Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?
Aloitan:
-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.
-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.
-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.
Kommentit (1208)
"Faija anna munaa ja mökkitie." Hauskoja lapsuusmuistoja Artulla. Sitäpaitsi mitä kukaan tekee mökkitiellä?
Lauri Tähkän Mä en pelkää biisistä:
Meidän patjan painauma
Täynnä meidän rakkautta
Täytä jollain toisella
Hänen anna kulkea
Siitä meidän portista.
On kuvottavaa, että kuoleva mies tyrkyttää naista panemaan jonkun kanssa ja oikeastaan vaatiikin sitä.
Pylly vasten pyllyä, pum pum! Siinä sitä jotakin ooooon aijjijjaaaaaai!
Vierailija kirjoitti:
Pylly vasten pyllyä, pum pum! Siinä sitä jotakin ooooon aijjijjaaaaaai!
Fredi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muruseni on yöööök
Jostain syystä ajattelen että se murunen on sellainen ronski raksamies ja mielikuva hymyilyttää. Kaunis kappale.
Noissa sanoissa on jotain aika oivaltavia kohtia, mutta kokonaisuus aika outo. Miksi parvekkeella nukkuen on lähempänä "murusta"? Miksi ei tiedetä missä tämä murunen on? Onko hän jossain "pahoilla teillä" tai vastaavaa, tulee helpoitenkin mieleen kuitenkin.
Kuitenkin "murunen" joku suojelunhaluinen taikka sitten kertojaminä on jokseenkin kehittymätön. Jos tätäkin sanatarkasti koettaa tulkita, niin jotenkin infantiilin vaikutelman tästä laulun kertojasta kyllä välittyy.
Murunen on kuollut, siksi siihen saa yhteyden vain tuulen välityksellä. Itkettävä biisi, jos on tuore menetys takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydämeeni joulun teen. Karmea loilotus.
Kaunein joululaulu ikinä. Kauniit sanat ja kaunis sävel. Kun Kassu Halonen tuon biisin aikoinaan sävelsi, hän tiesi heti, että kappaleesta tulee menestys.
Vexi Salmen sanat kruunaa tuon kauniin laulun. "On jouluyö sen hiljaisuutta yksin kuuntelen..."
Se häiritsee aina vietävästi, että joulutunteen pitäisi välittyä yksinäisyydestä. Ne jotka tykkää tästä : toivottavasti saatte viettää vielä monta yksinäistä joulua !
Minulle tuo kuvaa sitä hetkeä, kun perhe on mennyt jo nukkumaan ja olen yksin valveilla järjestettyäni taas yhden hyvän joulun koko perheelle. Miinusta uskisviboista, pärjäisin ilman jeesuslasta tuossa kohtaa.
Mamma, tuo mies mua tuijottaa. Mamma, ei niin kai tehdä saa?
M.A.Nummisen versio silti hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muruseni on yöööök
Jostain syystä ajattelen että se murunen on sellainen ronski raksamies ja mielikuva hymyilyttää. Kaunis kappale.
Noissa sanoissa on jotain aika oivaltavia kohtia, mutta kokonaisuus aika outo. Miksi parvekkeella nukkuen on lähempänä "murusta"? Miksi ei tiedetä missä tämä murunen on? Onko hän jossain "pahoilla teillä" tai vastaavaa, tulee helpoitenkin mieleen kuitenkin.
Kuitenkin "murunen" joku suojelunhaluinen taikka sitten kertojaminä on jokseenkin kehittymätön. Jos tätäkin sanatarkasti koettaa tulkita, niin jotenkin infantiilin vaikutelman tästä laulun kertojasta kyllä välittyy.
Murunen on kuollut, siksi siihen saa yhteyden vain tuulen välityksellä. Itkettävä biisi, jos on tuore menet
Itse ajattelin mieheni kuoltua, että onnellisia ne, jotka voivat eläytyä tähän lauluun, siis ne, joiden rakas on vielä elossa ja tuulen saavutettavissa maan kamaralla, saman taivaan alla. Eihän kuolleella ole hiuksiakaan, joita tuuli voisi koskettaa. Ajattelen siis, että laulu kertoo elossa olevan rakastetun ikävöinnistä.
Popeda: Mennään nussii, camoon camoon hei mennään nussii...
Striptease-nainen nähtiin, kun hän saapui meidän saluunaan
Spraykaalit: "Hei hei hei heipparallallaa, mä haluun naista koskettaa"
Piikkukundit laulelee härskejä
Vierailija kirjoitti:
Spraykaalit: "Hei hei hei heipparallallaa, mä haluun naista koskettaa"
Piikkukundit laulelee härskejä
Tai ei kai tää kovin tunnettu kipale taida olla...
Sota ajan lauluista elämää juoksuhaudoissa.
Onkohan Ukrainan evakot tehnyt vastaavia lauluja sodasta .
Evakkoreki Liikanen Venäjältä tullut laulaa . Pilkkakaulu TEHDÄÄNKÖ SE NYT UKREISTA UKRIEVAKOT NAITU .