat lastain
Girl you'll be a woman soon tjs.
You were always on my mind
Wherever I lay my hat
Sika, se kuulan kalloon saa, sika...
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ikkunaprinsessa kuulukkin olla inhottava kappale, se kertoo pakkomielteisestä stalkkaajasta joka kurkkii ikkunasta ihastuksensa harrastavan seksiä toisen kanssa?
Ikkunaprinsessa kertoo mallinukesta.
En tiedä kuka on tehnyt suomalaiset sanat Tapsa Kansan käännösbiisiin Rakastellessasi saat sen tietää... Rakastella naista, on niin satumaista... 🤮
( Alkup. Have you ever really loved a woman?)
Vanha nainen hunningolla. Ja mä mietin kuinka mä ratsastin..
Hyviä rakkauslauluja on vähän, aika karmeita ihan liikaa. Esim hei älä mee/ I can't live kummalla vaan kielellä (creepy much?), Balladi (elokuvasta klaani: "sinusta tarkoituksen hankin elämään"), melkein mikä vaan 50-luvun rakkauslaulu. Kuten joku jo totesikin, ei ole romanttista ripustautua henkensä kaupalla ja velvoittaa toinen vastuuseen omasta onnesta, epätervettä se on.
Billie Hillidayn "Crazy he calls me" menee tähän tulkinnasta riippuen, mutta on niin överi että olen ajattellut kirjoittajan tarkoittaneenkin sen kritiikiksi ja epäromanttiseksi.
Ainii: myös Bruno Marsin Beautiful, jossa jälleen kerran esineellistetään ulkonäkö.
"Ehkä oli aika paskamainen sulle, mut hei, olit aina mieles!"
Eli jo mainittu Elvis.
Täällä mainittuja, mutta tulee myös limainen olo kun mies laulaa nuorista tytöistä vaikka kappaleista muuten pidänkin ja eihän laulaja toki ole se biisien minäkertoja.
Mulle näitä on ainakin Billy Idolin Sweet sixteen, Kauko Röyhkän/J Karjalaisen esittämä Pikku Enkeli sekä Bruce Springsteen I´m on fire.
Tyttö tuli ja mun sydämeni suli...
Poika nukkuu pojan unta vuoteessaan...
Sellaisia munia ulostuu kirjoitti:
Mummo muni mummuni . Kyllä on lintutiede mennyt syvälle , millaisia munia siellä oikein munitaan .
Täh? Se on: Mun mummoni muni mun mammani, mun mammani muni mun.
Irwinin... kaikki, mutta ainakin Saat multa horsman... hyi helvetti. Rapajuoppo ripulipaskat housussa, yrjöt rinnuksilla ja haisee kuin mätä kalanraato, nousee jostain katuojasta horsmankukan kanssa ja kehtaa vielä kuvitella, että voi antaa kukan naiselleen. Kukaan nainen ei kestäisi sellaista mädäntyvää olentoa. Ja sit jotkut miesoletetut naureskelevat ja oikein pitävät Irwiniä ihailtavana ja kunnon renttuna. Oks.
https://www.pastemagazine.com/music/gary-puckett/secretly-horrifying-so…